خمام - مقررات، ضوابط ثبت‌نام و شعاع تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد

مقررات، ضوابط ثبت‌نام و شعاع تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد

سایت منطقه آزاد انزلی مقررات و ضوابط ثبت نام و استفاده از خودرو با پلاک منطقه ازاد انزلی را اعلام نمود …

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۸:۰۲ KHNA937

سایت منطقه آزاد انزلی مقررات و ضوابط ثبت نام و استفاده از خودرو با پلاک منطقه ازاد انزلی را اعلام نمود.
۱- ثبت نام خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی از طریق سایت سازمان منطقه آزاد انزلی به آدرس www.anzali-fz.org صورت می پذیرد و ثبت نام به هیچ وجه بصورت حضوری انجام نمی شود و ثبت نام در این سایت بعنوان ثبت نام اولیه تلقی و ملاک نوبت دهی بر اساس زمان ثبت نام می باشد و در صورت تائید نهایی توسط سازمان برای انعقاد قرارداد با شرکت واردکننده خودرو طی سامانه sms به اطلاع ثبت نام کنندگان خواهد رسید و متقاضیان پس از دریافت sms و کد رهگیری طی مدت تعیین شده در پیامک ارسالی ، میتوانند به شرکت وارد کننده خودور که در منطقه آزاد انزلی مستقر می باشند مراجعه و نسبت به خرید خودرو اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه به موقع فرد متقاضی به شرکت به منزله انصراف از ثبت نام تلقی می گردد و افراد دیگر جایگزین خواهند شد.
۲- هر گونه ثبت نام توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی و اخذ مبالغ از متقاضیان ممنوع می باشد و متقاضیان از پرداخت هر گونه مبلغ تحت این عنوان به افراد امتناع ورزند و سازمان منطقه آزاد هیچگونه مسئولینی در این خصوص نمی پذیرد.
۳- شعاع تردد خودرو های با پلاک منطقه آزاد انزلی ۵۰ کیلومتر بوده که در نقاط مرزی تردد با تابلو مشخص گردیده است.
۴- آخرین نقاط تردد خودرو ها که با تابلو مشخص گردیده اند عبارتند از :

الف ) نقاط اصلی :
۱- مسیر رشت به رودبار بعد از امام زاده هاشم
۲- مسیر رشت به تالش نرسیده به سه راه اسالم
۳- مسیر رشت به رودسر بعد از شلمان پاسگاه پلیس راه ولیسه
ب ) نقاط فرعی :
۱- مسیر بین شلمان به املش
۲- مسیر اطاقور به املش
۳- مسیر بین سیاهکل به اسپیلی
۴- مسیر بین فومن به ماسوله

۵-خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی نمی توانند از نقاط تعیین شده خارج گردند و در صورت خروج از محدوده تعیین شده , ضمن تعیین جرایم سنگین , توسط پلیس توقیف و طبق قانون قاچاق با آنان برخورد می گردد.
۶-هر شخص در سال می تواند یک خودرو از طریق شرکت های مستقر در منطقه وارد نماید و افراد حقیقی شخصا و راسا نمی توانند جهت پلاک منطقه آزاد خودرو وارد نمایند.
۷-افراد متقاضی خودرو باید دارای ۱۸ سال تمام باشند.
۸-مدل خودروهای سبک می بایست حداکثر تا دو سال زیر سال ساخت و نو باشد و خودروهای سنگین سال ساخت و ۳ سال زیر سال ساخت و ماشین آلات راه سازی سال ساخت و ۴ سال زیر سال ساخت باشد
۹-ورود خودورهای مستعمل و کارکرده و تصادفی ممنوع می باشند
۱۰-ارزش گذاری خودرو بر اساس ارزش اعلامی توسط گمرک محاسبه می گردد.
۱۱- رنگ پلاک سفید و زرد می باشد. ( سفید برای پلاک شخصی و زرد برای پلاک عمومی ).
۱۲- برای ترخیص خودرو ارائه بیمه شخص ثالث و بن بیمه برای تضمین پروانه ورود موقت گمرکی ضروری است
۱۳- بر روی کلیه خودروها دستگاه GPS نصب می گردد و صاحبان خودرو از هر گونه دستکاری در دستگاه مذکور خودداری نمایند. بدیهیست در صورت هر گونه خدشه به این تجهیزات طبق مقررات ، با خاطیان برخورد خواهد شد.
۱۴- نقل و انتقال خودرو بعد از ترخیص بلامانع است و این انتقال بر اساس ضوابط تعیین شده منطقه آزاد صورت خواهد پذیرفت.
۱۵- خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی مجاز به خروج از محدودده تعیین شده نیستند و تنها استفاده از پلاکهای ورود موقت و طی تشریفات قانونی آن قادر به خروج خواهند بود .
۱۶-برندهایی که تا کنون جهت واردات توسط شرکت های وارد کننده برای پلاک منطقه آزاد انزلی مراجعه نموده اند و در آینده در این زمینه فعالیت خواهند کرد عبارتند از : ۱- فیات ۲-کرایسلر ۳- دوج ۴- مزدا ۵- هوندا ۶- پژو ۷-تویوتا ۸- لکسوس ۹- میتسوبیشی ۱۰- رنو ۱۱- آئودی ۱۲- بنز ۱۳- شورولت ۱۴- اینفنینتی ۱۵- سوبارو ۱۶- سوزکی ۱۷- سیتروئن ۱۸- فلوکس ۱۹- هامر ۲۰- کادیلاک ۲۱- گرانت چورکی ۲۲- بیوک ۲۳- ام جی ۲۴- بوگاتی ۲۵- لامبورگینی ۲۶- کیا ۲۷- هیوندا ۲۸- تا تا موتورز ۲۹- کوماتسو ۳۰- ولوو ۳۱- هیوندا ۳۲- کیا


موضوع : اجتماعی
http://khna.ir/937

۱ دیدگاه

  • مهندس نوروزي در مورخ 1391/03/09 - 09:01 می‌نویسد :

    با توجه به تصويب دريافت دلار به نرخ مرجع بانكي براي وارد كنندگان منطقه آزاد بندر انزلي از تيرماه احتمال شكست قيمت هاي وب سايت منطقه آزاد به 30 درصد قيمت فعلي وجود داشته و براي قيمت ها و برندهاي پايين تر كمي بايد منتظر ماند .