خمام - اولین جلسه‌ی شورای شهر با هیئت‌های ورزشی بخش خمام برگزار شد
ویژه

اولین جلسه‌ی شورای شهر با هیئت‌های ورزشی بخش خمام برگزار شد

اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام با هیئت‌های ورزشی این بخش در سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید.

شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹ KHNA9133

عصر امروز اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام با هیئت‌های ورزشی این بخش در سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید.
در جلسه‌ای که به میزبانی شورای اسلامی شهر خمام (متشکل از سیدمجتبی حسینی‌نسب، جلیل غیاثی، اسماعیل احمدنیا و علی‌اصغر امیری) با حضور مهران احمدی (ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خمام) در سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید، مسئولین هیئت‌های ورزشی بخش خمام به بیان نکته‌نظرات، دغدغه‌ها، کمبودها و مشکلات پیش‌روی ورزش خمام و ارائه‌ی آمار عملکرد ورزشکاران هیئت ورزشی منتسب به خود پرداختند.

در این جلسه که با حضور بیش‌از 40 شرکت‌کننده برگزار شد، ریاست شورای شهر خمام عنوان کرد : یکی از مسائلی که شهرداری می‌تواند در آن ورود نماید مبحث ورزش است که در قوانین شهرداری‌ها تعریف شده است. سیدمجتبی حسینی‌نسب با بیان اینکه کشور ما در سال 92 شاهد افتخارات ورزشی متعددی بوده است، تصریح کرد : خمام یکی از ورزشکارخیزترین بخش‌های استان گیلان است و پتانسیل خوبی را در آن شاهد هستیم. این مسئول با اشاره به اینکه دغدغه‌ی شورای اسلامی شهر خمام و شهرداری یک دغدغه‌ی مشترک بوده و هدف از برگزاری این جلسه گام برداشتن برای رشد و تعالی ورزش خمام است، گفت : به‌واقع با وجود آنکه خمام یک بخش تلقی می‌گردد، اما همانند یک شهرستان وارد عمل شده و می‌بایست در برابر مشکلات شانه خالی نکرده تا در جهت قهرمان‌پروری خیز برداریم.
حسینی‌نسب از تشکیل انجمن خیرین خمام با همراهی بخشدار و امام جمعه‌ی این شهر در آینده‌ی نزدیک خبر داده و ابراز داشت : در خمام برای تشکیل این انجمن ظرفیت خوبی وجود دارد و هدف از تشکیل این انجمن شناسایی خیرین شهر با هدف بسترسازي، جلب مشاركت و بهره‌گيري از كمك‌هاي خيرين و نيكوكاران در جهت سرعت بخشیدن به توسعه‌ی خمام می‌باشد.

جلیل غیاثی با بیان اینکه شورای شهر خمام شاکله‌ی جوانی دارد و رئیس شورای شهر خمام جوان‌ترین در سطح کشور است، افزود : شورای شهر و شهرداری خمام مجموعه‌ای جوان، ورزشکار و ورزش‌دوست است که در حد توان به‌جهت پیشبرد اهداف ورزشی خمام گام خواهد برداشت.

مهران احمدی با ابراز امیدواری از تاثیرگذاری جلسات این‌چنینی، گفت : امیدواریم این جلسه که برای اولین‌بار برگزار می‌گردد نقطه‌ی شروعی باشد تا از هیئت‌های ورزشی حمایت بیشتری شده و به‌جهت رشد و اشاعه‌ی ورزش در خمام گام‌های مثبتی برداشته شود.
ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خمام با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های ورزشی بخش خمام فراتر از انتظار بوده، عنوان کرد : بنابر آمار در سال 91 تعداد 2200 نفر ورزشکار سازمان‌یافته در خمام داشته‌ایم که در 9 ماهه‌ی اول سال جاری به تعداد 2400 ورزشکار بیمه شده افزایش یافته است و نشان از فعال بودن ورزش در بخش خمام دارد. این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 35 هیئت ورزشی در خمام فعال است که از پتانسیل خوبی برخوردارند، خبر داد : از افتخارات سال 92 می‌توان به 5 دعوت‌شده به اردوی تیم ملی (2 نفر والیبال، 1 نفر کشتی، 1 نفر قایقرانی و 1 نفر فوتبال بانوان)، 8 مدال طلای کشوری (در رشته‌های ورزشی قایقرانی، رزمی، بدنسازی و کاراته)، 3 مدال نقره و 4 برنز کشوری اشاره نمود که در کشتی، بدنسازی و کاراته به‌صورت تیمی رتبه‌های اول تا سوم استان کسب گردیده است.
احمدی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرتبه خمام افتخار میزبانی مسابقات ورزشی در سطح استان، کشور و بین‌المللی را داشته است، از مشکل نبود سالن ورزش رزمی، کشتی و باستانی، همچنین کمبود امکانات و اعتبارات ورزش سخن گفته و ضمن اشاره به معضل زمین فوتبال شهر خمام، خواستار پیگیری این مسئله شد. ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خمام ضمن بیان اینکه خمام این پتانسیل را دارد که در ورزش قایقرانی سهمیه‌ی قهرمانی المپیک را به خود اختصاص دهد، بر لزوم نگاه فرا منطقه‌ای به ورزش خمام تاکید کرده و افزود : بخش‌های استان گیلان در زمینه‌ی ورزش باستانی محدود بوده‌اند، اما خمام تنها بخشی است که این ورزش را دارا می‌باشد.

اسماعیل احمدنیا به بیان روایتی از آیت‌الله مکارم شیرازی پرداخته، افزود : خوشبختانه ورزش خمام از جایگاه خوبی برخوردار است.
عضو شورای شهر خمام با اشاره به اینکه مشکلات ورزش خمام حاد نمی‌باشد، تصریح کرد : در شورای شهر در حد توان به مسئله‌ی ورزش اهمیت داده خواهد شد و اگر امکاناتی برای ورزش در اختیار باشد اختصاص خواهیم داد.

علی‌اصغر امیری با بیان اینکه به مشکلات مالی و اقتصادی واقفیم، خاطرنشان کرد : ان‌شاالله شورای شهر خمام در خصوص مشکلات ورزش این شهر تعامل نموده و با استفاده از سرمایه‌گذاران در جهت تامین امکانات ورود می‌نماید.

همچنین در این جلسه به مسائل دیگری از جمله وضعیت استخر شهرداری خمام و مشکل هیئت‌های غریق نجات و شنا، لزوم برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان، مشکل وسیله‌ی نقلیه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری، مشکل کمبود وسایل ورزشی اعم از توپ، مشکلات مالی هیئت‌ها و مشکل زمین‌های ورزشی اشاره گردید.


۳ دیدگاه

  • هیئتی در مورخ 1392/09/24 - 00:07 می‌نویسد :

    منم توی عکسا هستم که
    ممنون 

  • نیما صابری در مورخ 1392/09/24 - 11:13 می‌نویسد :

    در فارس‌نیوز منتشر شد :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920924000007

  • محمدعلي خورشيدي در مورخ 1392/10/02 - 17:28 می‌نویسد :

    حقيقتا” شاهدحركت بسيارزيبائي ازطرف شوراي اسلامي جوان وورزشكارشهرمان بوديم كه درجهت حل مشكل ورزش دربخش خمام قدم اول كه هماناگوش دادن به دردلهاي مربيان ورؤساي هيئتهاي ورزشي وپيشنهادهايشان بوده را برداشتند
    انشاءالله كه اينگونه جلسات تداوم داشته باشد!

    محمدعلي خورشيدي
    رئيس هيئت هندبال بخش خمام