خمام - برگزاری جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهرداری با پاکبانان شهر خمام
ویژه

برگزاری جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهرداری با پاکبانان شهر خمام

19 نفر به‌منظور رفت و روب، 9 نفر به‌منظور رسیدگی به فضای سبز و 2 نفر در بخش آرامستان با واحد خدمات شهری شهرداری همکاری دارند.

دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹ KHNA8919

جلسه‌ای هم‌اندیشی با پاکبانان شهر خمام با هدف هماهنگی و همدلی کارکنان شهرداری، با حضور سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای شهر)، جلیل غیاثی (سخنگوی شورای شهر)، اسماعیل احمدنیا (عضو شورای شهر)، علیرضا پورهادی (شهردار)، محمدرضا اکبرپور (مسئول خدمات شهری شهرداری)، جعفر رائی (معاونت اداری و کارگزینی شهرداری) عصر امروز در سالن کنفرانس شهرداری خمام برگزار گردیده و هر یک از حاضرین به بیان نکته‌نظرات خود پرداختند.

ریاست شورای شهر خمام ضمن عرض خسته نباشید به زحمتکشان واحد خدمات شهری شهرداری خمام، آنان را پرتلاش‌ترین انسان‌های مجموعه‌ی شهرداری خمام خطاب کرده و عنوان کرد : امروز این توفیق نصیب ما گشته که در خدمت پاکبانان شهرداری خمام که وظیفه‌ی رفت و روب و تنظیف شهری را بر عهده دارند بوده و شنونده‌ی دغدغه‌های آنها باشیم. حسینی‌نسب با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم، خاطرنشان کرد : به خود می‌بالیم که هنوز هم انسان‌های شریف و غیوری هستند که دلهاشان نورانی است و کارشان خدمت به مردم است که به تعبیری هرکس به مردم خدمت می‌کند نفس کشیدن وی نیز عبادت تلقی می‌گردد.
وی با اشاره به افزایش مبلغ کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به مشهد مقدس، خبر داد : افزایش کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به مشهد مقدس برای پاکبانان شهرداری خمام از 200 به 300 هزار تومان در دستور کار شورای شهر قرار گرفته و در صورت موافقت اعضاء مصوب خواهد گردید.

شهردار خمام با بیان اینکه مبحث خدمات شهری از بحث‌های مهم داخل شهر است، تصریح کرد : اگر 1 روز عمل جمع‌آوری زباله صورت نگیرد مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت، که واحد خدمات شهری و فضای سبز آبروی ما و مجموعه‌ی شهرداری را حفظ می‌کنند.
وی با بیان اینکه سلامتی پاکبانان خصوصاً در فصل سرد سال از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت : در خصوص قرار دادن وسایل گرمایشی از جمله بخاری اقداماتی صورت گرفته است، همچنین سالانه 2 دفعه برای خریداری لباس پاکبانان اقدام صورت می‌پذیرد. پورهادی با بیان اینکه در خصوص اضافه‌کار تلاش می‌گردد که رضایت کارکنان خدمات شهری جلب گردد، به مسئله‌ی نیروهای روزمزد اشاره کرده که برای شرکتی شدن قرارداد و همچنین مسئله‌ی بیمه‌ی تکمیلی اقدام خواهد شد. شهردار خمام اختصاص هدیه یا کمک هزینه در اعیاد مختلف را از دیگر حمایت‌های شهرداری عنوان کرده و از اختصاص مبلغی هدیه به مناسبت شب یلدا برای کارکنان خبر داد.

مسئول خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه رفت و روب و تنظیف شهری از ارکان مهم شهرداری است، کار پاکبانان را قابل تحسین دانسته و افزود : 19 نفر به‌منظور رفت و روب (2 نفر راننده‌ی سبک و 1 نفر راننده‌ی سنگین)، 9 نفر به‌منظور رسیدگی به فضای سبز (6 نفر کاشت، 2 نفر نگهبان پارک سردارجنگل و 1 نفر نگهبان پارک آفتاب) و 2 نفر در بخش آرامستان با واحد خدمات شهری شهرداری همکاری دارند که از این میان تنها یک نفر به‌عنوان نیروی روزمزد حضور دارد.
اکبرپور با بیان اینکه زبالات به سراوان حمل می‌شوند، افزود : زبالات خمام به‌صورت زوج و فرد برای بخش شمالی و جنوبی شهر جمع‌آوری شده و زبالات خیابان‌های اصلی و محوطه‌ی بازار هرشب از ساعت 21 الی 5 صبح جمع‌آوری می‌گردند. وی جمع‌آوری زباله‌ی خشک را به‌صورت هفته‌ای 4 دفعه عنوان کرده و تصریح کرد : جمع‌آوری زباله‌ی خشک روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جمع‌آوری شده و به پیمانکار مربوطه جهت بازیافت تحویل داده می‌شود. مسئول خدمات شهری شهرداری خمام از اجرای طرح جمع‌آوری کاغذهای باطله‌ی ادارات در آینده‌ی نزدیک خبر داده و گفت : در سال 4 جلسه با حوزه‌ی خدمات شهری شهرداری برگزار می‌گردد که هفته‌ی گذشته نیز در خصوص نظافت و فضای سبز جلسه‌ای برگزار گردیده است.

سخنگوی شورای شهر خمام با اشاره به اینکه هر روز شاهد تلاش کارکنان خدمات شهری شهرداری خمام هستیم، افزود : بدون‌شک شهری زیبا با عدم رفت و روب و تنظیف محقق نمی‌گردد. جلیل غیاثی ضمن استفاده از گویش گیلکی در این جلسه‌ی هم‌اندیشی، مقام کارگر را مقامی والا دانسته و با بیان اینکه در هر مجموعه‌ای نواقصی وجود دارد و باید با کمک یکدیگر نسبت به رفع آنها گام برداشته شود، خبر داد : آمادگی خود را برای اضافه شدن اسم خویش به لیست پاکبانان شهر خمام اعلام نموده تا به‌عنوان عضوی از شورای شهر خمام برای یک روز در ماه در جهت رفت و روب و تنظیف شهر گام برداشته باشم.

همچنین از سوی کارکنان شهرداری به مسئله‌ی استمرار پرداخت به موقع حقوق، مشکل ساعات کاری و مرخصی، ضرورت تکمیل ابزار کار فضای سبز و رفع کمبودهای مرتبط، همچنین مشکل لباس و بادگیر خصوصاً برای فصل سرد سال پرداخته شد.
در پایان با اهدای لوح یادبود از پاکبانان شهر خمام تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/8919

۱ دیدگاه