خمام - هیچ پیامی از ویدیوی شما استخراج نشد
ویژه
یادداشتی‌از پروفسور نصیری ؛

هیچ پیامی از ویدیوی شما استخراج نشد

پروفسور رضا نصیری یادداشتی خطاب به محمدرضا احمدی «یکی‌از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس» منتشر کرد.

پنج شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ KHNA88461

پروفسور رضا نصیری در یادداشتی خطاب به محمدرضا احمدی «یکی‌از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس» که اخیراً پیامی ویدیویی از وی به زبان انگلیسی منتشر شده و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته، آورده است : من یک سیاست‌مدار نبوده و از علم سیاست آگاهی ندارم، اما به عنوان یک متخصص بهداشت جهانی طی ۴۰ سال گذشته به کشورهای متعددی سفر کرده و مشاهدات علمی، اجتماعی و فرهنگی متعددی داشته‌ام.
مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی در یادداشتی‌که در اختیار خمام‌نیوز قرار داده، تاکید نموده : این قابل تحسین است که از آزادی شخصی خودتان استفاده نموده و در یک ویدیو رییس جمهور یک کشور را مورد خطاب قرار داده‌اید. جهت اطلاع شما، ۳ سال قبل من نیز در نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به رییس جمهور همان‌کشور با عنوان «تبعیض نسبت به ایرانیان پذیرفتنی نخواهد بود»، گوشزد نموده که اطلاعات جغرافیای خودش را تقویت کند، چرا که به غلط خلیج فارس را خلیج دیگری نامید، که بیانگر فقر فرهنگی و عقلانی او بوده است.
این‌پروفسور خمامی با بیان اینکه معلم جغرافیا نبوده، اما گیلان یک سابقه تاریخی، علمی و فرهنگی بسیار دیرینه داشته و به این میراث افتخار می‌کنیم، افزود : گیلان و خزر جایگاه خاصی در تکامل پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و مدنی کره زمین داشته و گیلانیان اولین قومی بوده‌اند که با دنیای خارج تبادل فرهنگی داشته‌اند، اما پیام ویدیویی (به اصطلاح) انگلیسی-فارسی جناب‌عالی به‌نظر نمی‌رسد در خارج تاثیرگذار بوده باشد.
به گفته‌ی این‌پروفسور خمامی، ویدیوی شما را به دو تن از همکاران کلینیکال خود در بیمارستان و یک همکار آکادمیک دانشگاهی نشان داده و بدون هیچ مقدمه‌ای از آنان خواسته‌ام که زبان این‌ویدیو را در حد امکان شناسایی نمایند ؛ هر ۳ همکار اذعان داشته‌اند که چند کلمه انگلیسی در ویدیو را شنیده، ولی هیچ پیامی را از ویدیو استخراج نکرده‌اند. بنابراین به‌نظر نمیرسد پیام شما در آن ویدیو اثرگذار، شفاف، صریح و تخصصی بوده باشد.

به گزارش خمام‌نیوز، در ویکی‌پدیا از احمدی به‌عنوان عضو ارشد انجمن آموزش زبان انگلیسی ایران، عضو هیات تحریریه نشریه بین‌المللی تحقیقات در آموزش زبان انگلیسی و مسلط به زبان عربی یاد شده است.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/88461

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.