خمام - امکانات فعلی جوابگوی شرایط بحران نیست
شهردار خمام مطرح کرد :

امکانات فعلی جوابگوی شرایط بحران نیست

موسی فکور با تأکید بر نوسازی ماشین‌آلات شهرداری‌ها، به‌ویژه شهرداری‌هایی که اعتبارات محدود دارند بیان کرد : قادر به خرید ماشین‌آلات جدید نبوده، باید در تخصیص اعتبارات برای شهرداری‌ها این موضوعات لحاظ شده و مدیریت بحران استان بهتر است سازوکاری تعریف کند تا نیازهای شهرداری در بحران‌های مختلف پیش‌بینی کند.

یکشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۹ KHNA88303

شهردار خمام با بیان اینکه در بحران‌ها نیازمند تعامل و همراهی هستیم، اظهار کرد : هیچ‌یک از دستگاه‌ها ظرفیت کامل نداشته و همه دچار نواقصی در ابزارها هستند ؛ بنابراین نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها در زمان بحران هستیم.
موسی فکور پیشگیری و آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مورد تأکید قرار داد و گفت : در شهرداری آمادگی داشته و ماشین‌آلات ما آماده هستند، شهر را به پنج منطقه تقسیم کرده و برای هر منطقه یک خودروی برف‌روب مهیا نموده‌ایم.
وی با اشاره به خریداری سه‌تیغه برف‌روب و دو لودر در سال‌های اخیر برای خمام، افزود : سال گذشته نیز همین برنامه‌ها را داشته‌ایم، که منجر به توفیقاتی شد ؛ اما امکانات ما جوابگوی بحران شدید نخواهد بود، چرا که ماشین‌آلات شهرداری فرسوده است.
فکور با تأکید بر نوسازی ماشین‌آلات شهرداری‌ها، به‌ویژه شهرداری‌هایی که اعتبارات محدود دارند بیان کرد : قادر به خرید ماشین‌آلات جدید نبوده، باید در تخصیص اعتبارات برای شهرداری‌ها این موضوعات لحاظ شده و مدیریت بحران استان بهتر است سازوکاری تعریف کند تا نیازهای شهرداری در بحران‌های مختلف پیش‌بینی کند.
وی رکن اصلی برنامه‌ریزی برای بحران را داشتن ابزارهای زمان بحران برشمرد و اذعان داشت : با وضعیت موجود برنامه‌ریزی کرده و امیدواریم بر بحران‌ها غلبه کنیم، اما نیازهای بیشتری در این‌حوزه داریم.
شهردار خمام با اشاره به اسکان موقت برای در راه ماندگان در زمان برف، گفت : در سنوات گذشته حسینیه مسجد سیدالشهدا (ع) را پیش‌بینی شده و امسال نیز امیدواریم این اتفاق رقم خورده و هلال‌احمر نیز در بحث تأمین اقلام مورد نیاز اقدام کند تا مکان اسکان قطعی شود.
این‌مسوول با بیان اینکه کنارگذر از مسیر انزلی به رشت وجود ندارد، افزود : اگر اتفاقی برای پل رخ دهد یا اتومبیل‌ها در اثر یخ‌بندان قادر به عبور نباشند باید از داخل شهر تردد صورت گیرد ؛ لذا باید این‌مشکل به‌فوریت حل شود تا ترافیک را به داخل شهر منتقل نکند.
وی با اشاره به عدم لایروبی مسیر خروجی آب‌های دو رودخانه بزرگ خمام، بیان کرد : قراردادی با اداره آب برای لایروبی این دو رودخانه داشته‌ایم، که در شیجان‌رود موفق شده‌ایم که این اتفاق را رقم بزنیم، اما هنوز ایراداتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و با مدیریتی صحیح مشکلات لایروبی را حل کنیم.
موسی فکور با تأکید بر لزوم آزادسازی حریم رودخانه برای لایروبی خمام‌رود، خاطرنشان کرد : بخش عمده‌ای از مشکلات خیابان بوعلی این است که حجم آب از سطح خیابان بالاتر بوده و این‌امر برای حل‌شدن نیازمند لایروبی رودخانه است، تا در آینده آب‌گرفتگی با این‌شدت را برای ساکنین منطقه شاهد نباشیم.


موضوع : ستاد بحران، شهرداری
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/88303

دیدگاه شما چیست ؟!