خمام - نشان درجه ۱ هنری به تیمور گورگین اعطا شد
از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

نشان درجه ۱ هنری به تیمور گورگین اعطا شد

مراسم تجلیل از تیمور گورگین که قرار بود چندی‌پیش در شهر خمام برگزار شود به‌دلیل شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شده است.

سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ KHNA87050

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکتری) را در رشته شعر به استاد تیمور گورگین، ترانه سرا و شاعر ساکن خمام اعطا کرد.
این‌نشان از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، با امضای نماینده وزیر و شورای فوق، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به گورگین اعطا شده است.

به گزارش خمام‌نیوز، تیمور گورگین «۸۴ ساله» نخستین کارش را در سال ۱۳۲۸ به نام «مورچه رشتی» در نشریه چلنگر چاپ نموده و خیلی‌ها ترانه‌ی معروف «بنفشه گل» او را شنیده‌اند، که ناصر مسعودی آن‌را خواند. او سال‌هاست هوای پر دود و دم تهران را رها کرده و بعد از درگذشت همسرش در خمام ساکن گشته، که کتابی در خصوص «تاریخ خمام» از جمله آثار در دست انتشار وی به شمار می‌رود.
گورگین از جمله شاعرانی به شمار می‌رود که تحولی در ترانه سرایی گیلک ایجاد نموده و از وی با اسامی مستعاری همچون مورچه رشتی، مولای رشتی و بی‌مخ میرزا، مطالبی با درون‌مایه‌ی طنز منتشر گردیده است.

شایان ذکر است، مراسم تجلیل از تیمور گورگین که قرار بود چندی‌پیش در شهر خمام برگزار شود به‌دلیل شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شده است.


موضوع : فرهنگی
منبع : شبستان
http://khna.ir/87050

دیدگاه شما چیست ؟!