خمام - نیکو: ارائه ۲ برگه گزارش درآمد و هزینه قابل قبول نیست / فکور: درخواست شما مغایر با قانون است
در جلسه شورا مطرح شد ؛

نیکو: ارائه ۲ برگه گزارش درآمد و هزینه قابل قبول نیست / فکور: درخواست شما مغایر با قانون است

گزارشی‌از درآمدها و هزینه‌های شهرداری از سوی شهردار در جلسه شورای اسلامی شهر خمام ارائه شد.

سه شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ KHNA86699

گزارشی‌از درآمدها و هزینه‌های شهرداری از سوی شهردار در جلسه شورای اسلامی شهر خمام ارائه شد.
یکی‌از اعضای شورا در یکصد و بیست و دومین جلسه‌ی شورا که ظهر امروز در ساختمان شهرداری برگزار شد با انتقاد از گزارش ارائه‌شده در ۲ برگه A4، آن‌را ناکارآمد قلمداد کرد.
بابک نیکو ضمن تقدیر از رییس جدید شورا به‌منظور پیگیری وعده ارائه گزارش مالی شهرداری به شورا، گفت : وظیفه شورا این‌است که بداند ریز درآمدها و هزینه‌ها چگونه بوده و این‌مساله با وجود گذشت ۳ سال از عمر شورای پنجم محقق نشده است.
وی با بیان اینکه شهرداری سال گذشته ۱ برگه و امسال ۲ برگه ارائه نموده، اما به‌عنوان مثال شهرداری یکی‌از کلانشهرها ۴۰۰ برگه گزارش به شورا ارائه کرده که ۶۰ صفحه از آن به‌صورت خلاصه در سایت رسمی برای مشاهده عموم قرار گرفته است، تصریح کرد : شهرداری مطابق با ماده ۷۹ قانون شهر و شهرداری موظف است به شورا که وظیفه نظارتی برعهده دارد گزارشی تفصیلی ارائه دهد.
به گفته‌ی نیکو، چگونه است که سازمان بازرسی از تمامی هزینه‌های شهرداری خمام مطلع است، اما شورا خیر ؛ چگونه حسابرس و بازرس می‌توانند به مسائل مالی ورود کند، اما شورا نمی‌تواند.
این‌عضو شورا با تاکید بر اینکه حق شورا است که بر تمامی هزینه‌ها نظارت داشته و حسابرس شهرداری باید هرساله تغییر کند، افزود : تاکنون نتیجه گزارش سازمان بازرسی به شورا ارائه نشده و از ریاست شورا خواستار پیگیری این‌مساله هستیم.

شهردار خمام در این‌جلسه در واکنش به اظهارات نیکو، گزارش میزان درآمد و هزینه را وظیفه شهرداری دانسته، اما گزارش ریز آن‌را خارج‌از وظیفه شهرداری و درخواستی مغایر با قانون برشمرد.
موسی فکور با بیان اینکه باید ریز درآمدها و هزینه‌ها را از حسابرس مطالبه کنید، خاطرنشان کرد : صورت جامع هزینه و درآمد را مطابق با قانون به شورا اعلام نموده‌ام و ریز نظارت شورا بر بحث مسائل مالی همان مصوبه‌هایی است که انجام داده‌اید.

به گزارش خمام‌نیوز، شهردار خمام بهمن‌ماه سال ۹۶ از ۳ میلیارد تومان بدهی شهرداری خبر داده بود، که این‌بدهی در گزارش اخیر ۱ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان ذکر شده است.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/86699

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1399/06/10 - 17:24 می‌نویسد :

    این گزارش بدرد [!] میخورد