خمام - در هفته دولت به ریشه‌یابی معضلات، مبارزه با فساد و بررسی شفافیت و پاسخگویی پرداخته شود
یادداشت شهروند /

در هفته دولت به ریشه‌یابی معضلات، مبارزه با فساد و بررسی شفافیت و پاسخگویی پرداخته شود

تجمیع کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌ها جهت بالابردن آمار به هر قیمتی، نشانگر اوج بذل و بخشش و به معنای یک کار چشم‌گیر نبوده و بیش‌از اینکه کارکرد مثبت دولت را به نمایش بگذارد، ذهنیت منفی در جامعه القاء خواهد کرد.

دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ KHNA86686

یکی‌از شهروندان خمامی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نام‌گذاری آن به‌نام هفته دولت، نوشت : بنابر یک اصل نانوشته آنچه بیش‌از هرچیز در این بازه زمانی خودنمایی می‌کند افتتاح پروژه‌های عمرانی با حداکثر تبلیغات و خبررسانی توسط دولتمردان است.
عبدالرضا عبدی در یادداشت خود که در اختیار تحریریه خمام‌نیوز قرار گرفته، آورده است : اکثراً مشاهده می‌شود بیشتر پروژه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که قبل از فرارسیدن هفته دولت مهیا شده تا توسط استانداران، فرمانداران و مسوولان محلی افتتاح گردد. آنچه که پیداست، اغلب اینگونه پروژه‌ها جنبه آماری و نمایشی داشته و گاهاً در همان اندازه کلنگ‌زنی باقی می‌ماند ؛ حتی دیده شده برخی از ادارات برای اینکه از قافله عقب نمانند دست به افتتاح مجدد پروژه‌هایی زدند، که روبانش قبل‌تر قیچی خورده بود.
اصولاً نشان‌دادن شایستگی‌ها کار بدی نیست، اما نکته‌ای که دولتمردان نباید غافل شوند این است که تجمیع کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌ها جهت بالابردن آمار به هر قیمتی، نشانگر اوج بذل و بخشش و به معنای یک کار چشم‌گیر نبوده و بیش‌از اینکه کارکرد مثبت دولت را به نمایش بگذارد، ذهنیت منفی در جامعه القاء خواهد کرد.
بر هیچ‌کس پوشیده نیست، حوزه کاری دولت به جهت گستردگی، کارکردی اساسی و بنیادین در سرنوشت مردم داشته و یقیناً عملکرد مناسب دولت به سرعت در تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه ظهور و بروز خواهد کرد. به همین لحاظ رفتار دولت نه تنها زیر ذره‌بین بوده بلکه همواره ساختارها و عملکرد سیستم‌های دولتی تحت بررسی، پژوهش و قضاوت اذهان عمومی قرار می‌گیرد.
عبدی، ادامه داد : ناگفته پیداست هرکسی به مردم ایران صادقانه خدمت کند از اجر دنیوی و اخروی بهره‌مند خواهد شد و انصاف حکم می‌کند که خدمات دلسوزان نشان داده شود، اما شایسته است در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر یا به تعبیری هفته دولت به جای تقدیس و قهرمان‌سازی دولت و برجسته کردن آمار و ارقام پروژه‌ها و طرح‌ها، به ریشه‌یابی معضلات در درون دولت، راستی آزمایی، بررسی میزان شفافیت و پاسخگویی در نهادهای دولتی و مبارزه با فساد پرداخته شده و تحقیق و پژوهش در سایه شور و شعف افتتاح چند طرح و پروژه عمرانی پنهان نگردد.


موضوع : هفته‌ی دولت، یادداشت
http://khna.ir/86686

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.