خمام - نرخ جدید نان قطعی و لازم‌الاجرا است
رییس سازمان صمت گیلان :

نرخ جدید نان قطعی و لازم‌الاجرا است

فرهاد دلق‌پوش، گفت : مردم در صورت وقوع هرگونه تخلف صنفی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ این‌سازمان یا ۱۳۵ تعزیرات تماس حاصل نموده و بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت موظفند به شکایات رسیدگی کنند.

پنج شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ KHNA86203

رییس سازمان صمت گیلان با تکذیب شایعات در مورد توقف و عدم اجرای قیمت جدید نان در استان، اظهار داشت : نرخ‌های جدید اعلام شده با موافقت حداکثری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی کارشناسی آنالیز قیمت‌های پیشنهادی مصوب شده و مصوبات این‌کارگروه به عنوان تنها مرجع قانونی نرخ‌گذاری قطعی و لازم‌الاجرا است.
فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه علیرغم افزایش قیمت بسیاری از خدمات و کالاها در سطح کشور، برای تغییر قیمت نان ۱۹ ماه در گیلان اقدام نشده بود، افزود : با بررسی و سنجش قیمت نان در سایر استان‌ها که در ماه‌های اخیر افزایش قیمت نان داشته‌اند، قیمت‌های جدید پس‌از بررسی و جلسه شورای آرد و نان، نانوایان استان و ارزیابی گروه‌های کارشناسی مختلف با مراعات وضعیت معیشتی مردم و همچنین مؤلفه‌های توجیه اقتصادی تولید نان توسط نانوایان نهایی گردید و اجرای آن به صورت قطعی به اتحادیه‌های آرد و نان ابلاغ گردید.
وی نصب نرخنامه جدید در معرض دید مشتریان را برای نانوایان الزامی دانست و تاکید کرد : هیات رییسه اتاق‌های اصناف، روسای اتحادیه‌های آرد و نان، نانوایان و بازرسان صنفی تکلیف قانونی دارند نسبت به انجام دقیق مصوبات کارگروه، جدیت نظارت لازم را داشته و با افراد خاطی بدون هیچ عذر و بهانه‌ای برخورد قانونی نمایند.
این‌مسوول افزایش حق بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، هزینه‌های آب، برق و گاز، نرخ خمیر مایه و حمل آرد را به‌عنوان علل افزایش قیمت نان در گیلان برشمرده و خاطرنشان کرد : به دلیل جلوگیری از برخی‌از تخلفات نظیر کم فروشی و کاهش کیفیت نان، تصمیم به افزایش نسبی قیمت نان در استان گرفته شد.
به گفته‌ی دلق‌پوش، مردم در صورت وقوع هرگونه تخلف صنفی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ این‌سازمان یا ۱۳۵ تعزیرات تماس حاصل نموده و بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت موظفند به شکایات رسیدگی کنند.

به گزارش خمام‌نیوز، نرخ بربری در اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۹۰۰ تومان، نان سنگک ۱۰۰۰ تومان، نان لواش گرد ۲۵۰ تومان، نان لواش مستطیل ۲۰۰ تومان و نان تافتون ۴۰۰ تومان برای نان‌های یارانه‌ای و این‌نرخ در واحدهای آزادپز به‌ترتیب ۱۵۰۰ تومان برای بربری، ۱۵۰۰ تومان برای سنگک، ۳۲۰ تومان برای لواش گرد، ۲۵۰ تومان برای لواش مستطیل و ۵۵۰ تومان برای تافتون تعیین شده، که منجر به تجمع تعدادی از نانوایان خمام در اعتراض به عدم تطابق نرخ جدید با سایر کالاها مقابل اتحادیه صنف نانوایان رشت گردیده بود.


موضوع : نانوایی‌ها
منبع : دیارمیرزا
http://khna.ir/86203

دیدگاه شما چیست ؟!