خمام - از سرگیری عملیات اجرایی پروژه احداث پل خیابان فرهنگ با اصلاح سازه
پیمانکار پروژه در جلسه شورا مطرح کرد :

از سرگیری عملیات اجرایی پروژه احداث پل خیابان فرهنگ با اصلاح سازه

جلسه شورای اسلامی شهر خمام درخصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه پل خیابان فرهنگ در دفتر این‌شورا برگزار شد.

جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ KHNA85643

شهردار خمام روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر خمام درخصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه پل خیابان فرهنگ در دفتر این‌شورا، عنوان کرد : پس‌از طراحی پل توسط مشاور پروژه، اقدامات اجرایی و قانونی با مصوبه شورا آغاز گردید و ۴ شرکت در مناقصه که با نظارت نماینده سازمان بازرسی برگزار شد حضور یافتند، که کمترین قیمت ارائه شد.
موسی فکور با بیان اینکه در ساخت پل شمع‌ها دچار مشکل شده و روند ساخت آن متوقف گردید، افزود : به علت رانش زمین و جوشش آب به‌طور مداوم با مشاورین پروژه در تماس بوده، که در نهایت به استفاده از دستگاه ویبره مبادرت ورزیده شد، اما این‌موضوع نارضایتی ساکنین منطقه را در پی داشت.
وی با تاکید بر اینکه محدودیت فضای محیطی منطقه از بهره‌گیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات ممانعت به‌عمل آورده است، تصریح کرد : عملیات اجرایی با وجود مشکلات فعلی غیرممکن نگردیده و راهکارهایی برای اجرای پروژه وجود دارد.

عضو شورا همچنین به انتقاد از شهردار به‌دلیل عدم مشورت با شورا پرداخت و یادآور شد : از بسیاری‌از کارهای انجام شده توسط شهرداری بی‌خبر هستیم.
سیدرضی مودب‌پور با تاکید بر اینکه از قرارداد، هزینه و جزییات طراحی پل خیابان فرهنگ بی‌اطلاع بوده و جلسه‌ای در شورا در این‌خصوص برپا نشده، خاطرنشان کرد : درصورت بروز هرگونه مشکل نه تنها به‌دلیل عدم اطلاع کافی نمی‌توانم از پروژه دفاع نمایم، بلکه هیچگونه مسوولیتی ‌نخواهم پذیرفت.
به گفته‌ی وی، در گذشته ۲ پل در نزدیکی پل فعلی ساخته شده که یکی از پل‌ها به هنگام ساخت دچار مشکل شده بود و مطلوب بود اگر قبل‌از اجرای پروژه پل خیابان فرهنگ مشاوره‌های لازم گرفته میشد، چرا که به‌نظر میرسد در اجرای پروژه پل خیابان فرهنگ مطالعات لازم انجام نشده و استفاده از تجربیات دیگران می‌توانست مثمرثمر باشد.

سیدمجتبی حسینی‌نسب نیز با اشاره بر لزوم سرعت‌بخشیدن به پروسه اجرای پروژه، گفت : در همه پروژه‌ها ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رقم بخورد و اگر این‌پروژه تمام نشود بیشترین فشارها را متحمل خواهیم شد.
این‌عضو شورا خطاب به پیمانکار پروژه با بیان اینکه قطعاً پروژه را آبروی خود می‌دانید، ادامه داد : پل خیابان فرهنگ نیاز اساسی شهر خمام برای رفع مشکل ترافیک است، که بدون شک همه به وضعیت ترافیک شهری نقد داریم.

یکی‌دیگر از اعضای شورا با بیان اینکه قرار بود پروژه پل خیابان فرهنگ ۶ ماهه تحویل داده شود، عنوان کرد : اجرای صحیح پروژه دغدغه‌ی شورا و شهروندان بوده و با توجه به مشکلاتی که رخ داده انتظار می‌رود با صرف زمان بیشتر سازه‌ای مناسب تحویل داده شود تا در سال‌های آتی شرمنده‌ی مردم نشویم.
اسماعیل احمدنیا با اشاره بر اینکه نباید اختلافات در شورا منجر به نیمه‌کاره یا ناتمام ماندن پروژه‌ها شود، ادامه داد : همه باید مشارکت نموده تا پروژه‌ی بزرگی همچون پل خیابان فرهنگ به سرانجام برسد.

پیمانکار پروژه در ادامه با بیان اینکه از سال ۸۵ با شهرداری خمام همکاری داشته و چندین پروژه اجرا نموده‌ایم، گفت : پروژه پل خیابان فرهنگ را از شهریورماه سال ۹۸ در دست داریم، که برای طراحی آن از مشاورین برتر استان بهره گرفته‌ایم، که از تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در حین اجرا با دو پدیده عجیب و نادر مواجه گشتیم، تصریح کرد : ارتفاع سطح تراز آب زیرزمینی بسیار بالا بوده و شمع‌های ما باید در عمق مناسب قرار می‌گرفت، اما فشار آب اجازه‌ی ادامه عملیات را نمی‌داد، که مجبور به استفاده از روش‌های دستی و متحمل هزینه‌های بیشتر شدیم که موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.
کامیار مکارمی با اشاره بر اینکه روش‌های دیگری از جمله بهره‌گیری از دستگاه بیل مکانیکی و دستگاه کیسینگ کوب مورد استفاده قرار گرفت که با اعتراض همسایگان که البته به‌حق بوده مواجه گردید، ادامه داد : عملیات مذکور موجب لرزش منازل و ایجاد ترک روی دیوارها ساختمان‌ها شده بود.
به گفته‌ی وی، در نهایت طی مشاوره با کارشناسان تصمیم بر این شد که ساخت پل با اصلاح سازه همراه گردد، تا هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه بوده و هم سرعت ساخت مطلوبی داشته و برای مردم منطقه مشکلی متصور نگردد.
پیمانکار پروژه با تاکید بر اینکه طرح اولیه‌ی اصلاحی از پروژه هفته‌ی قبل تکمیل شده و نظر مثبت مشاورین را به‌همراه داشته، عنوان کرد : نقشه اجرایی پل هفته آینده به شهرداری خمام تحویل می‌گردد، تا ان‌شاالله در کمتر از ۶ ماه آتی به سرانجام برسد.
وی همچنین به ۷۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی صرف‌شده تا به امروز اشاره کرده و یادآور شد : تاکنون حتی یک ریال دریافت نشده و در قرارداد مقرر گردیده تا هزینه را بعد از اتمام ساخت پل به‌صورت ملک از شهرداری دریافت نماییم.

موسی فکور در خاتمه‌ی جلسه با اشاره بر اینکه مدت زمان اجرای پروژه ۹ ماه بوده، اما وعده داده شده بود که تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد، یادآور شد : اجرای پروژه با موانعی مواجه شد، اما مسیر قانونی را دنبال نموده و بر اساس قانون عمل کرده‌ایم.
شهردار خمام همچنین به پیگیری‌ها برای بازگشایی مسیر خیابان ۱۸ متری از کلانتری تا مسکن مهر خیابان فرهنگ اشاره نموده و خاطرنشان کرد : پیگیری‌های لازم به جهت حل اختلاف با مالکین زمین‌های مسیر مذکور صورت‌پذیرفته و بازگشایی مسیر به مرحله‌ی اجرا نزدیک شده است.

به گزارش خمام‌نیوز، زیان ۱ میلیارد تومانی شهرداری در زمین جنب کلانتری و انتقاد از تصمیم ادوار گذشته‌ی شورا درخصوص واگذاری زمین پارک آفتاب به کانون پرورش فکری از جمله موضوعاتی بود که حسینی‌نسب در جلسه‌ی شورا مطرح نمود و با اعتراض دو تن از اعضای شورا به‌دلیل عدم ارتباط با دستور جلسه مواجه گردید.
همچنین، پل غیرهمسطح ساخته شده در ورودی شهر که به‌نظر می‌رسد مطالعات لازم برای اجرای آن انجام نشده و ضررهای جبران‌ناپذیری را به شهر خمام تحمیل نموده از دیگر انتقادات مطرح شده بود، که عنوان شد پل توسط اداره راه ساخته شده و در حوزه اختیارات شهرداری نبوده است.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، وعده
http://khna.ir/85643

دیدگاه شما چیست ؟!

بهره‌برداری از پل خیابان فرهنگ
محقق شد