خمام - کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خمام دستخوش تغییرات قرار گرفت
ویژه
از تخلیه تا انتقال به مکانی دیگر ؛

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خمام دستخوش تغییرات قرار گرفت

در اقدامی که روز گذشته به وقوع پیوست، شاهد تخلیه ساختمان کانون بازنشستگان در مقابل ورودی خیابان بوعلی بوده‌ایم که واکنش‌های متفاوتی را از سوی اعضای آن به همراه داشته است.

دوشنبه، ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ KHNA84030

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بخش خمام از سال ۹۴ فعالیت خود را در این‌بخش آغاز نموده و این‌کانون بنابر آمار حدود ۳ هزار نفر از جمعیت شهر خمام و روستاهای آن‌را تحت پوشش قرار داده است.
در اقدامی که ظهر روز گذشته به وقوع پیوست، شاهد تخلیه ساختمان کانون بازنشستگان در مقابل ورودی خیابان بوعلی بوده‌ایم که واکنش‌های متفاوتی را از سوی اعضای آن به همراه داشته است.

یکی‌از اعضای کانون بازنشستگان با بیان اینکه دفتر مذکور از سوی بخشدار قبلی در اختیار این‌کانون قرار گرفته و اخیراً انتخابات داخلی اعضای هیات رییسه برگزار شده، عنوان کرد : کانون شهرستان اعضای هیات رییسه را به رسمیت نشناخته و اشخاص جدیدی را بدون برگزاری انتخابات معرفی کرده است.
وی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه این‌واکنش به‌دنبال ۳ مورد اعتراض برخی‌از اعضاء صورت پذیرفته، ادامه داد : اعطای وام‌های کم‌بهره به افراد خاص، از جمله افرادی که مستمری‌بگیر نیستند، سپری‌شدن زمان حدود ۳ ماه برای پرونده‌های پزشکی در کانون، درحالی که در برخی‌از شعب آتیه‌سازان زیر ۴۵ روز زمان صرف می‌شود، و همچنین دریافت مبلغی به‌ازای هر پرونده و عدم درنظر گرفتن حداقل اعتبار برای خمام – حتی در حد یک خودکار – از جمله‌ی این‌مسایل هستند.
به گفته‌ی این عضو، با انتقال دفتر کانون به مکانی دیگر و تغییرات جدید، صندوق قرض‌الحسنه بازنشستگان به‌صورت مستقل از کانون با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در دفتری مجزا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اما یکی‌دیگر از اعضای کانون در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ساختمان مذکور متعلق به بخشداری بوده و پس‌از یکسال از خاتمه‌ی توافقی که حتی بابت آن اجاره‌ای پرداخت نشده، ۷ ماه زمان برای تخلیه در نظر گرفته و طبق قانون رفتار نموده‌اند، اذعان داشت : با گذشت ۲ ماه از پایان مهلت بخشداری، تخلیه صورت پذیرفته و کانون بازنشستگان خمام به دفتر جدید خود در خیابان تختی انتقال یافته است.
وی با بیان اینکه موضوعات داخلی هم وجود دارد که ارتباطی با مساله تخلیه و انتقال ندارند، افزود : اعضای هیات مدیره بنابر تشخیص کانون شهرستان رشت به رسمیت شناخته نشده و انتخابات برگزار شده در ماه‌های قبل هم ارتباطی با کانون نداشته، بلکه صرفاً مربوط به صندوق قرض‌الحسنه‌ی بازنشستگان بوده است.
به گفته‌ی وی، تنها با تبدیل خمام به شهرستان می‌توانیم با نظارت استان انتخابات برگزار نموده و درحال حاضر تنها یک دفتر نمایندگی زیر نظر کانون شهرستان رشت هستیم.

به گزارش خمام‌نیوز، با توجه به مستنداتی که در اختیار این‌پایگاه خبری قرار گرفته رییس هیات مدیره کانون شهرستان رشت اسفندماه سال گذشته میرهادی موسوی و محبت‌الله همدمی را به‌عنوان رابطین دفتر خمام به جهت خدمات‌دهی به بازنشستگان این‌منطقه معرفی نموده و خواسته بود که تمامی مدارک به آنان تحویل گردد.
همچنین ابراهیم یوسف‌زاده در نامه‌ای دیگر میرهادی موسوی، محبت‌الله همدمی، علی داراگونه، احمد شمس‌نصرتی و علی باقرپور را به‌عنوان نمایندگان این‌کانون در خمام معرفی کرده است.


موضوع : بخشداری، تامین اجتماعی، گزارش تصویری
http://khna.ir/84030

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1398/10/10 - 20:59 می‌نویسد :

    جناب نویسنده, خودتون متوجه میشید که چی نوشید؟!