خمام - مراسم عزاداری امام حسین (ع) در پایگاه شهید شیرودی خمام برگزار گردید
در دهه‌ی دوم از ماه محرم ؛

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در پایگاه شهید شیرودی خمام برگزار گردید

در این مراسم که با پخش قسمت‌هایی از سریال مختارنامه همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین عاشوری به سخنرانی پرداخت.

سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰:۰۸ KHNA8293

مراسم عزاداری امام حسین (ع) ساعت 19:30 با حضور بخشدار و امام جمعه‌ی خمام در پایگاه شهید شیرودی برگزار گردید.
در این مراسم که با پخش قسمت‌هایی از سریال مختارنامه (مرتبط با ورود حضرت مسلم بن عقیل، پسر عموی اباعبدالله) آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط ادیب صادقی، سبحانی به خواندن اشعار عاشورایی پرداخت تا جلوه‌ای از فرهنگ عاشورایی را برای دوستداران اهل بیت تبیین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با اشاره بر اینکه امیر المؤمنین (ع) وقتی از جنگ صفین به کوفه باز می‌گشتند، به کربلا رسیدند، در آنجا پیاده شدند و در حضور انصار و یاران خویش فرمودند: «هاهُنا مَصارعُ العُشّاق»، اینجا آرامگاه عاشقان است، عنوان کرد : عشق همان اوج محبت به خداوند است و آنهایی که به خداوند و به قیامت اعتقادی نداشتند، عشق را همین مسائل مادی و شهوانی می‌دانستند، ولی برخی این کلمه را از آن معنی حقیقی‌اش جدا کرده و در حال حاضر عشق به پیامبر (ص)، عشق به امام زمان (عج)، عشق به امام حسین (ع)، عشق به اهل بیت و همه‌ی اینها مجازند از عشق به خداوند، منتهی المجاز قنطرۀ الحقیقه، مجاز مجوزیست برای رسیدن به حقیقت. در اهل بیت میتوانیم عشق را به‌کار ببریم، چون از طریق آنها می‌توانیم به خداوند برسیم ؛ این مجاز باید انسان را به خدا برساند.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه خداوند به واسطه‌ی انبیاء و اولیاءش مکتبی به ما داده که اگر ما خوب از آن نگهداری کنیم نیازی به هیچ تعلیم دیگری نداریم، تصریح کرد : سایر تعالیم دنیای مادی اگر منفعتی داشته باشد بیشتر از آن در تعالیم دین ما وجود دارد. وی، افزود : پیامبر یک تنه بدون هیچ امکاناتی طی ده سال موفق شد همه‌ی آن منطقه را با فرهنگ دینی، وحی الهی و قرآن تحت حاکمیت اسلام در بیاورد، اما امروزه ما این فرهنگ و قرآن را سرپوش گذاشته و به فرهنگ بیگانگان رجوع می‌کنیم که سال‌ها متروکه شده است.
عاشوری، تاکید کرد : شناخت ما نسبت به اهل بیت و امام حسین (ع) کم است و ما حتی اهداف امام و مقصودشان را نمی‌دانیم. اهل بیت و امام حسین (ع) در طول عمر خود پیوسته در پی هدایت مردم بوده‌اند، منتهی به طرق مختلف. وظیفه‌ی اباعبدالله این بوده که در درجه‌ی اول اسلام ناب را به مردم معرفی کند و در درجه‌ی دوم چهره‌ی نفاق بنی امیه را بر مردم آشکار سازد، اما چون ابزار، حکومت و پیروانی برای بیان اینها نداشتند، لذا شرایط به گونه‌ای می‌شود که اباعبدلله چاره‌ای به جز ریختن خون خویش برای اثبات حقیقت ندارد ؛ شرایطی که به‌دلیل ظاهر نمایی‌ها و تبلیغات باطل، مردم حق را به باطل می‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با اشاره به فتنه‌ی 88، گفت : حق در زمان فتنه آشکار نمی‌شود و سالها بعد آشکار خواهد شد. امروز دیگر کسی نیست که به‌طور قاطع بگوید در انتخابات 88 تقلب حقیقت داشته است ؛ لذا قیام توابین هم بعد از حدود 4 سال به وقوع می‌پیوندد و باطل از بین می‌رود. ما باید در مواقعی که احساس می‌کنیم نظر ولایت بر کاری است، همانند عباس (ع) از امام خود پیروی کنیم و خود را تطبیق دهیم. همه‌ی مشکلاتی که در کشور ما پیش آمد به‌خاطر کسی بود که حاضر نشد نظر ولایت را بپذیرد. ما نیز همانطور که در روابط علی (ع) با پیامبر (ص)، امام حسین (ع) مقابل امام حسن (ع) شاهد اطاعت از رهبر هستیم، باید همچون آیت الله طالقانی که برای پیشگیری از فتنه بر رهبری امام خمینی (ره) تاکید کرد، این راه را سرمشق خود قرار دهیم.

در پایان به ذکر توسل پرداخته شده و روضه‌خوانی توسط الیاس آستی برگزار شد.


موضوع : بسیج، روحانیون، محرم
تصویر : محسن زیبانگار
http://khna.ir/8293

۱ دیدگاه

  • !!! ! در مورخ 1392/08/28 - 22:42 می‌نویسد :

    مراسم خوبی بود !!! !
    کسایی که برا این مجلسا زحمت میکشن خدا خیرشون بده واقعا !!! !