خمام - محمد امید: گیلان در حوزه بومگردی، صنایع‌دستی و کشاورزی پیشرو بوده / ارسلان زارع: صادرات بیش‌از ۲ میلیون دلار صنایع‌دستی به خارج‌از کشور
معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری در خمام حضور یافت ؛

محمد امید: گیلان در حوزه بومگردی، صنایع‌دستی و کشاورزی پیشرو بوده / ارسلان زارع: صادرات بیش‌از ۲ میلیون دلار صنایع‌دستی به خارج‌از کشور

به گفته‌ی وی، مهمترین دلیلی که بسیاری از روستانشینان که به مناطق شهری مهاجرت می‌کنند عدم اشتغال است که در این زمینه دولت برنامه بسیار خوبی برای توسعه اشتغال روستایی در کشور دارد.

سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ KHNA82515

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستای ملی حصیر «فشتکه اول» با بیان اینکه توجه به اشتغال روستایی باعث عدم مهاجرت به شهر می‌شود، اظهار کرد : مهمترین دلیلی که بسیاری از روستانشینان که به مناطق شهری مهاجرت می‌کنند عدم اشتغال است که در این زمینه دولت برنامه بسیار خوبی برای توسعه اشتغال روستایی در کشور دارد.
محمد امید با اشاره به مهمترین اقدام دولت در رابطه با اشتغال روستایی، گفت : یکی‌از مهمترین کارهایی که در این دولت اتفاق افتاده توجه به اشتغال روستاییان است، به‌طوری‌که ۱,۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به روستانشینان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به میزان اعتبار وصول‌شده در رابطه با اشتغال روستایی، بیان کرد : تاکنون ۱۳ هزار میلیارد از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و ۹ هزار میلیارد تومان وصول‌شده که استان گیلان از سهم بسیار خوبی در این حوزه برخوردار بوده است.
امید از افزایش سهم اشتغال روستایی در کشور خبر داده و افزود : سهم اشتغال روستایی در سال ۹۶ به ۵ درصد رسیده بود، اما در سال ۹۷ این میزان‌سهم به ۲۵ درصد رسیده و افزایش قابل‌توجهی داشته است.
این‌مسوول با اذعان به اینکه باید از مهاجرت معکوس به شهرها جلوگیری شود، تصریح کرد : مهاجرت به شهرها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند که برای جلوگیری از آن باید تسهیلات اشتغال روستایی به روستاییان داده شود، که خوشبختانه تاکنون این امر انجام‌شده و از مهاجرت معکوس جلوگیری شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تأکید بر تداوم ارایه تسهیلات اشتغال روستایی، گفت : خوشبختانه نگاه مجلس و دولت تداوم تسهیلات اشتغال روستایی است، زیرا اگر این امر تا ۵ سال آینده در اختیار دولت قرار گیرد علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس اشتغال خوبی در روستاها ایجاد می‌شود.
محمد امید با اعلام میزان فرصت شغلی ایجادشده در روستاهای کشور، یادآور شد : بر اساس بررسی‌ها مقرر شده بود از ۹ هزار میلیارد اعتبار وصول‌شده ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، که تاکنون ۱۴۵ هزار فرصت شغلی ایجادشده که می‌تواند نرخ بیکاری روستایی را به ۲ درصد کاهش دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت استان گیلان در حوزه اشتغال پایدار روستایی، خاطرنشان کرد : استان گیلان یکی‌از استان‌های پیشرو در حوزه واحدهای بومگردی، صنایع‌دستی، کشاورزی و گردشگری در روستاها است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار شده است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه گیلان دارای ۲ هزار و ۲۰۰ روستا است، افزود : روستاییان گیلان به مشاغلی همچون دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، پرورش کرم ابریشم و صنایع‌دستی مشغول هستند.
ارسلان زارع با تاکید بر اینکه حمایت از مشاغل روستایی و حفظ پایداری جوامع روستایی امری ضروری است، گفت : دولت با اعطای تسهیلات کم بهره و براساس برنامه های توسعه اشتغال روستایی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خوشبختانه امروز بیش‌از ۲۴ هزار نفر از ساکنان روستاهای گیلان به صنایع دستی اشتغال دارند، ادامه داد : سال گذشته بیش‌از ۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه صنایع دستی در جهت حمایت از این هنرمندان اعطا شد و در سال جاری نیز این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.
به گفته‌ی وی، برای تقویت و پایداری اشتغال، برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شده که در دست اقدام است.
زارع به حمایت‌های در حال اجرای حوزه صنایع دستی اشاره نموده و اظهار داشت : از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش‌از ۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به خارج از کشور انجام شده است.
گفتنی‌است، بازدید از تالار و رستوران درحال احداث در روستای چاپارخانه از دیگر برنامه‌های بازدید امروز بود.


موضوع : استانداری، در روستا، گزارش تصویری
http://khna.ir/82515

دیدگاه شما چیست ؟!