خمام - از استاندار یا فرماندار انتظار می‌رود تصمیم دولت درخصوص شهرستان‌شدن خمام را به‌صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان بگذارند
امام جمعه خمام مطرح کرد :

از استاندار یا فرماندار انتظار می‌رود تصمیم دولت درخصوص شهرستان‌شدن خمام را به‌صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان بگذارند

به گفته‌ی حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده، این ابهام ایجاد گردیده که آیا با وجود آنکه در چند ماه گذشته تقسیمات کشوری در تعدادی از استان‌های کشور صورت پذیرفته، رییس جمهور به یکباره نسبت به اجرای آن در استان گیلان مانع شده ‌است ؟!

شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ KHNA82503

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده روز گذشته در بخشی‌از خطبه دوم نماز جمعه مسجد جامع شهر خمام با اشاره به تذکر یکی‌از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور درخصوص لزوم اجرایی‌شدن طرح شهرستان‌شدن بخش‌های تابعه رشت و طرح این‌پرسش از رییس جمهور که «چرا مانع‌از اجرای تقسیمات کشوری می‌شوید»، گفت : ضمن تشکر از ایشان برای پیگیری مطالبات مردم در مجلس و پیگیری وعده‌های دولت از جایگاه نمایندگی، این ابهام ایجاد گردیده که آیا با وجود آنکه در چند ماه گذشته تقسیمات کشوری در تعدادی از استان‌های کشور صورت پذیرفته، رییس جمهور به یکباره نسبت به اجرای آن در استان گیلان مانع شده ‌است ؟!
امام جمعه خمام با بیان اینکه باید مشخص شود تصمیم دولت درخصوص شهرستان‌شدن خمام به چه مرحله‌ای رسیده، تاکید کرد : از استاندار گیلان یا فرماندار رشت انتظار می‌رود تصمیم دولت در این‌خصوص را به‌صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان بگذارند.

به گزارش خمام‌نیوز، غلامعلی جعفرزاده «نماینده مجلس» هفته گذشته در نطق میان‌دستور خود گفته بود «شهرستان رشت دارای بخش‌هایی‌است که هر بخش از چند شهرستان دیگر بزرگتر و دارای جمعیت بیشتر بوده و عدم شهرستان شدن سنگر، کوچهصفهان، لشت‌نشا، و خشکبیجار و خمام مانع پیشرفت و توسعه این بخش‌ها شده است ؛ همگی استعداد شهرستان شدن‌را داشته، اما هنوز با یک بخشداری و چند دهستان زیرنظر یک فرمانداری مرکز استان مشغول خدمات هستند که به‌هیچ عنوان امکان سرویس‌دهی را به دلیل وسعت و جمعیت بالا ندارند. وقتی از عوامل وزارت کشور سوال می‌شود می‌گویند حق با شماست، اما رییس جمهور مانع اجرای تقسیمات کشوری است».
علاوه‌بر این، جبار کوچکی‌نژاد «نماینده مجلس» تیرماه سال جاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان از تبدیل خمام به شهرستان با اعلام معاون پارلمانی رییس جمهور خبر داده و حتی بنری در این‌راستا از سوی بخشداری خمام مقابل این‌اداره نصب شده بود.
با این‌وجود موضوع شهرستان‌شدن خمام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و تنها این‌امیدواری وجود دارد که وعده شهرستان‌شدن در انتخابات آتی بار دیگر به بازیچه‌ای به‌جهت جلب آرا از سوی کاندیدا تبدیل نشود.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/82503

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1398/07/13 - 13:01 می‌نویسد :

    کاش این مساله شهرستان شدن خمام هرچه زودتربه نتیجه برسدوهرسال به سال بعدموکول نشودومردم خمام همچنان منتظربمانندکه نتیجه چه خواهدشد