خمام - آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی در خمام / بیش‌از ۵ هزار قطعه از پرندگان بومی در روستای کویشا واکسینه شدند
رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام :

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی در خمام / بیش‌از ۵ هزار قطعه از پرندگان بومی در روستای کویشا واکسینه شدند

مهدی رجبی از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی علیه بیماری نیوکاسل یا عفونت حاد تنفسی و گوارشی در بخش خمام خبر داد.

پنج شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ KHNA82481

مهدی رجبی از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی علیه بیماری نیوکاسل یا عفونت حاد تنفسی و گوارشی در بخش خمام خبر داد.
رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام ظهر امروز در حاشیه توزیع رایگان واکسن نیوکاسل در روستای کویشا، گفت : بیش‌از ۵ هزار قطعه از پرندگان بومی این‌روستا به منظور حفظ و حراست از سرمایه اندک روستاییان و جلوگیری‌از انتشار بیماری تحت پوشش واکسیناسیون نیوکاسل تزریقی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان رشت همزمان با شروع فصل پاییز اقدام به واکسیناسیون نموده، افزود : این‌طرح به صورت پایلوت شهرستان در خمام آغاز شده است.
این مسوول با تاکید بر آنکه علایم نیوکاسل در بعضی‌مواقع همزمان و یا جداگانه بروز می‌کند، تصریح کرد : اسهال سبز رنگ، پیچش گردن، سیاه‌شدن تاج و ریش، بی‌اشتهایی، تب یا مرگ و میر بالا و ناگهانی از علایم بیماری مذکور هستند.


موضوع : جهاد کشاورزی، دامپزشکی
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/82481

دیدگاه شما چیست ؟!