خمام - گلایه‌مندی‌از وضعیت زیرساخت آموزشی در خمام / لزوم اهتمام برای جلوگیری‌از انحرافات در عزاداری‌ها
امام جمعه خمام مطرح کرد :

گلایه‌مندی‌از وضعیت زیرساخت آموزشی در خمام / لزوم اهتمام برای جلوگیری‌از انحرافات در عزاداری‌ها

امام جمعه خمام با قدردانی از مساجد، حسینیه‌ها و تکایایی که در بخش خمام اقامه عزا نمودند، خاطرنشان کرد : از آحاد مردم درخواست داریم تا همگی در برگزاری باشکوه نماز روز عاشورا در صحن مسجد جامع مشارکت کنند.

شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۶ KHNA81752

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده روز گذشته در خطبه دوم نماز جمعه مسجد جامع شهر خمام با اشاره به عدم پرداخت معوقات حقوق فرهنگیان و معلمان، عنوان کرد : هرچند بودجه‌ریزی در کشور به صورت انقباضی صورت می‌گیرد، ولی متأسفانه فرهنگیان و معلمان به‌عنوان یکی‌از اقشار زحمتکش و در عین حال پرتلاش چندین ماه است که در دریافت معوقات حقوق و پاداش پایان‌کار دچار مشکلات عدیده شده‌اند.
امام جمعه خمام با بیان اینکه معلم را که قرار است تمام تمرکز و دغدغه‌اش را برای حساس‌ترین کار دنیا، یعنی تربیت انسان بگذارد نمی‌توان محتاج اولیات معشیت زندگی‌اش گذاشت، ادامه داد : پرسش ما از اداره کل آموزش و پرورش گیلان و مدیرکل این است که آیا وضعیت استان‌های دیگر همانند معلمین گیلانی است و چطور علیرغم خبری که از سایر شهرستان‌ها در مورد توسعه زیرساخت‌های آموزشی به‌گوش می‌رسد، مدارس و مراکز آموزشی خمام می‌بایست سال‌ها منتظر آب باریکه‌هایی باشند، که آن‌هم آیا برسد یا خیر؟
خطیب نماز جمعه خمام با تاکید بر اینکه خمام به جرم بخش‌بودن از مواهب شهرستان رشت کم‌بهره بوده، تصریح کرد : توقع ما از مدیرکل آموزش و پرورش گیلان توجه جدی به زیرساخت‌های آموزشی در خمام است.

امام جمعه خمام همچنین بر لزوم اهتمام برای جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها تأکید کرد و گفت : هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها، تکایا و مسوولین آن‌ها در این زمینه نقش پررنگی در پاسداری از میراث گران‌بهای عاشورا و سپردن آن به نسل‌های بعدی دارند.
حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده با اشاره به اهمیت درس‌آموزی از واقعه کربلا، اظهار کرد : بنابر فرموده مقام معظم رهبری، محرم فقط دهه عاشورا نیست، بلکه یک حادثه عظیم در تاریخ بوده و هرگز تمام نمی‌شود.
وی شیعیان، حزب‌الله، آحاد مردم و محبان سیدالشهدا (ع) را میراث‌دارِ یک حرکت عظیم و یک حادثه فرهنگی بزرگ در طول تاریخ دانست و افزود : این‌یک تکلیف و یک وظیفه تاریخی است که از گذشتگان برای ما به میراث مانده است.
امام‌جمعه خمام با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ عاشورا و میراثی که از گذشتگان بر ما باقی‌مانده است، گفت : فردای قیامت از این میراث گران‌بها و چگونگی انتقال آن به نسل‌های بعدی سؤال خواهند کرد.
اسدزاده انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جدید را تکلیف شیعیان دانسته و تصریح کرد : نقش مردم در زنده نگاه‌داشتن قیام عاشورا غیرقابل‌انکار بوده و پدران و مادران نقش به سزایی در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعدی دارند، لذا شایسته است والدین فرزندانشان را به مجالس سوگواری که متناسب با فرهنگ و مکتب علوی، فاطمی و حسینی است ببرند.
وی با قدردانی از مساجد، حسینیه‌ها و تکایایی که در بخش خمام اقامه عزا نمودند، خاطرنشان کرد : از آحاد مردم درخواست داریم تا همگی در برگزاری باشکوه نماز روز عاشورا در صحن مسجد جامع خمام مشارکت کنند.


موضوع : محرم، مساجد، نماز جمعه
برگرفته از : فارس
http://khna.ir/81752

دیدگاه شما چیست ؟!