خمام - شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی کشور آماده همکاری و استفاده از تجارب استارتاپ‌های موفق در بخش کشاورزی است
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور :

شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی کشور آماده همکاری و استفاده از تجارب استارتاپ‌های موفق در بخش کشاورزی است

فروشگاه مصرف اتحادیه تعاون روستایی در روستای زیرده ظهر امروز با حضور مسوولین افتتاح شد.

شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ KHNA81145

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ظهر امروز در جریان افتتاح فروشگاه مصرف اتحادیه تعاون روستایی در زیرده، عنوان کرد : تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی و دامی از مزرعه تا سفره با توجه به سیاست‌های کلان سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور توسط شبکه عظیم تعاونی‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی و روستایی، با در نظر گرفتن تنوع محصولات کشاورزی و پتانسیل‌های موجود در هر منطقه و استان مدنظر قرار دارد.
عباس علی‌آبادی با بیان اینکه شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی کشور با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای خود در اقصی‌نقاط کشور آماده همکاری و استفاده از تجارب استارتاپ‌های موفق در بخش کشاورزی است، تصریح کرد : هم‌اکنون ۵۹ تعاونی تولید در استان فعال است، که ۱۵ هزار و ۵۶۱ نفر در آن عضویت دارند، ضمن آنکه ۱۵۹ شرکت تعاونی در روستاهای استان گیلان با عضویت ۲۷۸ هزار روستایی به فعالیت مشغولند.
وی با اشاره به تعداد تشکل نظام صنفی کارهای کشاورزی، ادامه داد : در این حوزه ۱۶ واحد فعال وجود دارد، که ۶ هزار و ۷۹۰ عضو دارد.

در ادامه بخشدار خمام فلسفه فعالیت شرکت‌های تعاونی روستایی را تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال قلمداد کرد.
وی حمایت دولت از تعاونی‌های روستایی را موجب شکوفایی و رونق اقتصادی در روستاها دانسته و افزود : این‌موضوع زمینه ماندگاری جمعیت روستایی را افزایش خواهد داد و روستاها را تولید محور و اشتغال‌زا می‌نماید.
رضا مهدوی با اشاره به فعالیت ۵ شرکت تعاونی روستایی در خمام در زمینه کشاورزی، اذعان داشت : این تعاونی‌ها در سال جاری نقش بسزایی برای تنظیم بازار ایفا نموده‌اند.
به گفته‌ی این‌مسوول، این امکان وجود دارد تا صنایع دستی و تولیدات بخش خمام را صادر نماییم.


موضوع : بخشداری، تعاونی‌ها، در روستا
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/81145

دیدگاه شما چیست ؟!