خمام - پیمانکار احداث پل خیابان فرهنگ مشخص گردید / آغاز بهبود وضعیت محور خمام به خشکبیجار / جایگاه سی‌ان‌جی به‌زودی بازگشایی می‌شود / شهرداری تعهدی نسبت به نیروهای شرکتی ندارد
ویژه
شهردار خمام عنوان کرد :

پیمانکار احداث پل خیابان فرهنگ مشخص گردید / آغاز بهبود وضعیت محور خمام به خشکبیجار / جایگاه سی‌ان‌جی به‌زودی بازگشایی می‌شود / شهرداری تعهدی نسبت به نیروهای شرکتی ندارد

به گفته‌ی وی، نگاهی به پرونده‌های شهرداری از سال ۸۴ تاکنون نشان می‌دهد که ۵۱ نیرو در این‌شهرداری بدون آزمون و فراخوان به‌کار گرفته شده و از آنها گزینش به‌عمل نیامده است.

چهارشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۴ KHNA80600

موسی فکور به تشریح پروژه‌های عمرانی شهرداری خمام پرداخته و با بیان اینکه برخی‌از پروژه‌ها دارای اولویت بالایی هستند، عنوان کرد : احداث پل خیابان فرهنگ، بازگشایی خیابان ۱۸ متری و اصلاح وضعیت محور خمام به خشکبیجار در محدوده شهری از جمله پروژه‌های اولویت‌دار این‌شهرداری به‌شمار می‌رود.
شهردار خمام در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه پیمانکار احداث پل بر روی شیجان‌رود در انتهای خیابان فرهنگ از طریق مناقصه مشخص گردیده، تصریح کرد : برآورد زمانی صورت گرفته برای احداث پل ۱۸ متری ۹ ماه و برآورد هزینه‌ی آن ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌باشد، که این‌امیدواری وجود دارد تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه پل خیابان فرهنگ به‌نوعی امتداد دهنده‌ی خیابان ۱۸ متری بوده که از جنب کلانتری خمام بازگشایی شده و در کاهش بار ترافیک شهری موثر خواهد بود، اذعان داشت : مشکلات و اختلاف نظرهای حدوداً ۱۵ ساله در خصوص زمین‌های فرهنگیان وجود داشت، که زمین‌های مذکور با پیگیری‌ها و همکاری‌های انجام شده از سوی شهرداری به مرحله تفکیک و واگذاری رسیده ؛ در نهایت بخش اعظمی از خیابان ۱۸ متری آزادسازی و بازگشایی خواهد شد و تلاش می‌گردد بحث زیرسازی و آسفالت خیابان مذکور در روزهای آتی آغاز شود.

این‌مسوول همچنین با اشاره به تصادفات و آسیب‌های متعدد به مردم در محور خمام به خشکبیجار، بهبود وضعیت محور در محدوده‌ی شهری به طول ۱ کیلومتر را به‌عنوان مطالبه مردمی از شهرداری خمام قلمداد کرده و افزود : آزادسازی ضلع چپ جاده در گذشته صورت پذیرفته و جلسه‌ای با مالکین برخی زمین‌های زراعی به‌منظور تکمیل آزادسازی مسیر برگزار شده است.
فکور با اشاره به بازدید میدانی اخیر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از محور خمام به خشکبیجار، یادآور شد : در جریان این‌بازدید وعده داده شد که در صورت زیرسازی، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی از سوی شهرداری، استانداری موضوع آسفالت را بر عهده خواهد گرفت، که خوشبختانه جدول‌گذاری محور مذکور چند روزی است توسط پیمانکار آغاز گردیده و وعده‌های مساعدی در خصوص پیگیری موضوع تغییر مکان تیرهای برق در جلسه با یکی‌از نمایندگان شهرستان رشت داده شده است.
به گفته‌ی وی، دیواره‌گذاری رودخانه‌ها در ۲ نقطه به‌منظور آزادسازی حریم راه و همچنین رفیوژ بلوار از دیگر مواردی است که برای محدوده‌ی شهری محور خمام به خشکبیجار در نظر گرفته شده و مکاتباتی به‌منظور تامین اعتبار آن صورت پذیرفته است.

موسی فکور با اشاره به ناتمام ماندن طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) در محدوده‌ی بانک ملی، گفت : چندین ترانس و تیر برق در محدوده‌ی مذکور وجود دارد که نیازمند انتقال بوده و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی، تکمیل تعریض پس‌از تعویض کابل‌ها و انتقال تیرهای برق ادامه خواهد یافت.
به گفته‌ی وی، مکاتباتی با پلیس راهور صورت پذیرفته تا در صورت امکان از جداکننده برای مرکز خیابان بهره گرفته شود، که البته منوط به تایید شورای ترافیک می‌باشد.
شهردار خمام در ادامه با اشاره به مشکل کمبود قیر در کشور و افزایش هزینه‌های آسفالت، مطرح کرد : در ۳ ماه اول سال جاری امکان انجام آسفالت میسر نبود، اما در حال حاضر درصدد انتخاب پیمانکار با هزینه‌ای مناسب بوده و خیابان‌های همت، باهنر، رجایی و جهاد و همچنین دیگر معابر و کوچه‌ها به مرور و بر اساس اولویت آسفالت خواهند شد.

وی در خصوص تعطیلی جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری خمام، گفت : متاسفانه پیمانکار قبلی به تعهدات خود به‌درستی عمل نکرد و ناکارآمدی و مدیریت نامطلوب پیمانکار موجب شد تا درآمد جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری کاهش پیدا کند، که در همین راستا مدتی به دنبال فسخ قرارداد با پیمانکار مذکور بوده، تا در نهایت جایگاه تحویل گرفته شد.
فکور با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری صورت گرفته از سوی کارشناس به‌منظور به مزایده قراردادن جایگاه، پایین و نامناسب بوده و این‌موضوع به ضرر درآمد شهرداری تمام میشد، تصریح کرد : درحال حاضر نامه‌ای به شورای شهر خمام به‌منظور تعیین قیمت پایه‌ی مزایده نوشته شده تا مزایده‌ای بر اساس نرخ پایه انجام گردد ؛ لذا این‌امیدواری وجود دارد که بازگشایی مجدد جایگاه سی‌ان‌جی ظرف ۴۵ روز آینده صورت پذیرد.

شهردار خمام با اشاره به موضوع جذب نیرو در شهرداری، گفت : شهرداری خمام برای جذب نیروی موردنیاز خود نمی‌تواند آزمون برگزار کرده و مجوزی برای برگزاری آزمون ندارد، بنابراین نیروهای مورد نظر از سوی شرکت طرف قرارداد شهرداری جذب و به‌کارگیری شده و با توجه به آنکه شهرداری راساً نیرویی را جذب نکرده، هیچگونه تعهدی نیز نسبت به نیروهای شرکتی ندارد.
موسی فکور در خصوص اظهارات اخیر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان مبنی‌بر آنکه پرونده تخلف شهرداری خمام در جذب نیرو به هیات رسیدگی تخلفات اداری استان ارجاع شده، اذعان داشت : تا این‌لحظه به‌منظور ارایه توضیحات و پاسخگویی در خصوص موضوع جذب نیرو فراخوانده نشده‌ام.
به گفته‌ی وی، نگاهی به پرونده‌های شهرداری از سال ۸۴ تاکنون نشان می‌دهد که ۵۱ نیرو در این‌شهرداری بدون آزمون و فراخوان به‌کار گرفته شده و از آنها گزینش به‌عمل نیامده و به‌عنوان نیروی رسمی به‌شمار نمی‌روند، به جز چند نیرویی که از شهرداری‌های دیگر به شهرداری خمام انتقال یافته‌اند.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، وعده
http://khna.ir/80600

دیدگاه شما چیست ؟!

بازگشایی جایگاه سی‌ان‌جی
محقق شد