خمام - نیم‌نگاهی به مساله برخورد ماموران راهداری
ویژه
ویدیوی دریافتی /

نیم‌نگاهی به مساله برخورد ماموران راهداری

امیدواریم مسوولان امر تدبیری مناسب اتخاذ نموده تا شائبه‌ای مبنی‌بر رفتارهای دوگانه‌ی راهداری در مواجهه با تخلفات در اذهان عمومی شکل نگیرد.

چهارشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ KHNA80439

چندی‌پیش بود که طی خبری به شکل‌گیری یک تنش در محدوده ورودی روستای فشتکه اول بر سر تخریب تابلوهای قرارگرفته در حریم راه از سوی گشت راهداری اشاره شده و البته عنوان گردید که نصب بی‌رویه و غیرمجاز تابلو در حاشیه جاده‌ها به کاهش ایمنی راه، حواس‌پرتی رانندگان و سد معبر منتهی گردیده و در نهایت تصویری زشت از جاده‌های خمام بر جای می‌گذارد.

فارغ از آنکه گزارش ویدیویی مذکور با واکنش‌های متعددی مواجه شده و حتی گزارش‌های تایید نشده از عدم برخورد درخصوص برخی تابلوهای نصب‌شده در همان مسیر گلایه داشتند، اما با توجه به اقدام اخیر گشت راهداری در محدوده‌ی روستای پشت‌سان ذکر چند نکته ضروری است.
ابتدا آنکه اموال اشخاص طبق قانون اساسی از تعرض مصون بوده و به نظر می‌رسد بتوان از رویه مناسب‌تری به‌جای تخریب برای تابلوها که امکان انتقال به مکان مناسب‌تری دارند استفاده نمود.
از سوی دیگر، بنرهای نصب شده در حاشیه‌ی راه‌ها محتوای غیراخلاقی یا غیرقانونی نداشته و استفاده‌ی مجدد از آن در یک مکان قانونی امکان‌پذیر خواهد بود، لذا بهتر می‌بود اگر با حضور نیروی انتظامی طی برخوردی محترمانه به مالک تحویل داده میشد تا کسب و کارهای محلی در شرایط سخت اقتصادی متحمل خسارت و هزینه مجدد نشوند.

علاوه‌بر این، آنچه از ویدیوی دریافتی اخیر به چشم میخورد آن است که در یک بازه‌ی زمانی تابلوی متعلق به یک رستوران با دقت از چهارگوشه‌ی آن باز شده و به‌صورت سالم بر روی زمین قرار گرفته، اما تنها چند قدم آن‌طرف‌تر تابلوهای دیگری توسط لودر و البته داس سوراخ و بلا استفاده گردیده ؛ که امیدواریم مسوولان امر تدبیری مناسب اتخاذ نموده تا شائبه‌ای مبنی‌بر رفتارهای دوگانه‌ی راهداری در مواجهه و برخورد با تخلفات در اذهان عمومی شکل نگیرد.


دیدگاه شما چیست ؟!