خمام - لزوم تشکیل کارگروه مشترک بین مسوولان خمام و خشکبیجار برای حل معضل جاده مرگ
ویژه
یادداشت شهروند /

لزوم تشکیل کارگروه مشترک بین مسوولان خمام و خشکبیجار برای حل معضل جاده مرگ

کمیل فتاحی در یادداشت خود، نوشت : افسوس که تاکنون صدای مصیبت خانواده‌هایی که به‌خاطر استاندارد نبودن این‌جاده عزیزانشان جانباخته و یا نقص عضو شده‌اند نتوانسته مسوولان را وادار کند تا با مطالبه‌گری هدفمند از همه ظرفیت‌ها استفاده نموده و در نهایت وعده‌های تکراری خود را محقق کنند.

دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ KHNA80289

یکی‌از شهروندان خشکبیجاری در یادداشت خود نوشت : متاسفانه باید بر جاده‌ی زیبای خمام به خشکبیجار که می‌تواند منشاء رونق گردشگری و رشد اقتصاد بومی باشد «جاده مرگ» نام نهاد.
هرچند برای دوستداران خمام و خشکبیجار پذیرفتن آنکه اصلی‌ترین راه ارتباطی بین خود و یکی‌از پر رفت و آمدترین راه‌های سفر به سواحل دریا با این نام معرفی شود دشوار است، اما همین عنوان هولناک کافی‌است تا ذهن گردشگران غیربومی برای گذار از این جاده بیمناک و مردد شده و چه بسا به تدریج موجب کاهش استقبال گردشگران و رکود اقتصادی مراکز تفریحی شود.

کمیل فتاحی در یادداشت خود با طرح این‌پرسش که چگونه می‌توان با وجود تصادفات مکرر و مصدومیت و مرگ افراد بی‌گناه بر واقعیت چشم بست و معضل استاندارد نبودن این ‌جاده را با صدای رسا به گوش مسوولان بالادست نرساند، می‌نویسد : به‌منظور پیشگیری از تبلیغات سوء و احتمال کاهش استقبال گردشگران، در این یادداشت صرفاْ به بیان این انتقاد بسنده می‌گردد که چرا تاکنون پیگیری نمایندگان شهرستان رشت و مسوولان دو بخش خمام و خشکبیجار بی‌نتیجه مانده و با گذشت ۴۸ سال از احداث آن، تاکنون اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

در ادامه این‌یادداشت، آمده است : بخش اعظمی از این محور مهم جزو حوزه جغرافیایی بخش خمام است،‌ و همه مردم بخش خشکبیجار برای رفت و آمد به رشت از این‌مسیر استفاده می‌کنند ؛ در نتیجه هر دو بخش به یک اندازه از این راه ارتباطی بهره می‌برند که این به معنای مشترک بودن منافع و معایب آن است.
ساخت مراکز بومگردی و توسعه گردشگری در روستاهای خمام و خشکبیجار موجب شده جاده ارتباطی میان این دو بخش به یکی‌از پرترددترین راه‌های شهرستان رشت بدل شده و این درحالی‌است که مسوولان تاکنون نتوانسته‌اند نسبت به اصلاح آن اقدام موثری صورت دهند.

این‌شهروند خشکبیجاری، می‌نویسد : به گواه اخبار ثبت شده در رسانه‌های محلی و آمار موجود در پلیس راه، هر ساله تصادفات متعددی در این جاده روی داده و ده‌ها نفر کشته و تعداد بسیاری مصدوم شده‌اند، که حادثه اخیر تصادف تریلی با پراید در محدوده بخش خمام یکی‌از اتفاقاتی بوده که به کشته شدن پدر و پسر یک خانواده و مصدوم شدن فرد دیگری منجر شده است، اما افسوس که تاکنون صدای مصیبت خانواده‌هایی که به‌خاطر استاندارد نبودن این‌جاده عزیزانشان جانباخته و یا نقص عضو شده‌اند نتوانسته مسوولان را وادار کند تا با مطالبه‌گری هدفمند از همه ظرفیت‌ها استفاده نموده و در نهایت وعده‌های تکراری خود را محقق کنند.

فتاحی با بیان اینکه از نمایندگان شهرستان رشت و مسوولان بخشی و شهری خمام و خشکبیجار انتظار می‌رود تا با تشکیل یک کارگروه مشترک بین‌بخشی به بهبود و اصلاح وضعیت این‌محور سرعت ببخشند، نوشت : شاید با همگرایی و اتحاد میان مسوولان دو بخش و در دستور کار قرار گرفتن به‌عنوان مطالبه مشترک مردم خمام و خشکبیجار بتوان به این آرزوی چندین و چندساله جامه عمل پوشاند و به مرگ و میر در جاده‌ی مرگ خاتمه داد.
اینک لزوم تشکیل کارگروه مشترک میان مسوولان بیش‌از گذشته احساس شده و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده نمود، چرا که مسوولان محلی با توجه به ریشه‌های مشترک اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که بین مردم دو بخش دوست و همسایه وجود دارد باید صمیمانه دست به دست هم داده و هرچه سریعتر برای تحقق این هدف مهم‌ با پیگیری از طریق نمایندگان و مسوولان بالادست قدم‌هایی سازنده و البته تاریخ‌ساز بردارند.


موضوع : تصادفات، ویدئو، یادداشت
http://khna.ir/80289

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.