خمام - آسفالت جاده‌های روستایی به‌کندی انجام می‌شود / مطالعات توسعه‌ی محور خمام – خشکبیجار انجام شده / لزوم بازنگری طرح میدان ولیعصر «عج»
در جلسه شورای شهرستان مطرح شد ؛

آسفالت جاده‌های روستایی به‌کندی انجام می‌شود / مطالعات توسعه‌ی محور خمام – خشکبیجار انجام شده / لزوم بازنگری طرح میدان ولیعصر «عج»

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، گفت : شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۳۶ درصد، در استان ۴۱ درصد و در شهرستان رشت ۵۸ درصد است، بنابراین شهرستان رشت در این هم‌افزایی رتبه اول کشوری را دارد.

پنج شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ KHNA79898

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه دوره‌ای شورای شهرستان رشت در بخشداری خمام با بیان اینکه در تلاشیم تا شهرستان رشت تحت پوشش سازمان منطقه آزاد قرار گیرد، اظهار کرد : با صحبت‌هایی که با مسؤولان مربوطه داشته‌ایم در تلاش می‌گردد تا هرچه سریع‌تر شهرستان رشت تحت پوشش منطقه آزاد قرار گرفته و برای انجام این‌کار دیوان عدالت اداری ورود کرده است.
جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به عدم استفاده از بودجه‌های عمرانی برای تکمیل پروژه‌های شهرستان رشت، بیان کرد : در شهرستان رشت ۱۵۰ میلیارد تومان برای آسفالت هزینه شده تا شاخص را بالا ببریم، که تمام این مقدار اعتبار از بودجه کشوری بوده است.
وی با اذعان به اینکه امیدواری وجود دارد تا سال ۱۴۰۰ هیچ جاده‌ای در شهرستان رشت بدون آسفالت باقی نماند، گفت : تمام نهادها و ارگان‌ها نهایت همکاری را برای آسفالت جاده‌های شهرستان رشت در طول این‌مدت انجام داده و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تمام جاده‌های این‌شهرسان آسفالت شوند.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کند بودن روند آسفالت در جاده‌های روستایی، بیان کرد : مردم روستاهای کشور و استان گیلان جزو ارکان اصلی نظام هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود، ولی متأسفانه در چند وقت اخیر آسفالت جاده‌های روستایی به‌کندی در حال انجام شدن است که برای حل این مشکل ۶ هزار میلیارد تومان قیر از وزارت نفت دریافت خواهد شد.
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در صدد حل مشکل آب روستایی هستیم، گفت : برای حل مشکل آب روستایی از صندوق ملی توسعه منابعی را تأمین کرده‌ایم تا مشکلات آب روستایی حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه‌ی جلسه با بیان اینکه شاخص برخورداری راه روستایی در کل استان‌ها ۵۵ کیلومتر است، اظهار کرد : در شهرستان رشت ۶۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و بخش دیگری در حال انجام است ؛ بنابراین پیرو هماهنگی‌هایی که انجام شده تا پایان شهریور ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر دیگر نیز بر این میزان اضافه شود.
ماکان پدرام با اشاره به آسفالت راه روستایی خمام، گفت : اولویت آسفالت با مناطقی است که زیرسازی آن مهیا بوده و پیگیری‌های لازم توسط نمایندگان انجام شده، تا با برنامه‌ریزی به مرحله عمل برسد.
وی با اشاره به بدهکاری راه و شهرسازی استان گیلان به پیمانکاران، بیان کرد : مطالعات محور خمام – خشکبیجار – لشت نشا تقریباً تمام شده و در سال گذشته از مسیر ۱۹ کیلومتری آن، نقشه ۸ کیلومتری تهیه گردیده و قرارداد آن تکمیل شده است.
پدرام با تأکید بر اینکه اصلاح میدان و راه‌سازی در حریم خانوارها زندگی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند، گفت : اگرچه انبوهی از گردشگران مهمانان استان گیلان شده و باید امنیت آنان تأمین شود، اما انتظار می‌رود که این دغدغه مردم در کل استان درباره حفظ حریم‌ها مورد توجه مسؤولین قرار گیرد.
وی با اشاره به درخواست بازنگری طرح میدان ولیعصر (عج) خمام، اذعان داشت : بهتر است در وهله اول میدان را تمیز و مرتب کرده، تا چهره شهر خمام تغییر پیدا کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست، اظهار کرد : ما در باب خدمات بنیاد مسکن همکار دهیاران بوده و تمرکز، هدایت و مدیریت بر عهده دهیاران می‌باشد.
محمد اکبرزاده با بیان اینکه شهرستان رشت نسبت به شهرستان‌های دیگر از شاخص بالاتری به‌غیر از صدور سند برخوردار است، گفت : در آستانه برگزاری کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها هستیم و بهترین زمان جمع‌آوری نیازهای بخش‌ها و نظام‌مند شدن آن‌ها است.
وی با اشاره به تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد : شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۳۶ درصد، در استان ۴۱ درصد و در شهرستان رشت ۵۸ درصد است، بنابراین شهرستان رشت در این هم‌افزایی رتبه اول کشوری را دارد.
اکبرزاده با اذعان به اینکه تا نقطه‌ی مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، گفت : توانمندی‌های ما در این مسیر قرار گرفته و اگر قانون مصوب شود می‌توانیم پروژه‌ها را مانند برنامه‌ و بودجه با هم به‌پیش ببریم.
وی با اشاره به شاخص ۱۰۰ درصدی استان گیلان و شهرستان رشت در تهیه طرح‌های هادی در کشور، افزود : در بازنگری‌ها، در سال ۱۳۹۷ از ۴۳ روستای مصوب شده‌ی کمیته برنامه‌ریزی ۱۷ روستا در بخش خمام اتفاق افتاده و در آینده در به اشتراک‌گذاری اطلاعات پیشرفت چشم‌گیری خواهیم داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی معنادار در صدور سند روستایی، بیان کرد : شاخص صدور اسناد روستایی در کشور ۳۹ درصد بوده و این در حالی است که در گیلان ۳۶ درصد می‌باشد، که امیدواریم در سال ۹۸ شتاب خوبی صورت پذیرد.
اکبرزاده با اشاره به بحث عوارض تغییر کاربری، گفت : اصلاً بنیاد مسکن چیزی تحت عنوان عوارض تغییر کاربری دریافت نکرده و استعلام دیوان محاسبات و جواب مجدد آن آمده و ما ۳ سال است که به دولت پیشنهاد داده‌ایم که خدمات فنی را دریافت نکنیم، اما دولت نپذیرفته و منتظر لایحه بوده‌ایم، که اگر لایحه تصویب شود همین امر نیز ممنوع خواهد شد.

در بخش دیگری‌از جلسه غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه باید پروژه‌ها مطابق با بازه زمانی تعیین شده پایان یابند، اظهار کرد : باید جلسات از لحاظ کارشناسی خارج و به تصمیم‌گیری برسد تا از زمان نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمایش بهداشت و درمان شهرستان، تصریح کرد : احداث بیمارستان به پراکندگی جغرافیایی مربوط نبوده و مطابق با نیاز و جمعیت مناطق است.

میرشمس مومنی‌زاده همچنین با اشاره به همت مدیران در توسعه و پیشرفت این شهرستان، گفت : باید مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان در قالب جلسات گفتگو محور مطرح شده، تا با نیازسنجی اعتبارات و تجهیزات لازم جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.
فرماندار رشت خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‎‌ها جهت خدمت به مردم شده و عنوان کرد : شرایط عمومی شهرستان مطلوب بوده و تعامل خوبی بین مسوولان و مدیران شهرستان جهت خدمتگزاری به مردم و توسعه وجود دارد.
وی با اشاره به انجام خدمات عمرانی جهت توسعه‌ی زیرساخت‌ها در شهرستان، یادآور شد : گام‌های مطلوبی جهت اجرای طرح‌های هادی، آسفالت راه‌های روستایی و بین‌شهری برداشته شده و ارتقای شاخص بهره‌مندی را شاهد هستیم.
مومنی‌زاده خواستار تشکیل کمیته‌ای با دبیری معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری رشت جهت پیگیری مباحث مطروحه در این‌جلسه شد.

به گزارش خمام‌نیوز، جلسه دوره‌ای شورای شهرستان رشت امروز با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار رشت، مدیران دستگاه‌های مختلف استانی و شهرستانی و مسوولین محلی برگزار شد و حاضرین در جلسه به بیان مشکلات و موانع موجود پرداختند. 


دیدگاه شما چیست ؟!