خمام - لایروبی شیجان‌رود تا چه زمانی به تعویق می‌افتد ؟!
ویژه
بیش‌از ۳۰۰ روز گذشت /

لایروبی شیجان‌رود تا چه زمانی به تعویق می‌افتد ؟!

انتظار می‌رود با زنگ خطری که به صدا در آمده اصل مهم «پیشگیری» و اقدامات پیش‌از بحران در خمام جدی‌تر گرفته شده و ضمن توجه بیشتر به ضرورت لایروبی، آزادسازی حریم و دیواره‌گذاری رودخانه‌ها، به وعده‌های محقق نشده‌ای همچون لایروبی شیجان‌رود جامه عمل پوشانده شود.

چهارشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ KHNA79409

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در جریان برگزاری جلسه ویژه بررسی آخرین وضعیت مناطق آسیب‌دیده از سیل و اقدامات انجام‌شده برای امداد به سیل‌زدگان، صدمات روحی و روانی ناشی از حوادثی همچون سیل را بلندمدت و تأثیرگذار قلمداد کرده و عنوان کرد : باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی و آینده‌نگری شود که صدمات و خسارات ناشی از اینگونه حوادث به کمترین میزان ممکن برسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی‌از سخنان خود «لایروبی رودخانه‌ها»، «لایروبی سدها»، «آزادسازی حریم رودخانه‌ها»، «آبخیزداری» و «حفظ مراتع و جنگل‌ها» را از موضوعات بسیار مهم برشمرده و تاکید کرد : این حادثه باید یک درس عبرت باشد، تا در طرح‌های مختلف آینده از جمله سد سازی‌ها، راه سازی‌ها، احداث راه آهن، و عمران شهری، همه جوانب مختلف دیده و آینده‌نگری لازم و جامع انجام شود.

به گزارش خمام‌نیوز، اگرچه تاکنون بخش خمام از گزند سیل، زلزله، رانش زمین و مسایلی از این‌دست که از ابتدای سال ۹۸ اخبار کشور را به خود معطوف نموده مصون مانده، اما انتظار می‌رود با زنگ خطری که به صدا در آمده اصل مهم «پیشگیری» و اقدامات پیش‌از بحران در خمام جدی‌تر گرفته شده و ضمن توجه بیشتر به ضرورت لایروبی، آزادسازی حریم و دیواره‌گذاری رودخانه‌ها، به وعده‌های محقق نشده‌ای همچون لایروبی شیجان‌رود جامه عمل پوشانده شود.


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.