خمام - مردم لحظه‌ای از قافله‌ی یاری به سیل‌زدگان جا نماندند / به وضعیت رستوران‌ها و کافه‌های سنتی متخلف رسیدگی شود
امام جمعه‌ی خمام مطرح کرد :

مردم لحظه‌ای از قافله‌ی یاری به سیل‌زدگان جا نماندند / به وضعیت رستوران‌ها و کافه‌های سنتی متخلف رسیدگی شود

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده با تاکید بر اینکه آمار سِرو مشروبات الکلی و فساد اخلاقی در برخی‌از صنف‌ها تاسف‌بار بوده و غیرت خانواده‌های شهدا و مردم غیور بخش خمام را به جوش آورده است، گفت : خمام حیاط خلوت عده‌ای لاابالی‌ که قصد عیش و نوش نموده‌اند، نیست.

جمعه، ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ KHNA79387

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده ظهر امروز در خطبه دوم از نماز جمعه مسجد جامع شهر خمام با اشاره به بروز خسارت‌های جانی و مالی متعدد در استان‌های مختلف کشور به دلیل شرایط جوی در نوروز امسال، عنوان کرد : مردم عزیز کشورمان بازهم در صحنه حضور داشته و ضمن تنها نگذاشتن حادثه‌دیدگان، جلوه‌ای بیادماندنی از ایثار و همدردی، وحدت و انسجام ملی به نمایش گذاشتند.
امام جمعه خمام با تاکید بر اینکه خشم طبیعت حاوی پیام‌های تلخ و شیرین بسیاری برای مردم و مسوولان بوده، تصریح کرد : بخش زیادی از خسارت‌های وارده ناشی‌از نامهربانی با طبیعت همچون تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی‌حساب و کتاب، تبدیل رودخانه‌ها به خیابان و نابودی جنگل‌ها می‌باشد، که این هشداری برای بخش ما نیز محسوب می‌شود، که نسبت به مواهب طبیعی مراقبت بیشتری داشته باشیم.
وی بر لزوم قرار گرفتن مسوولان در همه سطوح در کنار مردم تاکید کرده و ادامه داد : هرچند توقع می‌رفت رییس جمهور در مساله سیل‌زدگان زودتر ورود جدی می‌نمود، ولی حضور ایشان در هفته گذشته حرکت بسیار خوبی بود، که ان‌‌شاالله در همه لایه‌های مدیریتی شاهد بوده و بدون شک مسوولی که در روزهای سخت در کنار مردم قرار می‌گیرد، از یاد نخواهد رفت.
به گفته‌ی وی، مردم لحظه‌ای از قافله‌ی یاری‌دهندگان به سیل‌زدگان جا نمانده و آمادگی و پیشتازی اقشار مردم خوب و نوع‌دوست کشورمان بسیار جای شکرگزاری دارد.
اسدالله‌زاده با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی مردم بخش خمام برای سیل‌زدگان کشور از سوی پایگاه‌های بسیج، مساجد و دیگر پایگاه‌های مردمی، بر لزوم افزایش این‌کمک‌ها تاکید کرده و اذعان داشت : مردم بخش خمام در دوران دفاع مقدس حدود ۱۰۰ کامیون حاوی کمک‌های مردمی را تامین نموده بودند، و امروز نیز اعتبار نوع‌دوستی خمامی‌ها منوط به میدان آمدن همه‌ی اقشار، از جمله بازاریان خواهد بود.

امام جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، اتاق اصناف گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، دادستان خمام و سرپرست بخشداری، از وضعیت رستوران‌ها و کافه‌های سنتی متخلف در محور رشت به خمام گلایه نمود.
حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده با تاکید بر اینکه آمار سِرو مشروبات الکلی و فساد اخلاقی در برخی‌از صنف‌ها تاسف‌بار بوده و غیرت خانواده‌های شهدا و مردم غیور بخش خمام را به جوش آورده است، ادامه داد : خمام حیاط خلوت عده‌ای لاابالی‌ که قصد عیش و نوش نموده‌اند، نیست.
وی با اشاره به ۱۷۲ شهید گلگون‌کفن این‌بخش که پدران و مادرانشان همچنان در خمام نفس می‌زنند، یادآور شد : این نه فقط حرف امام جمعه، که موضع مشفقانه و ناصحانه غیرتمندان و خانواده‌ شهدا خطاب به مسوولین است، که برای زدودن این‌فساد در بخش خمام تدبیری گردد.
به گفته‌ی اسدالله‌زاده، قانون فصل‌الخطاب امور بوده و در این‌راستا مطالبه‌ای غیرقانونی نداریم، بلکه می‌خواهیم با تشدید نظارت‌ها از حرام بیّن الهی جلوگیری شود، چرا که در غیراینصورت مردم انقلابی و خانواده‌های شهدا وظیفه نظارتی و پاسداری از ارزش‌ها را انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه آماده است که به‌عنوان سخنران پیش‌از خطبه در اختیار هر کدام از مسوولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد : مسوولان در این‌خصوص به ارایه گزارش عملکرد خود به مردم بپردازند.


موضوع : خیرین و نیکوکاران، نماز جمعه
http://khna.ir/79387

۱ دیدگاه

  • خاتون در مورخ 1398/01/12 - 11:07 می‌نویسد :

    تیتر رو ببین: “مردم لحظه‌ای از قافله‌ی یاری به سیل‌زدگان جا نماندند”!!! نمی گه ما و مردم نباید لحظه ای …. آقا جان تا الان هم همش مردم بودن نه شما.