خمام - جلسات با حضور ۳ عضو رسمیت پیدا نمی‌کند / مگر می‌شود از مردم رای اخذ نمود، اما در جلسات شورا حاضر نشد ؟!
واکنش ۳ عضو شورا به غیبت ۲ عضو دیگر در جلسات ؛

جلسات با حضور ۳ عضو رسمیت پیدا نمی‌کند / مگر می‌شود از مردم رای اخذ نمود، اما در جلسات شورا حاضر نشد ؟!

در متن این‌بیانیه، آمده است : از فرماندار و سایر مسوولین تقاضا داریم برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی‌تر برای شهرمان در آینده، برای حل موضوع مذکور به مجموعه‌ی شورا یاری نمایند.

چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ KHNA78880

۳ عضو از شورای اسلامی شهر خمام در واکنش به غیبت و عدم حضور ۲ عضو دیگر شورا در جلسات این‌مجمع واکنش نشان دادند.
در متن بیانیه‌ای که از سوی مهدی عاشوری، اسماعیل احمدنیا و سیدمجتبی حسینی‌نسب در اختیار تحریریه خمام‌نیوز قرار گرفته، آمده است :‌ شورا یک نماد موثر از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران بوده و بلوغ سیاسی و دموکراسی در توان گفتگو و اقناع طرف مقابل می‌باشد. با این‌وجود، ظرفیت به وجود آمدن گفتگو با حضور اعضای شورا در جلسه شورای شهر مصداق پیدا می‌کند. لذا با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور، کمترین کاری که یک عضو شورا می‌تواند انجام دهد حضور مستمر در جلسات، به‌عنوان یک وظیفه ذاتی می‌باشد.
اعضای این‌پارلمان محلی در بیانیه‌ی خود، افزودند : بسیاری از طرح‌ها که عمدتاً مطالبات شهروندان می‌باشند از سوی شهردار برای اخذ مجوزهای لازم به مجموعه‌ی شورا ارسال می‌گردد، اما می‌بایست مدت زمان زیادی را به دلیل غیبت‌های مکرر همکارانمان در جلسات شورا مسکوت بماند. حال با توجه به آنکه عضویت در شورا بر آمده از آرای مردم است، مگر می‌شود از مردم رای اخذ نمود، اما برای پیگیری و حل مشکلاتشان در جلسات شورا حاضر نشد ؟!
این‌بیانیه، می‌افزاید : با وجود آنکه قائل به رسانه‌ای کردن این‌موضوع نبوده‌ایم و با علم بر اینکه می‌دانیم مشکلات می‌بایست در درون شورا حل شود، اما پس‌از آنکه این غیبت‌ها مکرراً تکرار گردید و پس‌از صحبت‌های فراوان این رویه تغییری نکرد، به‌ناچار تصمیم گرفته شد تا علیرغم میل باطنی این‌موضوع از طریق رسانه‌های محلی با مردم شهر خمام در میان گذاشته شود، چرا که دیگر راهی پیش روی ما نمانده بود و جلسات با حضور ۳ عضو رسمیت پیدا نکرده و کمیته انطباق فرمانداری مصوبات آن‌را نمی‌پذیرفت.
عاشوری، احمدنیا و حسینی‌نسب در پایان بیانیه‌ی خود، خاطرنشان کردند : از فرماندار و سایر مسوولین تقاضا داریم برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی‌تر برای شهرمان در آینده، برای حل موضوع مذکور مجموعه‌ی شورا را یاری نمایند.

به گزارش خمام‌نیوز، ۲ عضو از شورای شهر در جلسه ظهر امروز این‌شورا که با حضور رسانه‌های محلی برگزار شد حضور نداشتند.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/78880

۱ دیدگاه

  • سینا در مورخ 1397/12/08 - 23:26 می‌نویسد :

    سلام

    ریشه این اختلافات را در ابتدا باید در انتخاب شهردار جستجو کرد

    در ابتدا حامیان اقای فکور باید درباره عملکرد ایشان توضیح بدهند. در زمان حضور ایشان یک متر اسفالت هم در شهر نشده و رکود کاملا مشخص است! تعویض سنگفرش رو هر شخصی میتونه انجام بده. مثلا برای خیابات همت ۲ تا پیملانکار عوض شده و اخرش هم نتونستن جدول گذاری را به اتمام برسانند. آسفالت و غیره بماند. سایر نقاط شهر هم همین وضعیت را دارد.