خمام - دولت با تغییرات تقسیماتی ۱۳ استان کشور موافقت کرد / بازهم خبری از شهرستان شدن خمام به گوش نرسید!
ویژه

دولت با تغییرات تقسیماتی ۱۳ استان کشور موافقت کرد / بازهم خبری از شهرستان شدن خمام به گوش نرسید!

آیا پرونده‌ی شهرستان شدن خمام روی میز هیات وزیران قرار داشته است ؟!

دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ KHNA78822

دولت درحالی با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در ۱۳ استان کشور موافقت کرد که همچنان خبری از شهرستان خمام به گوش نمی‌رسد.
در جلسه‌ی روز گذشته هیات وزیران که ریاست آن‌را حسن روحانی «رییس جمهور» بر عهده داشت، هیات وزیران در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به درخواست‌های مردمی و بررسی‌های انجام شده با تغییر و اصلاح تقسیماتی در استان‌های زنجان، ایلام، بوشهر، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی، مازندران، البرز و یزد موافقت نمود، که ضمن تغییر و اصلاح تقسیماتی، ارتقای چند شهر به شهرستان و ایجاد ۴ بخش و ۷ شهر جدید به تصویب رسیده و با ۷ مورد انتزاع و الحاق موافقت شد.

به گزارش خمام‌نیوز، چندی‌پیش‌ مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری گیلان با بیان اینکه پرونده‌ی خمام پیشرفت خوبی داشته و اشکالات آن درحال رفع است، گفته بود خمام در مقایسه با سایر بخش‌ها شانس بیشتری برای شهرستان‌شدن دارد. همچنین مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در جلسه رفع موانع شهرستان‌شدن بخش خمام عنوان کرده بود که طرح نهایی شهرستان‌شدن خمام در سال جاری به دولت ارسال می‌گردد. از سوی دیگر، در شرایطی که یکی‌از نمایندگان شهرستان رشت معتقد بود خمام بر اساس ضوابط باید به شهرستان تبدیل شود و دیگر نماینده‌ی این‌شهرستان در مجلس تاکید کرده بود وزیر کشور خمام را مستعد شهرستان‌شدن می‌داند، این‌سوال مطرح می‌شود که با توجه به آنکه در خبر جلسه‌ی شب گذشته‌ی دولت نامی از استان گیلان به چشم نمی‌خورد، آیا پرونده‌ی شهرستان شدن خمام روی میز هیات وزیران قرار داشته است ؟!


موضوع : ادارات و مراکز، یادداشت
برگرفته از : مهر
http://khna.ir/78822

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.