خمام - کشاورزی زیربنایی‌ترین موضوع در تحقق اقتصاد مقاومتی است / ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی خمام شخم زمستانه شده است
مهدوی در جلسه کمیته آب کشاورزی خمام :

کشاورزی زیربنایی‌ترین موضوع در تحقق اقتصاد مقاومتی است / ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی خمام شخم زمستانه شده است

سرپرست بخشداری خمام، گفت : کشاورزی قطب مهمی در اقتصاد مردم این‌منطقه محسوب شده و می‌توان آن‌را به‌عنوان زیربنایی‌ترین موضوع در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

یکشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ KHNA78804

رضا مهدوی در جلسه کمیته آب کشاورزی بخش خمام که عصر امروز با حضور مسوولین استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد، اذعان داشت : کشاورزی قطب مهمی در اقتصاد مردم این‌منطقه محسوب شده و بدون شک تقویت کشاورزی موجب اشتغال پویا و پایدار و رشد مولفه‌های اقتصادی، تولید ملی و توسعه خواهد بود، که می‌توان آن‌را به‌عنوان زیربنایی‌ترین موضوع در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
سرپرست بخشداری خمام با اشاره بر اینکه برنج یک محصول استراتژیک بوده و باید از کشاورزان حمایت گردد، هدف از برگزاری این‌جلسه را بررسی موانع و مشکلات کشاورزی در فصل زراعی پیش‌رو عنوان کرد.
این‌مسوول با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای برداشتن گام‌های بلند و موثر در زمینه‌ کشاورزی، تصریح کرد : شخم زمستانه تاکنون در ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی سطح بخش خمام صورت پذیرفته و با توجه به آنکه هواشناسی استان گیلان برای ماه جاری و فروردین‌ماه آتی بارش مناسبی را پیش‌بینی نموده، این‌انتظار از دهیاران و شوراهای اسلامی روستا وجود دارد که کشاورزان را نسبت به اجرای شخم زمستانه تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش خمام‌نیوز،‌ نحوه‌ی رهاسازی آب، توزیع کود کشاورزی، لزوم لایروبی انهار و رودخانه‌ها، سرعت بخشیدن به شخم زمستانه و ضرورت بازدید میدانی از طرح‌های تجهیز آب‌بندان و ایستگاه‌های پمپاژ از جمله مواردی بود که در این‌جلسه به آن اشاره شد.


دیدگاه شما چیست ؟!