خمام - یک خیابان، دو فرعی مملو از زباله!
ویژه
یادداشت سردبیر /

یک خیابان، دو فرعی مملو از زباله!

اگر از پرداختن به وضعیت رودخانه‌هایی که فصول پاییز و زمستان گرد فراموشی بر وعده‌ی لایروبی آنها پاشید صرف نظر کنیم، می‌توان به ۲ جاده‌ی فرعی در محدوده‌ی زمین ورزشی علی بحری اشاره کرد …

شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ KHNA78710

روزانه بنابر آمار ۲۵ تن زباله از سطح شهر خمام جمع‌آوری می‌شود. زباله‌هایی که به نظر می‌رسد گاهاً با استفاده از راهکارهای ابتدایی و بدون توجه به استانداردها و توصیه‌های بهداشتی در گوشه و کنار شهر خمام دپو شده و ضمن تبدیل شدن به تهدید زیست محیطی، می‌توانند سلامت شهروندان را هدف قرار دهند.

به گزارش خمام‌نیوز، پیش‌تر طی گزارشی تحت عنوان «گلایه‌ی مردم از انباشت، دفن غیربهداشتی و سوزاندن زباله» به معضل انباشت زباله در خواچکین اشاره شد، هرچند برخی نقاط دیگر از خمام نیز با تصویری از زباله در خاطر شهروندان نقش می‌بندند.
به‌عنوان مثال اگر از پرداختن به وضعیت رودخانه‌هایی که فصول پاییز و زمستان گرد فراموشی بر وعده‌ی لایروبی آنها پاشید صرف نظر کنیم، می‌توان به وضعیت ۲ جاده‌ی فرعی در محدوده‌ی زمین ورزشی علی بحری در خیابان تختی اشاره کرد. جاده‌ی خاکی سمت چپ خیابان به محلی مملو از زباله بدل گردیده و در کمال تعجب در بازدید امروز شاهد بر زمین افتادن لاشه‌ی یک سگ بر روی زمین بوده‌ایم که به نظر می‌رسید گوشت آن توسط دیگر حیوانات خورده شده باشد! از طرفی، جاده‌ی خاکی سمت راست خیابان نیز منظره‌ی عجیب دیگری را علاوه بر آب‌گیر بودن به نمایش می‌گذاشت، که تبدیل شدن به محلی برای رهاسازی حجم زیادی از شیشه‌های دارو بوده است.

بدون شک زباله‌ها اگر به درستی مدیریت و دفع نشوند، به‌عنوان یکی‌از معضلات جوامع شهری و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب شده و از طرفی رهاسازی زباله در طبیعت صدمات زیادی را به محیط زیست وارد خواهد نمود ؛ لذا از مسوولین امر انتظار می‌رود در این‌خصوص چاره‌اندیشی نموده و نسبت به رعایت اصول بهداشتی و محیط زیستی توجه بیشتری گردد.


موضوع : انتخاب سردبیر، در شهر، شهرداری، یادداشت
http://khna.ir/78710

۱ دیدگاه

  • خمامی در مورخ 1397/11/27 - 20:15 می‌نویسد :

    وقتی [!] ناکارامد باشه انتظار شما چی میتونه باشه؟ وقتی اقایون در [!] به فکر باند بازی و جناح بازی و ساخت و ساز هستن انتظار شما چی میتونه باشه؟؟ کت شلوار و ژست دیپلماسی گرفتن و محبوب اقلی از افراد [!] بودن اخرش چیزی بیش از این نیست. متاسفیم برای مجموعه [!] ناکارامد.


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.