خمام - فعالیت 11 هیئت مذهبی در خمام
مهرداد مکرمی خبر داد :

فعالیت 11 هیئت مذهبی در خمام

مطابق با بخشنامه‌ی سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی کل کشور، از ورود هرگونه عَلَم‌ و کُتل به صحن امامزادگان جلوگیری می‌گردد.

یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸ KHNA7744

مهرداد مکرمی از فعالیت 11 هیئت مذهبی در شهر خمام خبر داده و عنوان کرد : این هیئت‌ها هر شب و به‌صورت منظم به عزاداری پرداخته و در دهه‌ی محرم از محل استقرار خود در خیابان‌های مختلف شهر به طرف صحن امامزاده جهت ادای احترام به صاحت مقدس امامزاده حسن (ع) و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضور می‌یابند.
رئیس هیئت امناء آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، تصریح کرد : در این شب‌ها هیئت‌هایی از روستاهای بخش خمام و همچنین شهرهای همجوار مهمان آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام خواهند بود و هرساله در دهه‌ی محرم مجموعاً بیش از 130 هیئت عزاداری به صحن امامزاده حسن (ع) خمام ورود می‌کنند.

IMG_14482

وی در خصوص ممنوعیت ورود عَلَم‌های عزاداری به صحن امامزاده حسن (ع) خمام، افزود : مطابق با بخشنامه‌ی سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی کل کشور، از ورود هرگونه عَلَم‌ و کُتل به صحن امامزادگان جلوگیری شده و ممنوع تلقی می‌گردد. مکرمی، یادآور شد : ممانعت از ورود عَلَم‌‌های عزاداری در سطح شهر در محدوده‌ی اختیارات وی نبوده و مرتبط با نیروی انتظامی بخش خمام می‌باشد.
رئیس هیئت امناء آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام در خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا، خاطرنشان کرد : در کنار برگزاری مراسم‌های روز عاشورا، نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام برگزار می‌گردد.


موضوع : محرم، مساجد
تصویر : محسن زیبانگار
http://khna.ir/7744

۱ دیدگاه