خمام - مصاحبه: سیروس رنجبر در یک نگاه
ویژه

مصاحبه: سیروس رنجبر در یک نگاه

تصمیم بر این گرفتیم که اولین مصاحبه‌ی اختصاصی وب‌سایت خبری خمام را با یک خبرنگار، یعنی سیروس رنجبر آغاز کنیم …

سه شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰:۱۲ KHNA774

کسانی که قلم می زنند نسبت به سایر اعضای جامعه باید تقدم داشته باشند و مشکلات جامعه یا هر چیز دیگری را به دقت منعکس و به موقع اطلاع رسانی کنند ؛ بنابراین خبرنگاری دارای شأن و مقام است. ما نیز بنا بر رسالت خبرنگاری خود مبنی بر پوشش خبری خمام و حومه تصمیم بر این گرفتیم که اولین مصاحبه‌ی اختصاصی وب‌سایت خبری خمام را با یک خبرنگار، یعنی سیروس رنجبر، همشهری شریف و دوست‌داشتنی‌مان که حالا حالاها باید پیش ایشان درس پس بدهیم آغاز کنیم و تحت مصاحبه‌ای با عنوان “سیروس رنجبر در یک نگاه” در خدمت شما باشیم.

سیروس رنجبر کیست ؟!
– متولد 1338، متاهل، دارای 3 فرزند (دو پسر و یک دختر)، متولد و اهل خمام هستم که از سال 1357 وارد عرصه‌ی مطبوعات شده ام. فعالیت مطبوعاتی در ابرار، اطلاعات، گام، خزر و … را در سابقه‌ی کاری خود دارم، هرچند تا سال 73 به توزیع روزنامه مشغول بوده و همراهی با استاد نقی موسایی، سرپرست روزنامه اطلاعات در گیلان بود که موجب شد به امر خبرنگاری بیشتر و بیشتر علاقه‌مند شوم. در حال حاضر بیشتر با روزنامه‌های محلی در سطح استان کار میکنم.

هرچند درآمد از عرصه‌ی خبرنگاری را خیلی خوب نمی‌دانم، ولی فعالیت در این زمینه بیشتر برای من سرمایه، زندگی و عشق است و دوست دارم فرزندانم نیز در همین راه گام بردارند.

رسالت اصلی یک خبرنگار را در چه می‌دانید و توصیه‌ی شما به جوانان علاقه‌مند به خبرنگاری ؟
– رسالت اصلی یک خبرنگار را بر انعکاس و قلم زدن بر اساس واقعیت‌ها و پرهیز از دروغگویی می‌دانم. همچنین باید جوانان را برای حضور و فعالیت در زمینه‌ی خبرنگاری تشویق کرد. جوانان علاقه‌مند باید حرفه‌ای کار کنند و برخورد صحیح و مطلوبی با مردم داشته باشند و بنوعی از پیشکسوتان در این زمینه  کمک گرفته و الگو برداری کنند.

زمینه‌ی فعالیت شما بعنوان یک خبرنگار ؟
– زمینه‌ی فعالیت من تهیه‌ی گزارش در ادارات و بخش‌های دولتی است.

چگونه وارد عرصه‌ی خبرنگاری شدید؟ خاطره‌ای از فعالیت در این عرصه  دارید ؟!
– مواقعی بود که با سرپرست روزنامه اطلاعات در گیلان برای تهیه‌ی آگهی همراه میشدم و برخورد و نحوه‌ی صحبت ایشان را با مردم، مسئولین و ادارات مورد بررسی و نظاره قرار میدادم. سال 83 بود که به دستور آقای موسایی جهت گرفتن آگهی برای روزنامه ابرار تهران به اداره‌ی برق استان رفتم که اخذ آن باعث خوشحالی زیاد من شده بود و چون اولین آگهی‌ای بود که می‌گرفتم، بنوعی به خود افتخار میکردم که موفق شده‌ام، هرچند اطلاعات ِ زیادی نداشتم و این شد که بدنبال بازاریابی آگهی رفتم و پس از آن به فعالیت در عرصه‌ی خبر و خبرنگاری علاقه‌مند شدم.

آقای موسایی (سرپرست روزنامه اطلاعات در گیلان)، آقای فکوری (از روزنامه گام، از نویسندگان خوش قلم استان گیلان)، مهندس سراوانی (صاحب امتیاز خزر) و مرحوم غلامرضا صومی (از پیشکسوتان با سابقه‌ی استان گیلان) را اساتید خود در این عرصه می‌دانم و هرچه دارم از شاگردی این عزیزان دارم.

بهترین تیتری که زدید و از آن لذت بردید ؟
– خبرهای مختلفی در زمینه‌های مختلف، اعم از ورزش کار کرده ام و همچنین خبرهایی مرتبط با خمام از جمله موضوع پل خمام ؛ اما تیتری که از زیر چاپ رفتن آن لذت برده باشم در زمینه‌ی شهرستان شدن ِ خمام بوده با عنوان “خمام بزودی شهرستان می‌شود” که اتفاقاً آنرا با تیتر درشت نوشتیم و در روزنامه‌ی خزر به چاپ رسید که برای من بعنوان یک خمامی خوب و لذت‌بخش بود. آن روزنامه هم نگه داشته‌ام و هر از چندی نگاهی به آن می‌اندازم.

امیدوارم هرچه زودتر با زحماتی که مسئولین، از جمله شهردار، بخش‌دار و رضی مودب‌پور و سایر عزیزانمان در شورای شهر می‌کشند خمام شهرستان شده و دلگرمی و خوشحالی مردم را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی ؟
در پایان برای خمامی ها آرزوی موفقیت دارم و از شما و خمام‌نیوز برای انجام مصاحبه تشکر می‌کنم.


موضوع : اجتماعی، افتخارات، مصاحبه‌ها
گزارش : با همکاری مجتبی حسینی نسب
http://khna.ir/774

۶ دیدگاه

  • سینا در مورخ 1390/12/23 - 13:32 می‌نویسد :

    زنده باشی عمو سیروس

  • tranceman در مورخ 1390/12/27 - 12:21 می‌نویسد :

    عمو سیروس خیلی گلی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی…

  • حسین دلیری در مورخ 1391/10/23 - 13:34 می‌نویسد :

    آقا سیروس دوست داریم به امید دیدار آقا سیروس

  • salar در مورخ 1392/03/24 - 23:33 می‌نویسد :

    marde doost dashtani

  • موسوی در مورخ 1394/05/09 - 17:59 می‌نویسد :

    چرا دکه شما باید تا 4 صبح باز باشه ؟؟ و بقیه مغازه ها به اجبار تعطیل ؟

  • ناشناس در مورخ 1399/07/18 - 01:25 می‌نویسد :

    عموی ما حرف نداره❤❤❤❤