خمام - تبدیل ۲ منطقه به شهرستان، علیرغم تصمیم رییس جمهور جهت توقف انجام هرگونه تقسیمات کشوری و ادامه‌ی بلاتکلیفی خمام
نماینده مردم شهرستان رشت مطرح کرد :

تبدیل ۲ منطقه به شهرستان، علیرغم تصمیم رییس جمهور جهت توقف انجام هرگونه تقسیمات کشوری و ادامه‌ی بلاتکلیفی خمام

جبار کوچکی‌نژاد از قول وزیر کشور در جهت پیگیری این موضوع خبر داد و ابراز داشت : در حال حاضر مقدمات تبدیل خمام به شهرستان فراهم است، اما به علت وجود برخی از نواقص طرح آن به استانداری گیلان برگشت داده شده که در صورت اصلاح نواقص زمینه تبدیل خمام به شهرستان کاملاً مهیا می‌شود.

دوشنبه، ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ KHNA77085

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مردم شهرستان رشت نگرانی‌ها و مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارند، اظهار داشت : با توجه به تعیین وقت ۲ هفته‌ای برای وزیر کشور جهت رفع این دغدغه‌ها، وی در صورت عدم پاسخ قانع‌کننده به سوالات بنده به صحن علنی مجلس فرا خوانده می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به جلسه ۲۷ آذر خود با وزیر کشور در راستای پاسخ به پاره‌ای از ابهامات، عنوان کرد : سوالات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش تقسیمات کشوری در این جلسه مطرح شد، که بلاتکلیفی مردم خمام برای شهرستان شدن از جمله این سوالات بود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه خمام،‌ خشکبیجار،‌ لشت‌نشا و کوچصفهان استعداد بالایی برای شهرستان شدن دارند، افزود : ابهامات بسیاری در این زمینه مطرح است، که مراتب آن در این جلسه به انضمام نگرانی‌های مردم این مناطق به سمع و نظر وزیر کشور رسید.
کوچکی‌نژاد از تصمیم رئیس جمهور جهت توقف انجام هرگونه تقسیمات کشوری سخن گفت و تصریح کرد : با وجود این دستور باخبر شدیم که دو منطقه در سیستان و بلوچستان به شهرستان تبدیل شده‌اند، به همین علت ‌انتشار این خبر نگرانی‌های مردم شهرهایی نظیر خمام را دو چندان کرده است.
وی از قول وزیر کشور در جهت پیگیری این موضوعات خبر داد و ابراز داشت : در حال حاضر مقدمات تبدیل خمام به شهرستان فراهم است، اما به علت وجود برخی از نواقص طرح آن به استانداری گیلان برگشت داده شده که در صورت اصلاح نواقص زمینه تبدیل خمام به شهرستان کاملاً مهیا می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه هم‌اینک حدود ۲۰ روستای شهرستان رشت فاقد هرگونه کد دهیاری هستند، بیان داشت : چند سالی است که وزارت کشور قول‌هایی را در این زمینه به مردم و اهالی ساکن در این روستاها می‌دهد، اما هیچ‌کدام از این وعده‌ها تاکنون عملی نشده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دستور وزیر کشور جهت پیگیری این موضوع و رفع مشکل روستاهای بدون کد دهیاری شهرستان رشت خبر داد و ابراز داشت : به علت اعتراضاتی که اینجانب در این زمینه داشتم وزیر کشور نیز معاونان خود را جهت رفع این مشکلات مأمور کرد.

کوچکی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه وزیر کشور در جلسه مذکور پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به سوالات مطروحه وی نداده است، افزود : به علت عدم ارائه پاسخ‌های صریح،‌ به وزیر کشور مهلت ۲ هفته‌ای داده شد تا برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کرده و سپس نتیجه اقدامات خود را به بنده اعلام کند.
وی با تأکید بر اینکه اگر پاسخ‌های وزیر کشور قانع کننده باشد سوال از وی از دستور کار مجلس خارج می‌شود، خاطرنشان کرد : در صورت عدم ارائه پاسخ‌های قانع کننده و عدم اقدام برای رفع مشکلات بیان شده در شهرستان رشت سوال از وزیر کشور وارد صحن علنی شده و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.


موضوع : مجلس
منبع : تسنیم
http://khna.ir/77085

دیدگاه شما چیست ؟!