خمام - وضعیت پروژه‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت
در جلسه‌ی شورا با نماینده‌ی مجلس و ۲ مدیرکل ؛

وضعیت پروژه‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت

جلسه بررسی پروژه‌های شهری خمام صبح امروز در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ KHNA76385

جلسه بررسی پروژه‌های شهری خمام صبح امروز با حضور غلامعلی جعفرزاده «نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی»، سیدمحسن حسینی «مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گیلان»، محمدرضا نازک‌کار «مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان» و دیگر مسوولین شهری در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه زیرساخت آب و فاضلاب در خمام قدیمی، فرسوده و البته فاقد نقشه بوده و ما را برای اجرای پروژه‌ها با چالش مواجه می‌سازد، عنوان کرد : در این‌سال‌ها مطالبات شهروندی افزایش یافته و موضوع سیستم فاضلاب شهری یکی از اموری است که شهروندان تقاضای رسیدگی به آن‌را دارند.
مهدی عاشوری با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌ی مخزن هوایی ذخیره آب خمام برای مدتی نیمه‌کاره رها شده و انتظار داریم هرچه زودتر تکمیل گردد، ادامه داد : اقدامات صورت گرفته‌ی اخیر توسط آبفا رضایتمندی نسبی را در بین شهروندان حاصل نموده، اما همچنان با مشکلاتی در خصوص آب شهر مواجه هستیم.
به گفته‌ی وی، کمربندی خمام و محور پل غیرهمسطح تا میدان ولیعصر (عج) از جمله محورهای پرتردد و حادثه‌‌خیز شهر خمام به شمار می‌رود که تاکنون خانواده‌های زیادی را داغ‌دار نموده و البته یکی از علل مشکل در ضلع خروجی کمربندی قوانین ملی و نقص‌های آن است که دست شورای شهر و شهرداری را بسته و لازم است نمایندگان و مسوولان استانی برای مرتفع نمودن آن اقدام نمایند.
این عضو شورا همچنین از کمبود منابع مالی و اعتبارات با توجه به بخش‌بودن خمام گلایه کرد.

در ادامه شهردار خمام با درخواست از آبفای گیلان برای اجرای طرحی جامع در خصوص فاضلاب شهری، گفت : اگر احداث تصفیه خانه‌ی مرکزی میسر نیست این‌کار به صورت محله‌ای یا منطقه‌ای پیش‌بینی گردد و شهرداری نیز در خصوص واگذاری زمین برای احداث آن آماده‌ی همکاری است.
موسی فکور بر لزوم همکاری آبفای گیلان برای واگذاری لوله به شهرداری برای کاهش هزینه‌ها تاکید کرده و افزود : درحال حاضر مقصد تمام لوله‌گذاری‌هایی که برای فاضلاب صورت می‌گیرد رودخانه‌ها بوده که مشکلات زیست محیطی را رقم می‌زند.

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گیلان همچنین بر لزوم تکمیل طرح‌های مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و یادآور شد : هم‌اکنون ۴ طرح مطالعاتی وجود دارد و باید در گام نخست حداقل ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعات در کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان درنظر گرفته شود.
سیدمحسن حسینی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جهت رفع مشکلات مالی پروژه‌ی تصفیه خانه بزرگ گیلان، تصریح کرد : پیش‌بینی می‌شود فاز نخست پروژه در سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
به گفته‌ی وی، درحال حاضر بخش اعظم ساخت مخزن هوایی ذخیره آب خمام انجام شده و این‌‌مخزن همزمان با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه گیلان بهره‌برداری خواهد شد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، نمایندگان
گزارش : ابوالفضل رضایی
تصویر : معین قیامی
http://khna.ir/76385

دیدگاه شما چیست ؟!