خمام - پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و فریاد یاحسین رزمندگان دفاع‌مقدس بود
ویژه
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و فریاد یاحسین رزمندگان دفاع‌مقدس بود

معناي عزاداري براي اباعبدالله اين است که ما هم حاضريم همچون آن حضرت و اصحابش جان خود را فداي دين خدا کنيم.

جمعه، ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸ KHNA7621

حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در خطبه‌ی دوم از نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام که در مسجد جامع آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با اشاره به بیانات امام خامنه‌اي (دامت برکاته) در 12 آبان که در کانون توجه تحليل‌گران جهاني قرار گرفت، عنوان کرد : مقام معظم رهبری مواضع بر حق نظام اسلامي ايران را در قبال مذاکرات هسته‌اي با گروه 1+5 (يعني اعضای دائم شوراي امنيت و آلمان)، بيان نموده و اوضاع غرب را نيز به‌طور دقيق و موشکافانه مورد بررسي قرار دادند. ايشان ضمن حمايت از تيم مذاکره کننده‌ی هسته‌اي فرمودند که «امريکا غرق در مشکلات اساسي و لاينحل است و وضع ايران به مراتب از وضع امريکا بهتر است.»، ولي امريکايي‌ها فقط آن بخشي از سخنان رهبري را بازتاب دادند که مربوط به حمايت از تيم مذاکره کننده‌ی هسته‌اي ايران و پرهيز از تضعيف آنان بود.

خطیب نماز جمعه‌ی خمام ضمن بیان اینکه امریکائی‌ها بيشتر به اين مذاکرات نياز دارند، افزود : همه‌ی نگراني‌هاي آنها از اين است که مبادا تيم مذاکره کننده‌ی ايراني در داخل کشور به انزوا برود، در حالي‌که تاکنون برخي‌ها گمان مي‌کردند که ما نيازمند به مذاکرات هستيم!
وی، تصریح کرد : امام خامنه‌اي (حفظه الله) اشاره‌اي هم به نامشروع بودن رژيم صهيونيستي داشتند، اگرچه اين رژيم در ظاهر هيچ ربطي به مسئله‌ی هسته اي ندارد، ولي همه مي‌دانند که مسئله اصلي امريکا با ايران، مسئله‌ی هسته‌اي نيست، بلکه حفظ رژيم صهيونيستي است که حافظ قدرت او در منطقه مي‌باشد، ولي ايران با نفوذ فزاينده‌ی خود مي‌رود که جايگزين قدرت غرب در اين منطقه‌ی حساس خاورميانه شود.

علیرضا عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود، یادآور شد : ماه محرم در واقع ذي‌الحجة‌ی حسينيان است و عاشورا هم روز قربان آنها. در روز قربانِ ذي الحجه، (يعني دهمين روز آن ماه) «وَ فَدَيناهُ بِذبحٍ عَظيم» شد ؛ يعني «ما ذبح عظيمي را فداي او کرديم»، ولي در عاشوراي محرم (يعني دهمين روز آن ماه) «فاِنَّ اللهَ قَد شاءَ اَن يَراکَ قَتيلا»، يعني «خداوند مي خواهد تو را کشته ببيند.» و بياييد به سبک محرّم، مُحرِم شويم و همچون اباعبدالله (عليه السلام) حاجي گرديم، که بارها گفته ايم «فيا ليتني کنتُ معکم فافوزَ معکم»، يعني «اي کاش من هم در رکاب شما بودم و با شما رستگار مي شدم».

امام جمعه‌ی خمام، گفت : در زمان پیامبر (ص) عملاً اسلام به بسياري از سرزمين‌هاي روم و ايران و حتي آفريقا و اروپا نفوذ کرد، منتهي کساني عهده‌دار ترويج اسلام شده بودند که خود چندان پايبند به احکام آن نبودند. اگر اين عمل به رهبري امام معصوم (عليه السلام) صورت مي‌گرفت، قطعاً تأثيرات آن گسترده‌تر و پردوام‌تر مي‌بود، ولي امان از تفرقه‌اي که بلافاصله بعد از رحلت آن حضرت پيدا شد و هر کدام از گروه‌هاي مهاجر و انصار خواستند جايگاه پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم) را اشغال کنند و به انتصاب اميرالمؤمنين (عليه السلام) به‌توسط پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم) که به امر خداوند صورت گرفته بود، توجه نکردند. نتيجه‌اش اين شد که بسياري از آموزه‌هاي ناب پيامبر اسلام (گرچه در بيت آن حضرت باقي ماند، ولي) در متن جامعه به دست فراموشي سپرده شد و جامعه‌ی اسلامي به سمتي رفت که دست به قتل ذريّة پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم) زد.

حجة الاسلام والمسلمین عاشوری، یادآور شد : شرايط اباعبدالله (عليه السلام) از شرايط بسياري از انبياء سخت‌تر بوده است. انبياء هميشه در صف ايمان ايستاده بودند و در مقابلشان هم کفر مطلق بود ؛ و کسي در ماهيت اين دو گروه ترديدي نداشت، اما تشخيص حق و باطل در ميان امام حسين (عليه السلام) با طرف مقابل او، براي بسياري از مردم دشوار بود، لذا جنگيدن حضرت با گروهي که نمي‌دانند بر باطل‌اند، سخت‌تر بود و به همين جهت است که فرموده‌اند : «لايوم کيومک يا اباعبدالله»، يعني «هيچ روزي مثل روز تو نيست يا حسين» ؛ نه اينکه فقط مصيبت تو از همه‌ی مصيبت‌ها سخت‌تر بوده، بلکه آن فضاي تاريک فرهنگي و خفقان سياسي و شبهه‌ی نفاق زمان تو، از هميشه‌ی تاريخ بيشتر بوده است.

خطیب نماز جمعه‌ی خمام، خاطرنشان کرد : معناي عزاداري براي اباعبدالله (عليه السلام) اين است که ما هم حاضريم همچون آن حضرت و اصحابش جان خود را فداي دين خدا کنيم. وی، افزود : راهپيمايي‌هاي تاسوعا، عاشورا، اربعين و 28 صفر بوده‌اند که انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي رساندند و اين شعارهاي ياحسين ياحسين و کربلا کربلا، در خطوط مقدم جبهه‌هاي جنگ بود که ضامن پيروزي عمليات‌ها مي‌شد، لذا سند شش دانگ اين سرزمين به نام حسين بن‌علي (عليه السلام) است.


موضوع : نماز جمعه
http://khna.ir/7621

۱ دیدگاه