خمام - اولین جلسه‌ی شورای شهر خمام با اعضای کانون امام رضا (ع) برگزار شد
ویژه

اولین جلسه‌ی شورای شهر خمام با اعضای کانون امام رضا (ع) برگزار شد

حجة الاسلام والمسلمین پوریوسفی از اجرای طرح “محله‌ی آسمانی” در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.

سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ KHNA7377

اولین جلسه‌ی اعضای شورای شهر خمام با موسسین و اعضای کانون امام رضا (ع) خمام برگزار گردید. در این جلسه که شب گذشته به مورخ 13 آبان با حضور سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای شهر) و جلیل غیاثی (ریاست کمیسیون فرهنگی شورای شهر) برگزار گردید، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محمدجواد عاطفی (از قاریان برتر کشور)، سیدمجتبی حسینی‌نسب ضمن خیرمقدم به اعضای کانون امام رضا (ع) خمام که در جلسه‌ی شورای شهر حضور یافتند، عنوان کرد : امیدواریم در این جلسه که به‌عنوان اولین جلسه با اعضای کانون امام رضا (ع) خمام یاد می‌شود، نتایجی مطلوب حاصل گردد تا به کار فرهنگی شهر نیز کمکی شده باشد.
ریاست شورای شهر خمام بر [1] بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های فرهنگی، [2] تهیه‌ی طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و ارائه‌ی راه‌حل‌های کاربردی و [3] برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در انجام خدمات فرهنگی اشاره نموده و با بیان اینکه مقام معظم رهبری مراکزی همچون کانون امام رضا (ع) را دارای برکاتی عظیم قلمداد کرده و به‌طور قاطع از آن حمایت کرده‌اند، افزود : با در نظر گرفتن اینکه در خمام اداره‌ای تحت عنوان اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد، کانون امام رضا (ع) خمام می‌تواند به‌عنوان یکی از بزرگترین متولیان فرهنگی شهر حضوری فعال و موثر داشته باشد.

جلیل غیاثی با اشاره به تقارن این جلسه با آغاز محرم، گفت : امیدواریم بتوانیم از این هم‌اندیشی‌ها نتیجه‌ای مطلوب گرفته و خروجی موثر داشته باشند. وی با بیان اینکه همه باید همدلی نموده و برای برون‌رفت مشکلات شهر اقدام نماییم، افزود : در کشوری که دین رسمی آن اسلام است و اساساً پایه‌ی اعتقادی شیعه دارد، همکاری و تعامل می‌تواند خیلی کارها را به جلو برده و قطعاً شورای شهر با تمام توان در خدمت مردم خواهد بود. ریاست کمیسیون فرهنگی شورای شهر خمام، یادآور شد : ارج نهادن به کلیه‌ی اعیاد مذهبی و ملی که آینه‌ی فرهنگ ایران اسلامی است از اهمیت برخوردار بوده و می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجة الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی (از موسسین کانون امام رضا «ع» خمام) با اشاره به اینکه این جلسه، جلسه‌ای نایاب در خمام و کمیاب در سطح کشور است، عنوان کرد : خوب است که همه یک دغدغه داشته باشند، همه هدفشان انقلاب و اسلام، زیر پرچم صاحب الزمان باشد. وی، افزود : در 35 سال اخیر موقعیتی برای جوانان ایجاد شده که همدل‌تر باشیم و باید از این فضا استفاده کرد.
پوریوسفی با بیان این موضوع که برای مسائل تربیتی آموزشی کوتاه شده است، تصریح کرد : کانون اهدافی را دنبال می‌کند که عمده‌ی آن فرهنگی تربیتی بوده است. وی، خاطرنشان کرد : حرکتی را شروع کرده‌ایم برای نوجوانان خاص و شناسایی آنان، که جلسات متعدد برگزار شده و باید سعی گردد تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده نمود.
حجة الاسلام والمسلمین پوریوسفی، یادآور شد : کانون در ارتباط مستقیم با نسل جوان خمام بوده و خود نونهال است. وی با اشاره به طرح “محله‌ی آسمانی”، افزود : برای کار فرهنگی و ورود به خانواده‌ها، تحت عنوان طرح محله‌ی آسمانی هر ماه یک محله از شهر خمام انتخاب خواهد شد که این امر نیز به یک‌سری امکانات ابتدایی مثل بنر، داربست، صندلی و … نیاز دارد ؛ گفتنی‌است در این طرح از اساتید دانشگاهی و روحانیون استفاده شده و به موضوعاتی اجتماعی از قبیل ازدواج، طلاق و … پرداخته خواهد شد.

حجت فلاح (یکی دیگر از موسسین کانون امام رضا «ع» خمام)، با اشاره بر اینکه خوب است بدانیم دغدغه‌ی امروز رهبر ما چیست، عنوان کرد : رهبر معظم انقلاب در عرصه‌ی فرهنگی به‌معنای واقعی کلمه احساس نگرانی نموده و حقیقتاً دغدغه دارند. وی، افزود : تا قبل از این شورا متولی کار فرهنگی در شهر مشخص نبوده است، هرچند پیشنهاد می‌شود کار به صورت گروهی دنبال شده و کل کارگروه‌های فرهنگی شهر ساماندهی شوند و این می‌تواند یکی از حسن‌های شورای شر خمام باشد که نکته‌نظرات همه‌ی تشکل‌های فرهنگی خمام شنیده شده و مورد استفاده قرار گیرد. حجت فلاح سه شاخصه‌ی مادر، مدرسه و مسجد را از شاخصه‌های تاثیر گذار فرهنگی قلمداد نموده و عنوان کرد : اگر بر این 3 شاخصه به‌طور ریشه‌ای کار شود، نتیجه‌ی مناسبی دریافت خواهد شد. این موسس، یادآور شد : کانون در مدارس فعالیت را شروع نموده و جذب داشته است و برای اعضای کانون و همچنین خانواده‌های آنان جلسات متعدد برگزار شده است.

در بیانات مقام معظم رهبری آمده است :
… و اما در عرصه‌ی فرهنگ بنده به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می‌کنم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی به‌خاطر آن گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند، من چنين دغدغه‌اي دارم. دغدغه‌ی فرهنگي شبيه دغدغه در ميدان جنگ است و به معناي رها كردن سنگر، عقب نشيني و نااميد شدن نيست. ما بايد مقوله‌ی فرهنگ را از نو ارزيابي كنيم. من به ذهنم اينطور مي‌رسد كه در نظام جمهوري اسلامي، مقوله‌ی فرهنگ را قدري دست كم گرفته‌ايم.

در ادامه سایر حاضرین به بیان نکته‌نظرات خود پرداخته و به مسائلی همچون ایجاد شور حسینی در شهر با نصب پارچه‌های مرتبط با ماه محرم، لزوم برگزاری همایشات بصیرتی، علمی، دینی، فرهنگی، مذهبی و تجلیل از مفاخر علمی، تلاش بیشتر برای رسیدن به مقصود و اهدافات فرهنگی، لزوم شناسایی و جذب افراد غنی جامعه و نمایندگان مردم در مجلس برای مشارکت‌دادن آنان در کارهای فرهنگی، لزوم تاسیس دارالقرآن، برگزاری مراسمات مذهبی بیشتر همچون استقبال از خدام حرم مطهر رضوی، در الویت قرار دادن امور فرهنگی و ارج نهادن به آن، مسئله‌ی نداشتن مکان ثابت برای کانون امام رضا (ع)  و مشکل در برگزاری هیئت‌ها، لزوم پیگیری فعالیت‌ها به‌صورت جدی و مستمر، لزوم توجه ویژه به موقعیت امامزاده حسن (ع) خمام، لزوم پیش‌قدم شدن مسئولین در امور فرهنگی بدون چشمداشت، برنامه‌ریزی برای اربعین امسال، لزوم ایجاد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اهمیت دادن به نیروی جوان و همچنین استفاده از استعدادها با تشکیل اتاق‌های فکر پرداخته شد.


موضوع : شورای شهر، کانون امام رضا (ع)
تصویر : محسن زیبانگار
http://khna.ir/7377

۲ دیدگاه

  • فلاح در مورخ 1392/08/16 - 20:35 می‌نویسد :

    با سلام-ضمن تشكر از آقا نيما و آقا محسن از انعكاس خبر مربوط به اين جلسه-بنده به نوبه خود از آقايان سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای شهر) و جلیل غیاثی (ریاست کمیسیون فرهنگی) كه چنين جلسه اي رو تدارك ديدند كمال تشكر رو دارم -انشاءالله طبق فرمايشات امام خامنه اي در خصوص دغدغه فرهنگي،رفع چالشهاي فرهنگي بعنوان يكي از اصلي ترين كارهاي شوراي اسلامي خمام در آينده قرار گيرد ، و ما شاهد تحول عظيمي در عرصه هاي فرهنگي باشيم.

  • نیما صابری در مورخ 1392/08/18 - 14:20 می‌نویسد :

    در ایسنا منتشر شد :
    http://gilan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=66988