خمام - رئیس آموزش و پرورش: امکانات آموزشی در خمام متناسب با جمعیت این‌بخش نیست / نیاز به مشارکت خیرین بیش‌از پیش احساس می‌گردد
در جلسه‌ی مجمع خیرین مدرسه‌ساز خمام ؛

رئیس آموزش و پرورش: امکانات آموزشی در خمام متناسب با جمعیت این‌بخش نیست / نیاز به مشارکت خیرین بیش‌از پیش احساس می‌گردد

متاسفانه با وجود آنکه کلید توسعه از داخل مدارس می‌گذرد، اما آموزش و پرورش در بخش خمام به‌عنوان اولویت اول در نظر گرفته نمی‌شود، که این‌موضوع نیازمند بازنگری است.

سه شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ KHNA73582

رئیس آموزش و پرورش خمام عصر امروز در جلسه‌ی نمایندگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز بخش خمام در سالن کنفرانس بخشداری با تاکید بر اینکه برای داشتن یک آموزش و پرورش قوی باید از همه‌ی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی، به خصوص مشارکت‌های مردمی استفاده شود، عنوان کرد : در آستانه‌ی بازگشایی مدارس قرار داشته و آماده‌سازی مدارس در دست انجام است.
محمود کنعانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ایام تابستان مشغول فعالیت و پیگیری پروژه‌ی مهر بوده است، تصریح کرد : موضوع نوسازی مدارس از جمله مسائلی است که اداره‌ی کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با توجه به شرایط کشور و کمبود منابع مالی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات لازم را انجام داده، بنابراین در راستای آماده‌سازی مدارس بیش‌از پیش نیاز به مشارکت خیرین به عنوان بازوی کمکی آموزش و پرورش احساس می‌گردد.
وی به شکل‌گیری نمایندگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز بخش خمام تحت عنوان یک تشکل مردم‌نهاد از سال گذشته خبر داده و افزود : مدرسه‌ی مهرک فرجی شهر خمام و همچنین مدرسه‌ی مرحوم محسن فرجی شیجان نماد و شاخصه‌ی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به شمار می‌روند، که البته با وجود آنکه محمدرضا فرجی «خیر مدرسه‌ساز» در خارج از کشور سکونت دارد، اما به صورت مرتب وضعیت مدرسه‌ی مهرک فرجی را پیگیری نموده و در برقرار نگاه‌داشتن فعالیت‌های آموزشی در مدرسه‌ی مذکور مشارکت دارد.
کنعانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز خمام همانند تجهیز مدارس، اذعان داشت : مدارس مولوی و شهید صادقی با وجود آنکه مقاوم‌سازی شده‌اند، اما با توسعه‌ی شهرنشینی می‌بایست مدارس جدیدی ساخته میشد یا برای مسکن مهر فضای آموزشی تعریف میشد که این‌چنین نشد، بنابراین بخش خمام در بحث فضاهای آموزشی با مشکل مواجه بوده و از نبود فرهنگسرا و کتابخانه‌ی قوی رنج می‌برد.
رئیس آموزش و پرورش خمام با تاکید بر اینکه امکانات آموزشی در خمام متناسب با جمعیت این‌بخش نیست، خاطرنشان کرد : خمام دانش‌آموزشی داشته که در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه‌ی ۲۳ گردیده و دانش‌آموزان این‌بخش در حوزه‌های علمی، قرآنی، ورزشی و … درحال افتخار آفرینی هستند، هرچند متاسفانه با وجود آنکه کلید توسعه از داخل مدارس می‌گذرد، اما آموزش و پرورش در بخش خمام به‌عنوان اولویت اول در نظر گرفته نمی‌شود، که این‌موضوع نیازمند بازنگری است.