خمام - خمام در آستانه‌ی شهرستان شدن قرار گرفت ؟!
ویژه
بر اساس اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور ؛

خمام در آستانه‌ی شهرستان شدن قرار گرفت ؟!

معاون پارلمانی رییس جمهوری، گفت : تعدادی بخش، شهر و شهرستان جدید در سطح کشور ایجاد می‌شود.

یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ KHNA73403

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به نامه ۲۰۶ نفر از نمایندگان درباره قانون تقسیمات کشوری که چند روز قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، گفت : تعدادی بخش، شهر و شهرستان جدید در سطح کشور ایجاد می‌شود.
حسینعلی امیری با بیان اینکه درخواست نمایندگان همراه با گزارش مسایل مربوط به مجلس را در هیات دولت مطرح و آن‌را به رییس جمهوری تقدیم کردم، افزود : این درخواست مورد موافقت رییس جمهوری قرار گرفته و وی به معاون اول و وزیر کشور دستور داده است تا اقدام لازم در خصوص این نامه را به عمل آورند.
امیری، اضافه کرد : مواردی که در اجرای قانون تقسیمات کشوری در وزارت کشور تایید شده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت تصویب شود، در دستور کار هیات دولت قرار می‌گیرد.
۲۰۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در ۲۸ مرداد سال جاری طی نامه ای به رییس جمهوری خواستند دستور اجرای قانون تقسیمات کشور و ارتقای مناطق دارای قابلیت از لحاظ قانونی را صادر کند.
در بخشی‌از این‌نامه که اکبر رنجبرزاده «عضو هیات رییسه» در جلسه علنی مجلس قرائت کرد، خطاب به حسن روحانی آمده است : تلاش‌های استانداری و وزارت کشور در دولت ناتمام مانده است ؛ اجرای این قانون در راستای توسعه همه جانبه این مناطق می‌تواند خدمات شایان توجه، ارزشمند و غیرقابل انکاری برای هموطنان عزیز باشد، زیرا سال‌ها است بیش از میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان امیدوار به این اقدام دولت بوده‌اند و عدم تسریع باعث یاس، ناامیدی و نارضایتی میلیون‌ها نفر می‌شود.

گفتنی است، پیش‌از این غلامعلی جعفرزاده «نماینده مردم رشت در مجلس» گفته بود «اگر تقسیمات کشوری اجرا شود خمام به عنوان اولین شهر در گیلان تبدیل به شهرستان می‌شود»، هرچند سرپرست فرمانداری رشت روز جمعه تاکید کرده بود که «در حال حاضر دولت قصد پرداختن به موضوع تقسیمات کشوری را در برنامه‌ی کاری خود ندارد».


موضوع : ادارات و مراکز
منبع : ایرنا
http://khna.ir/73403

دیدگاه شما چیست ؟!