خمام - سخنگوی شورا: خمام تنها بخش واجد شرایط گیلان برای شهرستان شدن است / نمایندگان از شهرستان شدن خمام دفاع نکرده‌اند
ویژه
در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه ؛

سخنگوی شورا: خمام تنها بخش واجد شرایط گیلان برای شهرستان شدن است / نمایندگان از شهرستان شدن خمام دفاع نکرده‌اند

سیدمجتبی حسینی‌نسب، گفت : نمایندگان مردم شهرستان رشت در ۳ سال اخیر نطقی در صحن علنی مجلس در دفاع از شهرستان شدن خمام نداشته و وزیر کشور را در خصوص پیگیری این‌امر و ارائه‌ی پاسخ به مجلس نکشانده‌اند.

سه شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ KHNA72732

سخنگوی جدید شورای اسلامی شهر خمام در بخشی‎‌از مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که پیش‌ازظهر امروز در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد، نقش خبرنگاران در دنیای امروز را به‌عنوان یکی‌از شاخص‌های اساسی در توسعه یافتگی قلمداد کرده و با بیان اینکه رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند عنوان کرد : خبرنگاران باید به‌گونه‌ای عمل کنند که بین حق و باطل، حق خودش را نمایان سازد.
سیدمجتبی حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه خبرنگاران برای پوشش خبرها از آزادی عمل برخوردار بوده و در کنار این آزادی «تکلیف» وجود دارد، افزود : اثرگذاری خبرها باید به‌نحوی باشد که اگر یک مسوول در حال اشتباه‌کردن است، تذکر صورت بپذیرد.
وی نقش خبرنگاران را در فضای کنونی ملموس‌تر دانسته و تصریح کرد : در شرایطی که بسیاری از افراد امنیت کشور را در تیررس حملات خود قرار داده‌اند، نقش خبرنگاران در حفاظت و پاسداشت از امنیت مهم و ارزشمند به شمار می‌رود.
این عضو شورا به جمعیت ۲۱ هزار نفره‌ی شهری و ۵۵ هزار نفره‌ی بخشی بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ اشاره کرده و ادامه داد : خمام مابین دو شهر بزرگ استان گیلان و در مسیر منطقه‌ی آزاد انزلی قرار گرفته و از موقعیتی استراتژیک و استثنائی در بین دیگر بخش‌های شهرستان رشت برخوردار است.
حسینی‌نسب با بیان اینکه خمام در گذشته محل گذر جاده‌ی ابریشم بوده و جای پای مردان بزرگی همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و محمدعلی گیلک خمامی را به خود دیده و انسان‌های بزرگی همچون پروفسور رضا نصیری، دکتر امین چمساز، آیت‌الله ملامحمد خمامی و دیگر چهره‌ها و مفاخر در خمام پرورش یافته‌اند، اذعان داشت : در بحث فرهنگ اولین مکتب‌خانه حدود ۷۰ سال قبل در روستای دافچاه وجود داشته و در بحث اقتصادی برنج گیلان به‌نوعی مدیون بخش خمام است، چرا که بهترین برنج‌های استان گیلان در این‌بخش کشت می‌گردد و رقم برنج هاشمی در خمام کشف گردیده و این‌بخش در بحث واحدهای تولیدی و اقتصادی حرفی برای گفتن دارد.
به گفته‌ی وی، خمام علیرغم دارا بودن همه‌ی شاخص‌هایی که می‌بایست یک بخش برای تبدیل شدن به شهرستان داشته باشد، در دولت گذشته به شهرستان تبدیل نشد و دولت فعلی شاخص‌های جدیدی را در نظر گرفته و شرایط را سخت‌تر نمود، اما خمام همچنان مستعد شهرستان شدن است و تنها بخش در استان گیلان به‌شمار می‌رود که از این شرایط برخوردار است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام با انتقاد از عملکرد نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد : نقدی که به هر ۳ نماینده‌ی شهرستان رشت می‌رود این است که در ۳ سال اخیر نطقی در صحن علنی مجلس در دفاع از شهرستان شدن خمام نداشته و وزیر کشور را در خصوص پیگیری این‌امر و ارائه‌ی پاسخ به مجلس نکشانده‌اند.
سیدمجتبی حسینی‌نسب با اشاره به حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی ماهانه‌ی شهرداری مرتبط با مباحث جاری و حقوق پرسنل، گفت : به خمام نگاه شهرستانی وجود داشته، اما بودجه‌ی بخشی تعلق می‌گیرد و این درحالی است که بسیاری از ادارات همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، راه و شهرسازی و … در این‌بخش حضور نداشته و تجهیزات محدودی در بحث نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و … برای خدمت‌رسانی به مردم بخش خمام وجود دارد.
وی با گلایه از اینکه بخش مجاور ما با ۸ هزار نفر جمعیت شهری در کمیته برنامه‌ریزی بودجه‌ای تقریباً مشابه با شهر خمام با ۲۱ هزار نفر جمعیت دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد : کارهای مختلفی انجام شده که معتقدیم در مقابل عظمت و بزرگی مردم این‌شهر بسیار ناچیز بوده، اما شهرستان شدن حق طبیعی مردم بخش خمام است.


موضوع : تجلیل و بزرگداشت، شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/72732

دیدگاه شما چیست ؟!