خمام - استمداد یک‌شهروند از مردم برای پیدا کردن مادرش
ویژه
با پخش آگهی در سطح شهر صورت گرفت ؛

استمداد یک‌شهروند از مردم برای پیدا کردن مادرش

ورق روزگار بر این هدیه‌ی آسمانی برگشته و با پا گذاشتن به سن ۱۸ سالگی به دنبال نشانی از مادر واقعی‌اش می‌گردد …

چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ KHNA72712

کودک نوزادی که ۱۱ آذرماه سال ۷۹ مقابل درب ورودی مطب دکتر چمساز رها شده بود، حالا به دنبال مادر خود می‌گردد.
این‌دختر که بعدها «هدیه» نام گرفت پس‌از سپری شدن حدود ۱۸ سال تصمیم گرفته همانند فیلم‌های سینمایی مسیر سال‌های رفته را وارونه طی کرده تا شاید بفهمد «که بوده و از کجا آمده است»، هرچند تلاش‌های وی تاکنون با درب بسته مواجه گردیده و اخیراً به پخش یک آگهی در سطح شهر خمام به‌منظور کسب اطلاع از واقعه‌ی آن روز یا احیاناً کسب کوچکترین خبری اقدام نموده است.

به گزارش خمام‌نیوز، هدیه ۴ ماهه بود که با یک‌‌دست لباس کاموایی آبی‌رنگ و روسری زرد رنگ، به همراه زخم‌هایی نامشخص بر صورت و گردن در راه‌پله‌ی مطب دکتر امین چمساز رها شد و پس از دقایقی اهالی آن منطقه با شنیدن صدای گریه، متوجه حضور یک میهمان ناخوانده می‌شوند. در جستجو برای اولیای این‌نوزاد، دست نوشته‌ای را در قنداق وی یافته که از زبان «مادر» به عدم توانایی در نگهداری از این‌کودک اشاره داشته و به‌عنوان دلیل رها کردن وی مطرح گردیده بود.
یابندگان کودک که نتوانسته بودند نشانی از مادر وی پیدا کرده یا شخصی با هویت احتمالی را در آن حوالی بیابند، نوزاد را نزد مرحوم چمساز برده و با کلانتری خمام تماس حاصل می‌گردد.
پس‌از حضور ماموران کلانتری، فردی برای نگهداری از کودک توسط خانواده‌ی برادر خود اعلام آمادگی می‌کند، که او آن‌روز در مطب دکتر حضور نداشته و به مدت ۱۳ سال از داشتن فرزند بی‌نصیب بوده است ؛ در نهایت این‌موضوع محقق می‌گردد، منوط به اینکه در صورت پیدا شدن نام و نشانی از مادر، نوزاد مذکور تحویل خانواده‌ی اصلی خود گردد.

بر اساس این‌گزارش، پس‌از ۷ سال زمانی‌که کودک در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کرد پدرخوانده‌ی خود را بر اثر سانحه‌ی تصادف از دست می‌دهد و دست روزگار سرپرستی وی را پس‌از ورود به کلاس چهارم به فردی می‌سپارد که در روز پیدا شدن او در محل حضور داشته و در سال‌های گذشته برایش «عمو» بوده است.
در این سال‌ها که سواد خواندن و نوشتن آموخته و به همراه خانواده‌ی برادر پدرخوانده‌اش زندگی می‌کرده، به‌صورت اتفاقی دست نوشته‌ای را از جانب مادر حقیقی‌اش می‌یابد که توجهش را جلب می‌کند ؛ نامه‌ای که تمام معادلات دنیای کودکانه‌اش را برهم زده و موجب می‌شود تا دریابد فرزند واقعی این‌خانواده نمی‌باشد.

هرچند در انتهای نامه‌ای که آذرماه سال ۷۹ در مطب دکتر چمساز پیدا شد، قید گردیده بود که «به شخص یابنده‌ای که توانایی نگهداری از این‌کودک را دارد اطمینان خاطر داده می‌شود که در آینده کسی به دنبال نوزاد نخواهد آمد»، اما حالا ورق روزگار بر این هدیه‌ی آسمانی برگشته و با پا گذاشتن به سن ۱۸ سالگی به دنبال نشانی از مادر واقعی‌اش می‌گردد.

به گزارش خمام‌نیوز، اشخاصی که اطلاع یا نشانی از واقعه‌ی آن روز در اختیار دارند که بتواند مفید واقع گردد می‌توانند در پاسخ به استمداد این‌شهروند از مردم برای پیدا کردن مادرش از طریق صفحات متعلق به خمام‌نیوز در فضای مجازی یا اطلاعات مندرج در صفحه تماس‌باما در وب‌سایت khomamnews.ir اقدام نمایند.


موضوع : انتخاب سردبیر، یافتن کودک
تصویر : آرشیوی
http://khna.ir/72712

دیدگاه شما چیست ؟!