خمام - کارتن‌خوابی، این‌بار به شکل گاری‌خوابی!
ویژه
در پشت بازار خمام ؛

کارتن‌خوابی، این‌بار به شکل گاری‌خوابی!

گزارش‌ها از حضور شبانه روزی کارتن‌خواب دیگری در پشت بازار خمام و سپری کردن اوقات بر روی یک گاری حکایت دارد.

یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ KHNA72635

پاییز سال ۹۳ بود که خبری تحت عنوان «کارتن خوابی و سرپناهی از چند متر پلاستیک» از طریق خمام‌نیوز منتشر شد که به بهزاد «فرد کارتن خواب» اشاره داشت که شب را در زیر پلاستیک به روز می‌رساند و در نهایت جسد وی در پشت بازار شهر خمام پیدا شد.
مجدداً در فروردین‌ماه و همچنین آذرماه سال ۹۶ طی خبرهای دیگری به وضعیت فردی به نام سیاوش پرداخته شده و عنوان گردید که خمام کارتن خواب‌های دیگری نیز دارد که روزهای سختی را گذرانده و گاهی برای نان شب یا گذران زمستان سرد با مشکل تهیه نفت مواجه هستند، که این‌موضوع واکنش‌های متعددی را در پی داشت و البته اتفاق خوبی در شهر خمام رقم خورد، که آن بهره‌برداری از گرمخانه‌ای در پارک سردار جنگل توسط شهرداری به‌منظور اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب بود.

اما حالا بعد از مدتی مجدداً گزارشی از سوی شهروندان به تحریریه‌ی خمام‌نیوز ارسال شده که از حضور شبانه روزی کارتن‌خواب دیگری در پشت بازار خمام و سپری کردن  اوقات بر روی یک گاری در حدود یکماه اخیر حکایت دارد.
هرچند شنیده‌ها از پیگیری‌های شهرداری خمام به‌منظور اسکان وی در گرمخانه حکایت دارد که البته به دلیل بروز برخی مشکلات عذر وی خواسته شده و به‌کارگیری فرد مذکور و پرداخت حقوق به وی با انصراف او از کار به دلیل آنکه تمایلی به کار کردن نداشته همراه بوده، اما کارتن خوابی یا نوع جدیدی از آن به‌عنوان گاری خوابی، موضوع تازه‌ای در خمام به شمار نرفته و امید می‌رود متولیان امر علیرغم اقدامات و پیگیری‌های قبلی، فکر چاره‌ای بلندمدت برای این‌معضل اندیشه نمایند.
بی‌شک رها نمودن در جامعه و طرد کردن افرادی که به‌نوعی دچار اختلالات اجتماعی هستند صحیح نبوده و اگر فکر چاره‌ای برای ناهنجاری‌های اینچنینی اندیشیده نشود نه تنها از شمار آنها کاسته نمی‌شود، بلکه به تعداد کارتن‌خواب‌ها افزوده خواهد شد.

این‌گزارش می‎افزاید، ساماندهی و چاره‌اندیشی درخصوص سیما و منظر نامطلوب پشت بازار خمام نیز از دیگر مواردی است که ضروری به‌نظر می‌رسد.


دیدگاه شما چیست ؟!