خمام - کمباین‌داران بخش خمام در اعتراض به ورود کمباین‌های مهاجر تجمع کردند
ویژه
مقابل بخشداری خمام ؛

کمباین‌داران بخش خمام در اعتراض به ورود کمباین‌های مهاجر تجمع کردند

جمعی‌از کمباین‌داران بخش خمام ظهر امروز در محل بخشداری تجمع کردند.

یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ KHNA72579

جمعی‌از کمباین‌داران بخش خمام ظهر امروز در محل بخشداری تجمع کردند.
یکی‌از کمباین‌داران در جریان این تجمع که با حضور بیش‌از ۵۰ نفر از کمباین‌داران همراه بود، عنوان کرد : تعداد دستگاه کمباین در بخش خمام بالا بوده و ورود کمباین‌های مهاجر از استان‌هایی همچون مازندران، شیراز، اصفهان، گلستان و … جهت برداشت برنج کسب و کار ما را با مشکل مواجه نموده است.
وی در گفتگو با خمام‌نیوز هدف از این تجمع اعتراضی را پیگیری برای بهبود وضعیت کسب و کار اعلام کرده و افزود : لازم است در این‌خصوص مدیریت و ساماندهی صورت بپذیرد، چرا که تداخل کاری به وجود آمده و کمباین‌داران بومی در شرایط فعلی نمی‌توانند جوابگوی تعهدات مالی خود باشند.

به گزارش خمام‌نیوز، طوماری در ادامه‌ی این‌تجمع از سوی کمباین‌داران خمامی نسبت به لزوم جلوگیری از ورود کمباین‌های مهاجر نوشته شده و به امضای حاضرین رسید، که رسیدگی فوری به این‌موضوع را با توجه به حدود ۱۰ الی ۲۵ روز باقیمانده از زمان برداشت محصول خواستار می‌گردد.

همچنین یک منبع آگاه در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه قانونی در خصوص ممنوعیت ورود کمباین‌های مهاجر به داخل استان وجود ندارد، اذعان داشت : از نظر قانونی ممنوعیتی وجود نداشته، اما این‌موضوع به خاطر دغدغه‌ی موجود در کمباین‌داران بومی از طریق جلسه‌ای اضطراری که در مراجع بالادست برگزار خواهد شد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
به گفته‌ی وی، آمار دقیقی از تعداد دستگاه‌های کمباین بخش خمام وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۲۰۰ دستگاه کمباین در این‌بخش وجود داشته باشد.


موضوع : بخشداری، تجمعات، کشاورزی
http://khna.ir/72579

دیدگاه شما چیست ؟!