خمام - بخش خمام فردی توانمند، در حد و اندازه‌ی یک فرماندار نیاز دارد!
ویژه
یادداشت سردبیر /

بخش خمام فردی توانمند، در حد و اندازه‌ی یک فرماندار نیاز دارد!

بدون شک دود حاصل از گماردن افراد بی‌تجربه، ناکارآمد، غیرمستقل یا ضعیف در پست‌های مهم در نهایت به چشم مردم بخش خمام خواهد رفت …

سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ KHNA71983

در روزهای اخیر خبری در فضای رسانه‌ای منتشر شد که با واکنش‌های متعددی همراه بود، و آن انتخاب علیرضا مسچیان به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی کرج بود. خبری که حالا موجب گردیده تا تلاش سیاسیون برای معرفی چهره‌ی مدنظر خود و گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های محتمل برای جایگزینی رو به افزایش قرار گیرد.

به گزارش خمام‌نیوز، در حال حاضر پس‌از بدون بخشدار شدن خمام صغری معرف‌نیکان که معاونت بخشداری را در دوره‌ی مسچیان بر عهده داشته سکان هدایت این‌اداره را به دست گرفته و طبق شنیده‌ها حکم سرپرستی وی در روزهای آتی ابلاغ می‌گردد.

هرچند در امر انتخاب بخشدار باید دست استاندار و فرماندار را باز، محفوظ و محترم شمرد تا با گروه مشاوران، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی، ائمه جمعه، احزاب و سایر اقشار همفکری نموده و گزینه‌ای عالی از جمیع جهات انتخاب نمایند، اما نباید اعمال فشار افراد صاحب منصب و قدرت که گاهاً توسط وکلا با هدف حمایت از آرای دوره‌های بعد بوده و خود نوعی سلطه‌جویی و خلاف دموکراسی، نمونه‌ای بارز از تضییع حقوق شهروندی و زیر سئوال بردن شعور و عقلانیت مردم است را نادیده گرفت.

بخشی که امروز خمام خوانده می‌شود با تمام زیبایی‌های طبیعی، طرح‌های شاخص بومگردی و البته استعدادهای انسانی خود جایگاهی متفاوت در شهرستان رشت و استان گیلان داشته و مدیریت آن کار ساده‌ای نیست. خمام با داشتن بیش‌از ۵۴ هزار نفر جمعیت بخشی با ۴۴ روستا و بیش‌از ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری یکی‌از بزرگترین بخش‌های گیلان به شمار رفته و با وجود آنکه مستعد تبدیل شدن به شهرستان است، اما این‌امر علیرغم وعده‌های متعدد مسئولین در ادوار مختلف تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

با توجه به انتخاب پیش‌رو، بدون شک دود حاصل از گماردن افراد بی‌تجربه، ناکارآمد، غیرمستقل و ضعیف در پست‌های مهم اینچنینی در نهایت به چشم استان و مردم بخش خمام خواهد رفت، چرا که این بخش مهم بخشداری توانمند، در حد و اندازه یک فرماندار نیاز دارد ؛ بخشی که تقریباً همه می‌دانند از امکانات بخشی برخوردار است، اما به مانند یک شهرستان عمل کرده و البته مدیریت در آن کار چندان ساده‌ای نبوده و نیست.


موضوع : انتخاب سردبیر، بخشداری، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/71983

۱ دیدگاه

  • Download Music Bass Dare در مورخ 1397/05/10 - 21:18 می‌نویسد :

    وای خیلی خوبه ساییتون


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.