خمام - مشکلات برق ؛ زمستان برفی و تابستان داغ!
ویژه
قطعی به دلیل زیرساخت و کمبود تولید /

مشکلات برق ؛ زمستان برفی و تابستان داغ!

میان صبوری این مردم نجیب، آزرده‌سازی به دلیل عدم مدیریت و مشکلات زیرساختی غیرقابل‌پذیرش است.

چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ KHNA71466

قطعی‌های مکرر برق در طول شبانه‌روز و عدم پاسخگویی مناسب تلفن امور مشترکین اداره‌ی برق خمام موضوعی بود که موجب شد تا دوشنبه‌ی اخیر جلسه‌ای به منظور مشکلات برق و آب خمام در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شده و مسئولین ادارات برق، آبفا و آبفار هریک به ارائه‌ی گزارش و اعلام برنامه‌های خود برای برون‌رفت از مشکل بپردازند.
در جریان همین جلسه بود که رئیس اداره برق خمام ضمن عذرخواهی در خصوص مشکلات، کمبودها و قطعی‌های برق بخش خمام، قطع برق برخی مناطق شهری و روستایی را سراسری و مربوط به کمبودهای موجود در تولید خوانده و با بیان اینکه سهیمه‌بندی موجود خارج از اختیار اداره‌ی برق خمام یا استان می‌باشد، گفت : در خصوص قطعی‌ها در تهران تصمیم‌گیری شده و با توجه به آنکه از پیش تعیین‌شده نمی‌باشد، لذا امکان اعلام جدول قطعی‌ها به شهروندان وجود ندارد.

اما ادامه یافتن نوسانات و قطعی‌های مکرر برق در برخی از ساعات شبانه‌روز، قطع آب ساختمان‌های چندطبقه یا حتی ویلائی به دلیل قطع برق و کار نکردن پمپ‌ها، تعویض یا تعمیر ترانس‌های آسیب‌دیده در برخی مناطق، آسیب دیدن وسایل برقی و مهمتر از آن گرمای هوا، نگرانی و کلافگی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است، چرا که مجبورند گرمای تابستان را در برخی‌از ساعات بدون برق و وسایل سرمایشی تحمل نمایند.

از سوی دیگر، با توجه به منتشر شدن جدول قطعی‌های برق در اصفهان، سمنان یا شهرستان فومن در استان گیلان در مدت اخیر، روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خمام‌نیوز عنوان کرد : امسال به دلیل کمبود آب تعدادی از نیروهای برق‌آبی از مدار خارج گردیده و با کمبود تولید نیروی برق مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه بالا رفتن فشار به شبکه در برخی مناطق موجب قطع اتوماتیک برق توسط رله‌ها می‌شود، گفت : اگر این اتفاق رخ ندهد بسیاری از وسایل برقی مشترکین آسیب دیده یا به تاسیسات برق آسیب وارد می‌گردد، لذا خاموشی‌های ۱ الی ۲ ساعته به خاموشی‌های ۵ الی ۶ ساعته تبدیل خواهند شد.
روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان با نادرست خواندن موضوع قطعی‌ها از تهران، گفت : در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای خاموشی اعلام نشده و تلاش گردیده تا چنین اتفاقی رخ ندهد، بنابراین مشکل قطعی‌های چندساعته در برخی مناطق مرتبط با تاسیسات شبکه و نیازمند یک‌سری ساخت و سازها، تقویت ترانس‌ها و سیم‌ها بوده و امری زمان‌بر و نیازمند هزینه‌ای بالا است.
به گفته‌ی وی، در صورت اعلام جدول قطعی‌های برق از طریق وب‌سایت توزیع نیروی برق گیلان یا جراید به مردم اطلاع‌رسانی می‌گردد.

به گزارش خمام‌نیوز، قطعاً مردم کاهش تولید برق به جهت کمبود آب، بالا رفتن تعداد مشترکین و نهایتاً افزایش مصرف به دلیل اوج گرما را مدنظر داشته و همانند بحران برف که موجب قطعی طولانی‌مدت برق شهر و روستاهای بخش خمام شد صبوری خواهند کرد، اما در میان صبوری این مردم نجیب، آزرده‌سازی به دلیل عدم مدیریت و مشکلات زیرساختی غیرقابل‌پذیرش است، علی‌الخصوص اگر مشکلات برق زمستان برفی و تابستان داغ را نشناسد.


موضوع : اداره‌ی برق، انتخاب سردبیر
http://khna.ir/71466

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1397/04/23 - 11:41 می‌نویسد :

    با سلام با توجه ب قطع برق در روزهای متعدد برق معابر کوچه سعادت روشن است لطفا رسیدگی کنید