خمام - شعار مرگ بر امريکا يکي از اصلي‌ترين جنبه‌هاي قدرت ملي ايران است
ویژه
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

شعار مرگ بر امريکا يکي از اصلي‌ترين جنبه‌هاي قدرت ملي ايران است

اين شعار نشان‌دهنده‌ی اوج نفرت جهاني از نظام سلطه امريکاست که افتخار پرچمداري آن با جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.

جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸ KHNA7141

DSCF0003حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در خطبه‌ی دوم از نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با اشاره به این موضوع که 13 آبان يادآور جنايت هاي بزرگ آمريکا عليه ملت ايران است، عنوان کرد : امریکا از پنجاه سال قبل سعي کرد برتري اتباع کشور خود را بر ملت ايران تحميل کند و به منظور دستيابي به اين خواسته ننگين خود، باعث تبعيد مرجع تقليد اين ملت به خارج از کشور شد. وی افزود : حتي 14 سال بعد باز به همين منظور، دانش آموزان و دانشجويان اين کشور را در دانشگاه تهران به خاک و خون کشيد تا همچنان سيطره خود را حفظ نمايد، ولي سرانجام پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري همان مرجع تقليد و ياري همين دانش آموزان و دانشجويان و ساير اقشار ملت، طومار حاکميت آمريکا در اين کشور را پيچيد و نظامي جديد، خارج از اراده آمريکا به وجود آورد و اين لقمه اي بود که بر مزاج آمريکا سنگين آمد و براي معده اش قابل هضم نبود؛ لذا بناي دشمني با آن را گذاشت.

خطیب نمازجمعه‌ی خمام، تصریح کرد : آمريکا که سابقه کودتاي 28 مرداد 1332 را در کارنامه خود داشت و بواسطه آن موفق شده بود دولت ملّي مصدق را سرنگون کند و بار ديگر شاه فراري از کشور را به قدرت برگرداند، تصميم داشت همين بلا را بر سر دولت موقت بازرگان بياورد. چرا که برخي از اعضاي کابينه مهندس بازرگان هم مثل عباس اميرانتظام، همانند برخي از اعضاي کابينه مصدق مثل فضل الله زاهدي جاسوس رسمي آمريکا بودند و تمام حرکات دولت را به اطلاع آنها مي رساندند و در ضمن عامل دستورات آنها در دولت بودند. لکن آنچه که باعث شکست توطئه هاي آمريکا شد، ماهيت الهي انقلاب اسلامي ايران بود که با نهضت ملي مصدق، تفاوت ماهوي داشت. شايد در آن زمان هم اگر آيت الله کاشاني جايگاه امام خميني(ره) را در آن نهضت مي داشت، هيچگاه آمريکايي ها موفق نمي شدند. ولي سکّان انقلاب اسلامي ايران در دستان با کفايت حضرت امام خميني(ره) بود که پيروان جان بر کفش، با تسخير لانه جاسوسي، عوامل آمريکايي را قبل از انجام هر اقدامي دستگير و بازداشت کردند. گرچه دولت موقت بازرگان، اين عمل شجاعانه دانشجويان را نپسنديد و در مخالفت با آن، استعفا کرد! ولي حضرت امام خميني(ره) از آن حادثه به عظمت ياد کرد و آن را انقلاب دوم ناميد که حتي از انقلاب اول هم بزرگتر است؛ و استعفاي دولت موقت را هم پذيرفت. واقعاً اگر نقش منحصر به فرد حضرت امام خميني(ره) در آن دوره حساس نبود، عکس العمل دولت آن زمان، سرنوشت حقارت آميزي را براي کشور ما رقم مي زد.

عاشوری، خاطرنشان کرد : شعار «مرگ بر آمريکا» به تعبير امام خامنه اي مثل «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم» است، که بايد قبل از بسم الله الرحمن الرحيم گفته شود. وی، افزود : همانطوري که ما بايد همه کارهاي خودمان را با توکل به خداوند و بدون اعتناي به شيطان انجام دهيم، بايد نسبت به آمريکا هم همين برخورد را داشته باشيم. و حتي يک لحظه هم از شيطنت او غافل نشويم.

امام جمعه‌ی خمام شعار مرگ بر آمريکا را يکي از اصلي ترين جنبه هاي قدرت ملي ايران دانسته و عنوان کرد : اين شعار نشان دهنده اوج نفرت جهاني از نظام سلطه آمريکاست که افتخار پرچمداري آن با جمهوري اسلامي ايران مي باشد. تکرار اين شعار در سراسر دنيا به زبان هاي مختلف، نشانگر عمق نفوذ قدرت جمهوري اسلامي ايران است. اين شعار نه تنها براي ما هزينه ندارد بلکه سرشار از فوايد مهم نيز مي باشد، ما بواسطه شعار مرگ بر آمريکا، قدرتي در جهان ايجاد کرده ايم که آمريکا را به وحشت افتاده است. چراکه قدرت يک کشور، به معني قدرتمند ديده شدن از سوي ساير کشورهاست ولي ما با اين شعار، کاري کرديم که دنيا نه تنها آمريکا را قدرتمند نبيند، بلکه مرگ و نيستي او را در ذهن خود تصور کند.

حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، گفت : امروزه کشوري مي تواند در تحولات منطقه اي و جهاني تأثيرگذار باشد که نسبت به آمريکا، موضع سلبي بگيرد و الّا چيزي جز دنباله رو آمريکا نخواهد بود. به همين جهت کشورهاي ترکيه و عربستان، هيچ ابتکار و نبوغي در عرصه منطقه اي و جهاني ندارند، چون دنباله رو آمريکا هستند. اگر آمريکا قايل به نابودي سوريه باشد اينها هم بايد همين را با آب و تاب اعلام کنند، و اگر آمريکا در اين رابطه به يک توافقي با نظام سوريه برسد، اينها هم مجبورند در نهايتِ حقارت، همه آن گفته ها و رجزخواني هاي قبلي خود را پس بگيرند، ولي جمهوري اسلامي ايران در سايه حاکميت الله همچنان بر موضع عزتمندانه خود استوار است. بدون شعار«مرگ بر آمريکا»، ايران هم مثل يکي از اين ده ها کشورهاي ديگري مي شود که بايد از نظام سلطه جهاني پيروي کند.

خطیب نماز جمعه‌ی خمام، تصریح کرد : شعار مرگ بر آمريکا، مقدمه جنگ نيست بلکه نتيجه جنگي است که آمريکايي ها از سالها پيش شروع کرده اند، ما در دفاع از خود اين پرچم را بلند کرده ايم. اگر اين عمل ما نابجا بود نمي بايست از سوي ملت هاي ديگر مورد استقبال قرار گيرد بلکه مي بايست با واکنش منفي آنها مواجه شود.

حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، افزود : کساني که از راه امام خميني (ره) و اهداف بلند انقلاب اسلامي فاصله مي گيرند، باعث ايجاد اختلاف در کشور هستند؛ نه کساني که به آنان اعتراض مي کنند.


موضوع : 13 آبان، روحانیون، نماز جمعه
تصویر : محسن زیبانگار
http://khna.ir/7141

دیدگاه شما چیست ؟!