خمام - شهید سیدتقی هاشمی‌ها رفتند تا برای ما صلح به ارمغان بیاورند / هیچ‌گاه شروع کننده‌ی جنگ نبوده‌ایم
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان :

شهید سیدتقی هاشمی‌ها رفتند تا برای ما صلح به ارمغان بیاورند / هیچ‌گاه شروع کننده‌ی جنگ نبوده‌ایم

سردار محمدعلی حق‌بین در یادواره شهید سیدتقی هاشمی واقع در روستای جیرسر چوکام، گفت : اگر امنیت نداشته باشیم نمی‌توانیم تولید ثروت کنیم، اگر تولید ثروت نکنیم نمی‌توانیم تولید قدرت کنیم و اگر تولید قدرت نکنیم همیشه دشمن سایه‌ی جنگ را بر سر ما نگاه خواهد داشت.

جمعه، ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ KHNA71329

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان شب گذشته با بیان اینکه دفاع مقدس با خون شهدایی همچون سیدتقی هاشمی‌ها آبیاری شد، عنوان کرد : انقلاب با خون شهدا به اینجا رسید و امروز ادامه‌ی آن راه را شهدای مدافع حرم در دور دست‌ها و در همان مسیر طی کرده‌اند، تا این امنیت را به امنیتی پایدار تبدیل نمایند.
سردار محمدعلی حق‌بین در یادواره شهید سیدتقی هاشمی واقع در روستای جیرسر چوکام با تاکید بر اینکه ایران اسلامی ممکن است متاثر از اتفاقات کشورهای همسایه واقع شده و اتفاقات و رویدادهای این‌کشورها برای ما گران تمام شود، تصریح کرد : دنیای کفر و ظلم با تمام قدرت به جنگ با اسلام و مسلمانان آمده و عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی‌اش را به عنوان یک الگو به رخ دیگر کشورهای به قول خودشان جهان سومی می‌کشد.
وی با بیان اینکه آنها همواره در تلاشند تا انسان‌ها را به زیر سلطه‌ی خود برده و همه‌ی مقدمات لازم را فراهم کرده‌اند، افزود : این یک تحلیل نیست، بلکه آنها خود مدعی بوده‌اند که فضا را تسخیر کرده، سلاح‌ها، ماهواره‌ها، موشک‌ها و لیزرها را ساخته و در نهایت مقدماتی را فراهم کرده تا هر زمان که خواستند حکومت‌ها را تغییر داده، ملت‌ها را با خود همراه کرده یا آنها را به عقب‌نشینی وادار نمایند، اما اینکه می‌گوییم انقلاب اسلامی یک معجزه یا شبیه به یک معجزه است به این دلیل است که با وجود آنکه ریشه در ایران و دین اسلام دارد، آزادی و استقلال را مبنای شعار خود قرار داد و این‌انقلاب چراغ فروزانی برای جهانیان شد.

حق‌بین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدای چوکام، شهدای خمام، شهدای گیلان و همه کسانی که با خون خود جهان‌خواران را به عقب نشینی وارد کرده‌اند کار کوچکی انجام نداده‌اند، ادامه داد : هر کدام از نقشه‌های دشمن می‌توانست یک کشور را از پای در بیاورد، اما ملت ایران ماندند و هزینه‌ی آن را پرداخت کردند و در نهایت به یک بصیرت رسیدند، چرا که باید این استقلال و امنیت را به یک استقلال و امنیت پایدار تبدیل کنیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نقش بصیرت مردم برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن، اذعان داشت : این موضوع نه فقط از سوی رزمندگان دفاع مقدس یا شهدای مدافع حرم، بلکه امروز در همه‌ی عرصه‌ها می‌بینیم سربازانی در خط مقدم حضور دارند.
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، افزود : دشمن قسم خورده است که به هر شکل ممکن این کشور و انقلاب را از پای در بیاورد و باید حواسمان باشد که چه کسانی دنبال آنند انقلاب را به دست امریکا بسپارند ؛ امروز برخی می‌خواهند در بین مردم اختلاف انداخته و فاصله ایجاد کنند.
به گفته‌ی این‌مسئول، امروز موضوع اقتصادی جامعه موضوعی است که اگر نتوانیم آن‌را به خوبی مدیریت کنیم، دشمن شاید از همین راه وارد کارزار گردد. در هر عرصه‌ای اگر کاستی هایی هست، حواسمان باشد در هر راه هزینه‌هایی باید پرداخت کرد ؛ باید هزینه پرداخت تا امنیت خود را در حدود معیار امنیت پایدار حفظ کنیم، در سایه امنیت است که می‌توانیم برای خودمان آرامش و آسایش درست کنیم. اگر امنیت نداشته باشیم نمی‌توانیم تولید ثروت کنیم، اگر تولید ثروت نکنیم نمی‌توانیم تولید قدرت کنیم و اگر تولید قدرت نکنیم همیشه دشمن سایه‌ی جنگ را بر سر ما نگاه خواهد داشت.
سردار محمدعلی حق‌بین با بیان اینکه امثال شهید سیدتقی هاشمی‌ها رفتند تا برای ما صلح به ارمغان بیاورند، خاطرنشان کرد : جنگ اتفاق افتاد، بسیاری رفتند تا برای ما صلح را به ارمغان آورند ؛ شهدای مدافع حرم رفتند، برای آنکه جنگ شروع شده بود و رفتند صلح را در جهان به ارمغان آوردند ؛ این‌ها جنگ طلب نبوده‌اند، چرا که هیچ‌گاه ما شروع کننده‌ی جنگ نبوده‌ایم، اما برخی خائنین به دشمن آدرس غلط می‌دهند و سعی در دعوت دشمن برای جنگ با ما دارند.


موضوع : گزارش تصویری، یادواره‌ی شهدا
http://khna.ir/71329

دیدگاه شما چیست ؟!