خمام - یک زن و سه کودک در نمازخانه‌ی پارک سردارجنگل زندگی می‌کنند!
ویژه
خمام‌نیوز گزارش می‌دهد :

یک زن و سه کودک در نمازخانه‌ی پارک سردارجنگل زندگی می‌کنند!

طی اعلام مردمی از زندگی زنی به همراه سه کودک در نمازخانه‌ی پارک سردار جنگل خمام اطلاع حاصل کردیم.

یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ KHNA69859

طی اعلام مردمی از زندگی زنی به همراه سه کودک در نمازخانه‌ی پارک سردار جنگل خمام اطلاع حاصل کردیم.
این موضوع زمانی نگران کننده‌تر گردید که مطلع شدیم بی‌سرپناهی آنان از شب عید آغاز گردیده و پس‌از سپری کردن تعطیلات نوروز در مدرسه امام حسین (ع)، حالا بیش‌از یک‌ماه است که در نمازخانه‌ی پارک سردار جنگل که چندی پیش از آن به عنوان گرمخانه یاد شد استقرار یافته‌اند. گرمخانه‌ای که قرار بود مکانی برای اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب باشد، حالا به واسطه‌ی استقرار شبانه‌روزی یک زن و سه کودک وارد شرایط جدیدی شده است.

در جریان پیگیری‌ها، تماس تلفنی خبرنگار ما با رئیس کمیته امداد خمام با حضور زودهنگام وی در محل استقرار این خانواده مصادف گردید. در بررسی‌های اولیه مشخص گردید که این خانواده تحت پوشش کمیته امداد نبوده و شرایطشان به گونه‌ای است که پس‌از آنکه عذر آنان را برای حضورشان به عنوان سرایدار در روستای مرزدشت خواسته‌اند، بی‌خانمان شده و علاوه بر سرپناه، برای تامین مایحتاج غذایی با مشکل مواجه هستند.

زن مستقر در نمازخانه پارک سردار جنگل با بیان اینکه کارگر سرایدار خانه‌ای در مرزدشت بوده که عذر وی را در شب عید خواسته‌اند، گفت : کسی را برای یاری نداریم و مجبوریم در پارک زندگی کنیم.
س.ا با بیان اینکه در حال حاضر سرپرستی سه کودک را بر عهده دارد، ادامه داد : مددجوی بهزیستی هستم.

در ادامه مسئول مرکز بهزیستی خمام در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خمام‌نیوز به انجام پیگیری‌ها از فروردین‌ماه سال جاری اشاره کرده و عنوان کرد : پیگیری‌ها برای تهیه سرپناه مناسب در دست انجام بوده و مبلغ ۲ میلیون تومان از سوی بهزیستی به این خانواده اختصاص یافته است.
فاطمه نیکخواه با تاکید بر اینکه زن مذکور تحت پوشش بهزیستی بوده و مستمری و یارانه دریافت می‌کند، ادامه داد : برای تامین هزینه‌ی کرایه خانه از سوی برخی خیرین اعلام آمادگی شده، اما موضوع تهیه مسکن مناسب در دست پیگیری است.

همچنین دهیار روستای مرزدشت در گفتگو با خبرنگار ما، گفت : مبلغ دو میلیون تومان از سوی بهزیستی به این خانواده اختصاص یافته، اما با توجه به آنکه پیدا نمودن سرپناهی مناسب با این مبلغ کار ساده‌ای نمی‌باشد، تلاش‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
مجتبی حق‌شناس با بیان اینکه ۳ میلیون تومان دیگر می‌تواند از طریق وام و در صورت معرفی ضامن تامین شود، افزود : خیرین برای تامین مایحتاج غذایی این خانواده و ادامه‌ی تحصیل یکی از فرزندان ورود نموده، اما رفع مشکل سرپناه این خانواده کمک‌های بیشتری را می‌طلبد.

به گزارش خمام‌نیوز، فارغ از آنکه اسکان در پارک‌ها و معابر برای شهر خمام زیبنده نبوده و امید می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به حل این موضوع و کمک به این خانواده اقدام گردد، وضعیت نامطلوب پارک‌ها موضوع دیگری است که با وجود آنکه مسئولین بارها به انجام پیگیری‌ها با نیروی انتظامی اشاره داشته‌اند، اما پارک‌های شهر خمام همچنان به دلیل استعمال و خرید و فروش مواد مخدر و گاهاً فضایی نامناسب و ناامن برای خانواده‌ها موضوع برخی از گزارشات را به خود اختصاص داده‌اند، که به عنوان یکی از مسائل حل نشده نیازمند رسیدگی است.


موضوع : انتخاب سردبیر، پارک‌ها، در شهر
http://khna.ir/69859

دیدگاه شما چیست ؟!