خمام - تهدید طبیعت روستا با توالت‌های غیر اصولی
ویژه
در روستای گردشگری جیرسرباقرخاله ؛

تهدید طبیعت روستا با توالت‌های غیر اصولی

توالت‌های بین‌راهی در مسیر طرح اکوتوریسم جیرسر باقرخاله از جمله مواردی است که تعجب برانگیز شده ؛ موضوعی که حتی در قطار درحال حرکت و هواپیمای در حال پرواز حل گردیده، اما گویا در روستای مذکور باید آب لازم برای پر نمودن آفتابه را از رودخانه تهیه کرده و در نهایت شاهد بازگشت آلودگی به داخل همان رودخانه باشیم!

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ KHNA69277

وقتی حرف از سرویس بهداشتی عمومی بین‌ راهی به‌میان می‌آید، چه تصوری در ذهنمان شکل می‌گیرد ؟!
با توجه به وجود طرح‌های مختلف گردشگری در روستاهای بخش خمام لزوم رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و مهمتر از آن «وجود داشتن سرویس‌های بهداشتی» به دلیل حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور در این‌بخش ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.
هرچند در خصوص این‌معضل که از آن به عنوان تهدید گردشگری کشور یاد می‌شود گام‌هایی در خمام برداشته شده، اما توالت‌های بین‌راهی در مسیر طرح اکوتوریسم جیرسر باقرخاله از جمله مواردی است که تعجب برانگیز گردیده است. موضوعی که حتی در خصوص قطار درحال حرکت و هواپیمای در حال پرواز حل گردیده، اما گویا در روستای مذکور باید آب لازم برای پر نمودن آفتابه را از رودخانه تهیه کرده و در نهایت شاهد بازگشت آلودگی به داخل همان رودخانه باشیم!

یکی‌از روستاییان در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با بیان اینکه پیش‌از نصب این اتاقک‌های توالت مشکلات بیشتری وجود داشت و از چوب و پلاستیک استفاده میشد، عنوان کرد : متاسفانه فکری به حال فاضلاب این توالت‌ها نشده و شاهد بازگشت فضولات به داخل آب رودخانه هستیم.
به گفته‌ی وی، برخی از داخل همین رودخانه اقدام به ماهیگیری می‌نمایند، اما به شخصه با توجه به وضعیت وصل شدن فاضلاب خانگی به رودخانه و انباشت زباله در آن دیگر حاضر به خوردن ماهی‌های رودخانه نیستم.
این‌روستایی، افزود : موضوع ورود فاضلاب خانگی به رودخانه را با دهیاری در میان گذاشته‌ایم، اما تاکنون از این‌وضعیت جلوگیری به‌عمل نیامده است.


دیدگاه شما چیست ؟!