خمام - کنسرت گروه موسیقی هم‌آوایان تاسیان در مجموعه‌ی خاتم الانبیاء برگزار شد

کنسرت گروه موسیقی هم‌آوایان تاسیان در مجموعه‌ی خاتم الانبیاء برگزار شد

ترانه‌ی گولاز توسط مهرداد کظمی سروده شده که اهل روستای چاپارخانه است و آهنگسازی و تنظیم این نمایش موزیکال توسط حسین تقی‌نژاد صورت گرفته است.

یکشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸ KHNA6920

کنسرت گروه هم‌آوایان تاسیان در روزهای دوم و سوم آبان‌ماه در سالن وارش مجموعه‌ی خاتم الانبیاء رشت با استقبال علاقمندان به موسیقی برگزار شد. در این کنسرت علاوه بر ترانه‌های قبلی، این‌بار اجرای ترانه‌ی گولاز با مضمونی که به اختلافات قدیمی موجود بین رشت و انزلی می پرداخت فضای تازه ای در موسیقی محلی گیلان ایجاد کرد که پیش از این بیشتر با مضامینی نظیر شکرگزاری، امید به زندگی، وطن دوستی، مهر به مردم و خانواده و مضامین عشق زمینی یا آسمانی سروده می شدند. در اجرای ترانه‌ی گولاز از سوی هنرمندان گروه تاسیان، یک خواننده به عنوان رشتی (امیر ادراکی) و یک خواننده به عنوان انزلی‌چی (حسین تقی نژاد) به بگو مگو حول محور مناقشات بین رشت و انزلی می پردازند که در ادامه با ورود میانجیگرانه و بزرگ منشانه‌ی فرهاد یحیی پور به عنوان نماد انسانی گیلان، به اختلافات پایان داده می شود و یکرنگی و یکپارچگی حاصل می گردد.

180952_10150096680296839_1434347_n

ترانه‌ی گولاز توسط مهرداد کظمی سروده شده که خود اهل روستای چاپارخانه‌ی در خمام است، اما طرح و آهنگسازی و تنظیم این نمایش موزیکال در سال 91 توسط رهبر گروه، حسین تقی نژاد از خمام صورت گرفت. گولاز اصطلاحی گیلکی با معادل فارسی افتخار کردن می باشد. گروه هم‌آوایان تاسیان در کنسرت اخیر خود ترانه های قدیمی تر شانه به سر، کاسگول و نسا و ترانه های جدید ابولی، وقت قرار و گیلان ملیلان را نیز به مخاطبان خود تقدیم کرد که ترانه‌ی آخر به سفارش واحد موسیقی صدا و سیما تولید شد. ترانه هایی که در این واحد به تصویب می رسند از سوی هنرمندان گیلانی ترانه های گل و بلبل نامیده می شوند. گروه تاسیان از موفق ترین گروههای موسیقیایی استان محسوب می شود که به رهبری هنرمند 32 ساله ای به نام حسین تقی نژاد به کار خود ادامه می دهد. اجرای سال 2011 در پاریس، نقطه‌ی اوج کار تاسیان در عرصه‌ی موسیقی بوده است.


موضوع : موسیقی
منبع : خزر آنلاین
http://khna.ir/6920

دیدگاه شما چیست ؟!