خمام - نمایشگاه گروهی نقاشی «جان گیلان» در نگارخانه کوچه باغ برگزار شد
با ۳۳ اثر از ۲۰ هنرمند ؛

نمایشگاه گروهی نقاشی «جان گیلان» در نگارخانه کوچه باغ برگزار شد

نمایشگاه نقاشی گروهی «جان گیلان» با نمایش گذاشتن ۳۳ اثر از ۲۰ هنرمند گروه گردون در نگارخانه کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا برگزار شد.

جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ KHNA68894

نمایشگاه نقاشی‌های ترانه صادقیان، مهتاب نعمت‌اللهی، کاوه کاووسی، زهرا جعفری‌سیاووشانی، سهیل هاشمی، لیدا شهنازی، مجید زراعتی، کامبیز موسوی‌اقدم، اشکان جلالی، بهناز کرمی، کیوان موسوی‌اقدم، حامد کیا، نغمه حکام‌زاده، امیر شلمانی، مریم بردباری، نازیلا شهنازی، امیر امینی، آوا کاووسی، بهادر پوردارابی و سعدالله نصیری تحت عنوان «جان گیلان» عصر امروز با نمایش گذاشتن ۳۳ اثر از هنرمندان گروه گردون در نگارخانه کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا برگزار شد.

مدیر گروه گردون در حاشیه‌ی برگزاری این‌نمایشگاه با بیان اینکه به همراه گروه گردون به نقاط مختلف ایران سفر کرده و اقدام به برگزاری رویدادهای هنری می‌کنیم، عنوان کرد : با حضور در مناطق مختلف توقف نموده و در خاک همانجا اقدام به نقاشی می‌کنیم.
ترانه صادقیان با اشاره به اینکه موضوع نقاشی‌های نمایشگاه «جان گیلان» دو نقطه‌ی بازار ماهی‌فروشان انزلی و میدان شهرداری رشت بوده است، تصریح کرد : این دو سوژه به دلیل بار تاریخی، جغرافیایی و حافظه‌ی جمعی و طی مشورتی که با برخی دوستان هنرمند صورت پذیرفت انتخاب گردید.
وی به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تهران، تنکابن، شوشتر و … توسط گروه گردون اشاره کرده و افزود : گروه از هنرمندان و فرهنگیانی تشکیل شده که قصدشان هنرورزی در تمام ایران است و بر این باورند که با زبان هنر می‌شود در فضایی از صلح و دوستی درباره‌ی آنچه لازم است گفتگو کرد.
صادقیان با بیان اینکه گیلان دریایی از ادبیات، قصه‌ها، آئین‌ها، رسوم و شخصیت‌های اساطیری است، ادامه داد : می‌کوشیم به قدر بضاعت خود از این گنجینه بهره ببریم و تا جایی که ممکن است آن‌را به تصویر بکشیم.


موضوع : گزارش تصویری، نقاشی
http://khna.ir/68894

دیدگاه شما چیست ؟!