خمام - از دخالت در عزل و نصب‌ها و جذب نیرو تا تعطیلی موقت استخر و حواشی آن / مخالف نقش اموال غیرمنقول در تحقق بودجه بودم / لزوم ارائه گزارش درآمد و هزینه از سوی شهردار
ویژه
در پیام نائب رئیس شورا عنوان شد :

از دخالت در عزل و نصب‌ها و جذب نیرو تا تعطیلی موقت استخر و حواشی آن / مخالف نقش اموال غیرمنقول در تحقق بودجه بودم / لزوم ارائه گزارش درآمد و هزینه از سوی شهردار

به گفته‌ی بابک نیکو، موضوع احداث پل غیرهمسطح یا میدان در خروجی شهر در فاز مطالعات اولیه بوده و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نگردیده است.

سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱:۰۲ KHNA68577

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خمام با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به شهروندان به ارائه‌ی گزارش پرداخت.
بابک نیکو با بیان اینکه جذب نیرو در شهرداری مخالف و مغایر با مقررات می‌باشد، عنوان کرد : معتقدم اگر قرار است تحت هر شرایطی جذب نیرو صورت پذیرد باید از یک فیلتر و مجرای درست و قانونی، با ایجاد یک فضای رقابتی آزاد برای تمام اشخاصی که شایستگی و تمایل برای حضور دارند اتفاق بیفتد، اما آیا چنین کاری صورت پذیرفته است ؟!
عضو شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه خوشبختانه خمام افراد تحصیلکرده‌ی بسیار و همچنین متاسفانه افراد فاقد کار بسیاری دارد، تصریح کرد : گزینشی عمل‌کردن موجب عدم اعتماد مردم به مجموعه‌ی شهرداری و شورا شده و اگر قرار است در هر بخشی از شهرداری جذب نیرو شود باید طی یک فراخوان عمومی به شهروندان اطلاع‌رسانی گردیده و افراد تحصیل‌کرده و متخصص طی یک روند گزینشی درست جذب شهرداری شوند، که متاسفانه در موارد اخیر این اتفاق نیفتاده است، هرچند تلاش نموده بودم تا از وقوع این اتفاق جلوگیری نمایم.
وی با اشاره بر اینکه همه باید پشت قانون بوده و در موضوع عزل و نصب‌ها و جذب نیرو با ضابطه کار کنند، بر لزوم کمرنگ کردن روابط و عدم دخالت در این‌موضوع تاکید کرده و گفت : باید از برخوردهای گزینشی و سلیقه‌ای بپرهیزیم، چرا که این‌موضوع در طولانی‌مدت گریبان‌گیر خودمان شده و جو نا امیدی و دو قطبی بودن را ترویج می‌نماید، همانطور که شاهد بوده‌ایم شخصی را از پست تخصصی خود در شهرداری به پست دیگری منتقل نموده‌اند و عملاً شخص دیگری ۳ پست حساس را در شهرداری در اختیار دارد.

بابک نیکو با اشاره به حواشی اخیر پیرامون استخر شهرداری خمام، ادامه داد : استخر از اموال شهرداری می‌باشد که جزء اموال درآمدزا محسوب شده و شهرداری به عنوان موجر طی این‌سالها به اجاره‌ی آن پرداخته است.
این‌مسئول با بیان اینکه مدت اجاره‌ی استخر در چند هفته‌ی اخیر به پایان رسیده و باید قدری زودتر به رفع موانع پرداخته میشد، اذعان داشت : اخیراً استخر به مدت چند روز تعطیل گردیده و با حواشی مواجه بوده است، که لازم است اجازه دهیم اشخاص متقاضی و واجد شرایط طی یک فضای رقابتی آزاد نسبت به اجاره‌ی استخر و اداره‌ی آن اقدام نموده و ان‌شاالله شاهد فشارهای پشت پرده به دلیل مسائل جناحی نباشیم.

عضو شورای شهر خمام، عنوان کرد : بودجه شهرداری خمام در سال‌های اخیر در مرز ۵ میلیارد تومان بوده، اما در سال ۹۷ به مرز ۱۲ میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که با کلیات بودجه در سلسله جلسات مخالفتی نداشته، بلکه تنها با یک مورد از جزییات آن که بحث ورود و نقش اموال غیرمنقول شهرداری در تحقق و تامین بودجه است مخالفت نمودم.
نیکو با بیان اینکه پرونده‌ی بودجه با رای اکثریت اعضا، یعنی ۳ رای موافق و ۲ رای مخالف بسته شده، تصریح کرد : اموال غیرمنقول شهرداری همانند صندوق ذخیره‌ای در دستان ما به امانت سپرده شده و باید مراقب باشیم تا فقط در شرایط بحرانی همچون زمانی که در حال اجرای یک پروژه شهری بزرگ هستیم و در اواسط پروژه با کسر بودجه و اعتبار مواجه می‌شویم از آن استفاده شود، که آن‌هم شامل اموال با ارزش درجه‌ی اول و دوم نشده، چرا که این اموال قابلیت این‌را دارند تا با تبدیل شدن به مواردی همچون مجتمع‌های تجاری و تفریحی به ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری بیانجامد.
به گفته‌ی این مسئول، فروش اموال غیرمنقول شهرداری در نهایت ممکن است به شکل یک اپیدمی، عرف و قانون نانوشته شده و با استناد شوراها و شهردارهای بعدی به آن در عرض حدود یک دهه کل اموال ارزشمند شهرداری از دست برود، خصوصاً زمانی‌که سیستم ما شفاف نباشد و این موضوعی خطرناک است.

بابک نیکو بر لزوم ارائه گزارش درآمد و هزینه طبق ماده ۷۹ قانون شهر و شهرداری‌ها تاکید کرده و یادآور شد : شهرداری باید گزارشی از عملکرد خود در طول یک‌ماه را به شورا ارائه نموده و همچنین پایان هرماه گزارشی از درآمدها و هزینه‌ها تنظیم و ارائه گردد، که نظارت بر این‌مهم بر عهده‌ی شورا نهاده شده، چرا که شهرداری یکی‌از معدود ارگان‌های شهر است که بیشترین گردش مالی در آن اتفاق می‌افتد و این‌موضوع نظارت مستمر و دقیقی را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه اگر در یک شهر این گزارش‌ها به شورا نرسد و نظارت دقیق صورت نپذیرد، ممکن است به ایجاد و نهادینه کردن فساد سیستماتیک مالی و اقتصادی منجر گردد که بعدها کنترل آن مقدور نباشد، افزود : در جلسات مختلف مکرراً به این موضوع اشاره نموده‌ام و از شهردار خواسته شده که گزارش درآمد و هزینه را هرچه سریعتر به شورا ارائه دهد، که البته این‌گزارش به دلیل مشغله کاری ایشان و کارهای عمرانی شهر تاکنون ارائه نگردیده، اما امید می‌رود شهردار هرچه زودتر کادر مالی و حسابداری خود را تکمیل نموده و گزارش چندماه اخیر را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهد.

عضو شورای شهر خمام با اشاره به نزدیکی گرایش فکری خود به سیدرضی مودب‌پور، عنوان کرد : ممکن است در همه‌ی موارد با ریاست شورا هم‎نظر نباشم، کما اینکه در برخی موارد پیش آمده که نظرات متفاوت یا مخالف بوده است، اما در کلیات با سیاست‌هایی که در ۱۸ سال فعالیت شورایی دنبال نموده موافقم، چرا که مودب‌پور به دنبال نظم و انضباط شهری و اجتماعی بوده و همیشه در تصمیمات خود منافع عمومی و شهری را در نظر می‌گیرد، که این‌موضوع به واسطه‌ی حضور وی در ادوار مختلف و کسب رای اول مردم شهر است ؛ لذا برای من در کنار ایشان ماندن به معنای در کنار خمام و مردم خمام ماندن است.

این‌مسئول با بیان اینکه آگاهی حق همه شهروندان بوده و مردم باید از تصمیمات منتخبین خود در شورا مطلع گردند، به دیدار اخیر خود با حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده «امام جمعه خمام» که به پیشنهاد ایشان صورت پذیرفت، اشاره کرده و گفت : در این جلسه به موضوعات مختلفی پرداخته شد و البته ایشان از بابت حواشی ایجاد شده قدری ابراز نگرانی نمودند، که درایت و حساسیت ایشان شایسته تقدیر است.

وی  همچنین با اشاره به موضوع احداث پل غیرهمسطح یا میدان در خروجی شهر «محدوده زیرده»، خاطرنشان کرد : این موضوع فعلاً در فاز مطالعات اولیه بوده و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نگردیده است.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/68577

۶ دیدگاه

  • هوشیار در مورخ 1397/02/11 - 10:34 می‌نویسد :

    سلام اگه فکر میکنید خیلی سایت خبری مستقلی دارید . افکارها و سخنان و جوابیه های همه ر ا باید به اطلاع مردم شریف برسانید . نه سلیقه ای ،یعنی مدیر دستگاه نمی تواند یک برآوردی داشته باشد؟ که استخر چقدر برایش ماهیانه درآمد دارد. تا آنرا آگاهانه درمعرض مزایده قرار دهد. لطفا نظر همه را جستجو کنید. تا مخاطب هایتان راضی باشند.بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود ….. پسته بی مغز چون لب واکند رسوا شود . سپاس

  • مهدی در مورخ 1397/02/11 - 12:57 می‌نویسد :

    اقای نیکوی عزیز، شما که دارین از یک تفکر حمایت میکنین ، ایا سابقا هم بطور فراخوان عمومی نیرو جذب شد؟ حافظه تاریخی کجا رفته؟ ایا افرادی که سابقا جذب شدن متمایل به یک جناح خاص نبودند که توانستند وارد سیستم شهرداری شوند. یادمان نرود زمانی تصدی همین اقایان میگفتن نقشهه برداری را به فلان پسر اقا بدهید و گرنه پرونده توی کمیسیون رد می شود. لطفا اذهان مردم رو بهسخره و تمسخر نگیرید. لطفا با مردم بازی نکنین.

  • ناشناس در مورخ 1397/02/11 - 23:21 می‌نویسد :

    سلام اقای نیکو این اقای که شما صحبت مکنید که حامی مردم ودرکنار مردم است وشما از ایشان حمایت میکنددر مورد افزیش ارزش منطقه چگونه عمل کرد پدر مردم در اورد و در مورد جذب نیروی شهر داری خودش چگو نه عمل کرد مردم شهر خمام همه را میداند

  • ناشناس در مورخ 1397/02/11 - 23:30 می‌نویسد :

    سلام باید واقیت را کفت شهر در بهتر وضح توسط شهردار اداره میشود حواش همیشه وجود دارد باید عملکردها را دید سعادتی

  • ناشناس در مورخ 1397/02/13 - 16:09 می‌نویسد :

    سلام یک فرهنگی هستم جناب شهردار محترم و شورای شهر عزیز هنوز در تحقق اصول اولیه حقوق شهروندی موندن تصمیاتشون کاملا ناقض حقوق شهر وندیه چه برسه به تصمیمات دیگه مثلا شب پنجشنبه در محل بازار هفتگی یعنی یکشنبه بازار تا یک شب جشن میلاد امام بزرگوار حضرت مهدی برگزار بود در ظاهر برای شا دی ان امام بزرگ اما به نظر من با این کار ان حضرت خون به جگر شدن چرا که اکثر ساکنان اطراف این محل بچه ها مریضا و کارگران شیفتی که نیاز به استرحت و خواب راحت داشتند با صدای گوش خراشی تا ساعت یک شب مواجه بودن که به ناچار باید تحمل می کردن جای اینجور مراسما توی مکان های سر پوشیدهست اینجور موارد الان دیگه فکر می کنم توی روستا های سومالی و جیبوتی هم رعایت میشه ولی هنوز شوا وشهرداری ونمی دونم مسول برگزاری کی بود که از این اصول اولیه حقوق شهروندی هم اطلاع نداره همچنین به شهردار محترم و اعضای شواری شهر توصیه میکنم یه غروب دسته زن وبچه ی محترم رو بگیرن واز راسته یخ در بهشت فروشی رد بشن ببینن خانواده محترم میتونن بدون تنه خوردن به چندتا پسر ودختر ومردو زن از پیاوه رو که حق مسلم انهاست رد بشن یا بعد میل کردن یخ در بهشت برای خرید از پلاستیک فروشی ها همان دنیای به ظاهر دو تومنی ها برن ببین لوازم اونا چه مساحتی از پیاده رو رو گرفته بعد این سوال رو از خودشون بپرسن برای اهالی اینجا اونادارن چه کار میکنن به نظر من نه تنها باری از دوش اونا بر نمیدارن بلکه مردم رو دارن از حقوق اولیه شون هم محروم می کنن مطمین هستم این عزیزان این موارد رو میدونن چون اکثر شون دارای تحصیلات عالی هستند اما فقط نمی دونم چرا اقدام مناسب رو انجام نمیدن مانع چیست؟؟؟اگه کسی پاسخ رو میدونه لطفا پاسخ بده

  • ناشناس در مورخ 1397/02/16 - 08:39 می‌نویسد :

    چیکار کرده این آقای مودب پور تو ۱۸ سال که هی سنگشو دوستان به سینه میزنن.حیف از دکتر نیکو جدا از همه وابستگی ها ،کاش میشد از تخصص خودش برای عمران و آبادانی این شهر استفاده می کرد و گرفتار جناح بازی نمی شد…..