خمام - کارت‌خوری عابربانک‌ها و عابران مستاصل
ویژه

کارت‌خوری عابربانک‌ها و عابران مستاصل

سیستم بانکی کشور از جمله در گیلان هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که فرد بتواند بدون دغدغه در ایام تعطیل پولی را دریافت کند، بدون آنکه نگران از دست دادن کارت خود نباشد.

پنج شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸ KHNA6794

سیستم بانکی کشور از جمله در گیلان هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که فرد بتواند بدون دغدغه در ایام تعطیل پولی را دریافت کند، بدون آنکه نگران از دست دادن کارت خود نباشد. امروز یکی از آن روزهایی است که برخی عابربانک‌ها در رشت و خمام اقدام به گرفتن کارت‌های عابربانک‌های تعدادی از مشتریان کرده است، بدون اینکه ریالی به آنها پول بدهد.

در خمام همزمان با روز عید غدیر خم و تعطیلی بانک‌ها، خودپرداز بانک صادرات عابربانک یکی از مشتریان که قصد گرفتن مقداری پول را داشت (بلافاصله پس از وارد کردن کارت به دستگاه) خورده و فرد مذکور در عمل انجام شده قرار گرفت. در خودپرداز بانک ملی وضع به شکل دیگری بوده و یکی از شهروندان برای دقایقی طولانی زیر باران منتظر بوده تا عابربانک خود را از دستگاه خودپرداز تحویل بگیرد. خودپرداز سیار بانک انصار خاموش بوده، خودپرداز بانک کشاورزی در ساعت 17 مشغول پشتیبان‌گیری بوده و خودپرداز بانک ملت تنها به مشتریان خود وجه نقد ارائه می‌داده است. آیا برای تهیه‌ی وجه نقد می‌بایست به تمام خودپردازهای یک شهر مراجعه نمود؟ آیا نباید برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات سیستم شتاب ساعات بهتری را برگزید؟ کیف‌پول الکترونیکی خطاب‌کردن کارت‌های عابربانک که در روزهای تعطیل با مشکل مواجه هستند متعجب کننده نیست ؟!

IMG_0477

قطعاً اینگونه اقدام‌ها موجب سلب اعتماد مردم نسبت به خودپردازها می‌شود، به ویژه در ایام تعطیل که نیاز به پول بیشتر است. اگر بانک‌ها نمی‌توانند در ایام تعطیل کشیک کاری راه‌اندازی کنند که پاسخگوی فعالیت و عملکرد خود به مردم باشند، حداقل از کارکرد خودپردازها در ایام تعطیل اطمینان حاصل نموده تا مردم گرفتار نشوند.

کارت‌های اعتباری به دلیل ماهیت آنها دارای طرفداران خاص خود هستند و در بسیاری از کشورها کمتر کسی است که دارای کارت اعتباری نباشد. کارت اعتباری ابزاری از سامانه پرداخت است که برای اشخاص صادر می‌شود و این کارت به دارنده آن این امکان را می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد از خدمات و کالایی برخوردار شود و یک حد اعتبار به کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن پولی را برای پرداخت قرض بگیرد. کارت‌های اعتباری توسط سیستم‌های مختلف الکترونیک مدیریت و پردازش می‌شوند و اینگونه کارت‌ها دارای حافظه و کارت هوشمند است. کارت‌های پردازش همزمان (آنلاین) که عمدتاً به صورت کارت‌های مغناطیسی تهیه و عرضه می‌شوند و کارت‌های بدون تماس هستند. ممکن است انواع مختلف دیگری از کارت‌های شناسایی نیز برای کارت‌های اعتباری استفاده شوند اما این سه نوع بیشترین استفاده را دارند. منشأ ایجاد اعتبار می‌تواند شرکت‌ها، ارگان‌ها، بانک‌ها و یا موسسات مالی‌اعتباری باشند اما مدیریت آن معمولاً توسط سیستم‌های پرداخت الکترونیک اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های عابربانک‌ها حمل نکردن پول نقد است و افراد می‌توانند با استفاده از عابربانک و مراجعه به خودپردازهای مختلف بانک‌ها اقدام به گرفتن پول مورد نیاز خود کنند.


موضوع : اقتصادی، بانک‌ها
منبع : خمام‌نیوز
برگرفته از : فارس‌نیوز
http://khna.ir/6794

۱ دیدگاه

  • مجتبی در مورخ 1392/08/03 - 02:58 می‌نویسد :

    این گزارش عالی بود نیما جان، بازم از این دست گزارشات شهری و برگرفته از مشکلات روزهای تعطیل درج کنید، خیلی خوبه. جا داره یه خسته نباشید ویژه و خاص خدمت نیما و محسن و سجّاد عزیز عرض کنم که واقعاً دارن برای این سایت از دل و جون مایه میذارن، ما بچّه محلها به شما افتخار میکنیم.
     راستی امروز خودپرداز بانک مسکن سالم بود و عابرین به راحتی از اون پول برداشت میکردن. ولی دو شب پیش، دستگاهش قادر به ارائه ی خدمات نبود.