خمام - بخش خمام بالاترین درصد شخم زمستانه را در سطح شهرستان رشت به خود اختصاص داد
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت :

بخش خمام بالاترین درصد شخم زمستانه را در سطح شهرستان رشت به خود اختصاص داد

به گفته‌ی گودرز کمال‌پور، میزان شخم زمستانه استان گیلان ۷۵ درصد بوده که خمام با میزان ۷۰ درصد به میانگین استانی نزدیک شده است.

یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ KHNA67885

گودرز کمال‌پور امروز در جریان برگزاری جلسه کمیته آب کشاورزی بخش خمام در سالن کنفرانس بخشداری با بیان اینکه شخم زمستانه در بخش خمام بالاترین درصد سطح شهرستان را به خود اختصاص داده و به میانگین استانی رسیده است، عنوان کرد : میزان شخم زمستانه استان گیلان ۷۵ درصد بوده که خمام با میزان ۷۰ درصد به میانگین استانی نزدیک شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به‌صورت جلسه بذر خشخاش و شاهدانه در این‌بخش، گفت : مکانیزاسیون، سوخت، عدم سوزاندن کاه و کلش و حفظ کاربری اراضی از آیتم‌های برتری خمام در بخش‌های مختلف است که در رتبه‌بندی‌های فرمانداری مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کمال‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم تا ۱۰ اردیبهشت آب کشاورزی رها شود، تصریح کرد : مردم خزانه گرفته و نیاز به رهاسازی آب دارند، و امیدواریم با همت مسئولان مربوطه این مهم به انجام برسد.
وی با اشاره به طرح تجهیزات که خمام آن‌را به اتمام رسانده و تنها مرحله لوله‌گذاری باقی‌مانده است، بیان کرد : به‌طور کل ۲ میلیون و ۸۰۰ تن نیاز برنج کشور است که تولید ما ۲ میلیون و ۲۵۰ تن است ؛ از این‌رو ناچاریم حدود ۶۰۰ تن دیگر وارد کشور کنیم، که ناگاه متوجه می‌شویم ظرف ۳ ماه نزدیک به ۲ هزار تن برنج وارد کشور شده که ناشی از سیاست‌های خارج از استان است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به مسئله سوخت و مدیریت خارج از استانی آن به دلیل مسائل پشت پرده و امکان قاچاق، تصریح کرد : امسال ۲ برابر سال گذشته بذر سهمیه گرفته‌ایم، که ۱۶۰ تن دریافت کرده و با توجه به کیفیت بالای آن نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم.
به گفته‌ی وی، بالای ۷۰ درصد آب تخت داریم و قطره‌ای از آب سد استفاده نکرده‌ایم.


موضوع : اجتماعی
منبع : فارس
http://khna.ir/67885

دیدگاه شما چیست ؟!